راه های حفظ یک رابطه عاشقانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
راه های حفظ یک رابطه عاشقانه
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 1158
نویسنده : منو تو
اگر بيشتر زمان شما صرف كار مي‌شود

اين‌كه شما يك فرد مستقل و متكي به‌خود نه به همسرتان باشيد بسيار مهم است، اين‌كه به كارتان اهميت دهيد يا دوستان خود را داشته‌باشيد يا گاهي به سراغ تفريح‌هاي مورد علاقه‌تان برويد اصلا بد نيست، ولي اينجا بايد يك نكته را فراموش نكنيد و آن اين است كه اولويت اول شما در زندگي، همسر و زندگي زناشويي‌تان است. به‌طور حتم شوهر شما دوست ندارد فكر كند كه در زندگي شما نقشي ثانوي و نه چندان مهم دارد. در اين حالت ممكن است يا هيچ‌چيز نگويد يا به شما بگويد  دوست دارم زمان بيشتري را با هم بگذرانيم يا... .






 
اگر زياد با خانواده‌ها رفت‌وآمد مي‌كنيد

وقتي شما بيش‌از‌حد با خانواده خودتان يا همسرتان رفت‌وآمد كنيد و به قولي هميشه با هم باشيد به مرور تمام چيزهاي خصوصي كه در زندگي زناشويي شما وجود دارد يا تمام ويژگي‌هاي خاص همسرتان برملا خواهد شد و حتي ممكن است به واسطه اين ارتباط زياد، خانواده روي تصميم‌هاي شما در مورد همسرتان تاثير بگذارند. همه اين‌ها مي‌تواند به راحتي به زندگي شما آسيب برساند به‌خصوص اگر همسر شما احساس كند كه در زندگي به‌عنوان يك فرد درجه دوم (بعد از خانواده شما ) به حساب مي‌آيد.



شما بايد اولويت‌هاي خود را در زندگي مشخص كنيد تا بتوانيد مرز ميان انتخاب‌هاي خود با ديگران را مشخص كنيد يعني حتي اگر با پدرو‌مادر و به‌طور كلي خانواده‌تان خيلي صميمي هستيد بايد مواظب باشيد، كسي نتواند اولويت‌ها و انتخاب‌هاي اساسي زندگي شما را تغيير دهد. با ازدواج كردن در واقع خانواده‌اي براي خود مي‌سازيد كه بايد بيش از همه چيز در زندگي شما مهم باشد.



البته اين مورد كاملا به نوع خانواده‌ها وابسته‌است يعني اگر خانواده‌هاي‌تان به لحاظ فرهنگي يا... كاملا متفاوت باشند ممكن است همسرتان از چگونگي يا ميزان ارتباط شما با خانواد‌ه‌تان گله‌مند شود و براي حل اين مشكل بايد با او صحبت كنيد تا به تفاهم برسيد. اما اگر خانواده‌هاي‌تان شبيه هم باشند شما در يك موقعيت خيلي خوب قرار داريد و چندان در اين مورد دچار مشكل نخواهيد شد.





اگر درباره خريد‌هاي‌تان با همسرتان مشورت نمي‌كنيد

براساس تحقيقي كه در سال 2007 انجام شده است، دعواها و اختلاف‌هاي بيش از 37 درصد زوجين به دليل پول است تا مسائل عادي روزمره و همين تحقيق نشان مي‌دهد، نزديك 80 درصد زن و شوهرها گاهي خريد‌هاي‌شان را از هم پنهان مي‌كنند. ممكن است اگر شما خريد يك بلوز را به همسرتان نگوييد، اتفاق خاصي نيفتد اما به‌طور حتم پنهان كردن خريد‌هاي بزرگ يا ديگر تعهدات مالي عمده مثل قرض‌ها مي‌تواند در زندگي زناشويي شما مشكل به‌وجود بياورد. اين موارد نه تنها باعث كدورت و عصبانيت مي‌شوند بلكه داشتن شيوه‌اي نادرست در خرج‌كردن پول مي‌تواند به‌راحتي آينده خانواده شما را به خطر بيندازد. بهتر است از همان ابتدا درباره تمام مسائل مالي خانواده مثل صورت حساب بانك،  پرداخت‌ها، وام‌ها،  پس‌اندازها،  سرمايه‌گذاري‌ها و... با همسرتان مشورت كنيد و به او اطلاع دهيد. يادتان باشد، اگر نتوانيد به‌طور دوستانه درباره مسائل مالي با هم صحبت كنيد يعني زندگي زناشويي شما مشكل دارد.





عشق بين شما مثل گلي است كه بايد هر روز به آن رسيدگي كنيد. كوچك‌ترين محبت و عاطفه‌اي كه شما هر روز به هم ابراز كنيد صميميت و عشق شما را زنده نگه مي‌دارد



اگر احساسات خود را بروز نمي‌دهيد

عشق بين شما مثل گلي است كه بايد هر روز به آن رسيدگي كنيد. كوچك‌ترين محبت و عاطفه‌اي كه شما هر روز به هم ابراز كنيد صميميت و عشق شما را زنده نگه مي‌دارد اما متاسفانه بسياري از زوجين اين مسئله را فراموش مي‌كنند و سعي كنيدتا جايي كه مي‌توانيد اطرافتان را پراز محبت كنيد. باور كنيد كارهاي خيلي ساده مي‌تواند بسيار موثر باشد مثلا هنگامي كه ايستاده هستيد از او بپرسيد چيزي احتياج ندارد يا او را با كادوهاي كوچك غافلگير كنيد (اصلا لازم نيست كادوها گران قيمت باشد)، وقتي براي شما كاري انجام مي‌دهد از او تشكر كنيد(اصلا مهم نيست آن كار بزرگ باشد يا كوچك)  بايد بدانيد اين كارهاي محبت‌آميز فقط مخصوص دوران نامزدي نيست و حتي مي‌توان گفت اهميت آن‌ها در زندگي زناشويي شما بيشتر است.





اگر عادت داريد مدام انتقاد كنيد و غر بزنيد

اين‌كه هميشه ديگران را مقصر بدانيم كار واقعا راحتي است و مسلما بي‌رحمانه انتقاد كردن از همسر نيز ساده است. هر چند ممكن است شوهرتان غرهاي همسرش را دربين دوستانش مسخره كند و از آن‌ها جوك بسازد ولي به‌طور حتم در درونش از اين غرها ناراضي است. اگر به‌خودتان اجازه دهيد كه مدام از همسرتان انتقاد كنيد به مرور به خوشبختي‌تان خدشه وارد مي‌كنيد. شايد با خود فكر كنيد، فقط كارهايي را به او يادآوري مي‌كنيد يا انتقادهاي‌تان منصفانه است، اما وقتي اين روند را ادامه دهيد حرف‌هاي‌تان تبديل به غر و نق مي‌شود و در نتيجه او ممكن است صدايش را بالا ببرد و همين شما را عصباني‌كند و در نهايت مدام بين شما دعوا پيش بيايد. شما بايد يك جا اين روند را قطع كنيد، قرار نيست شما شوهرتان را تربيت كنيد، هرگز فراموش نكنيد وقتي شما با او ازدواج كرديد يعني او را با تمام خصوصياتش قبول كرديد.





اگر در دعواها منصف نيستيد

گفت‌وگو يا حتي بحث و جدل كردن براي حل يك مسئله لزوما بد نيست. بسيار پيش مي‌آيد كه بين شما و همسرتان در مسائل مهمي چون مسائل مالي يا فرزندان يا مسئوليت‌هاي خانه و خارج از خانه اختلاف نظر وجود دارد، در اين مواقع آنچه مهم است مواجه شدن منصفانه با موضوع است به‌اصطلاح شما بايد منصفانه باهم بحث و جدل كنيد يعني:


  •  سعي نكنيد حتما حقانيت خود را ثابت كنيد بلكه بكوشيد مشكل را حل كنيد.
  •  تمام نقطه نظرات همسرتان را درنظر بگيريد.
  •  يك بار براي هميشه يك مشكل را حل كنيد.
  •  هيچگاه مشكلات گذشته را پيش نكشيد.
  •  از انتقاد و حمله به شخصيت همسرتان به‌شدت پرهيز كنيد.
  •  به هيچ وجه از روش‌هايي چون تهديد كردن، متهم كردن يا... استفاده نكنيد.



شما بايد اولويت‌هاي خود را در زندگي مشخص كنيد تا بتوانيد مرز ميان انتخاب‌هاي خود با ديگران را مشخص كنيد يعني حتي اگر با پدرو‌مادر و به‌طور كلي خانواده‌تان خيلي صميمي هستيد بايد مواظب باشيد، كسي نتواند اولويت‌ها و انتخاب‌هاي اساسي زندگي شما را تغيير دهد





اگر هرچيز كوچكي را جدي مي‌گيريد

بسيار پيش مي‌آيد كه شوهر شما كارهاي كوچكي را كه از او خواسته‌ايد فراموش كند مثلا يادش برود لباس شما را از خشك‌شويي بگيرد يا چيز خرابي در خانه را تعمير كند يا... بايد بدانيد كه فراموش كردن اين كارها به اين معنا نيست كه او شما را دوست ندارد. در يك زندگي ممكن است بسياري اوقات كارها آن جور كه بايد پيش نروند اما در اين مواقع شما هستيد كه بايد با خود فكر كنيد كدام مورد ارزش آن را دارد كه شما عصباني شويد. ما گاهي يك موضوع كوچك را بيش از حد بزرگ مي‌كنيم. هيچ‌وقت همه چيز درست پيش نمي‌رود و اگر سخت بگيريد و بخواهيد هميشه و همه جا هر چيز كاملا درست و به جا باشد،  به مرور اين حالت باعث به‌وجود آمدن مشكلات و دردسرهايي در زندگي زناشويي خود مي‌شويد. روي موضوعاتي تكيه كنيد كه ارزشش را داشته باشد وگرنه زندگي‌تان را تبديل به ميدان نبرد مي‌كنيد.



وقتي چيزي شما را ناراحت مي‌كند،  اول از همه از خود بپرسيد واقعا اين موضوع چقدر مهم است؟ آيا به اندازه كافي دليل منطقي داريد كه نشان دهد آن يك موضوع ضروري در زندگي است؟



اگر شما ياد بگيريد كه از بعضي مسائل عبور كنيد و آنها را جدي نگيريد به مرور ديگر هيچ رنجشي بين شما و همسرتان  به‌وجود نمي‌آيد و آن وقت ديگر اختلاف‌هاي غيرمنطقي و غيرمنصفانه پيش نخواهد آمد.



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , ازدواج , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: زناشویی , روابطه و ازدواج ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: