براي خودتان «مهره مار» بسازيد!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
براي خودتان «مهره مار» بسازيد!
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1050
نویسنده : منو تو

راه های تسلط بر ذهن دیگران

براي خودتان «مهره مار» بسازيد!

وقتي كسي را مي‌بينيد كه به راحتي مي‌تواند نظر ديگران را به نفع خودش عوض كند، چه احساسي داريد؟ دوست داريد شما هم‌چنين فردي شويد؟...
 



روان‌شناسان اعتقاد دارند  شما با دانستن و استفاده از چند قانون ساده، مي‌توانيد ذهنيت ديگران را نسبت به كاري كه درنظر داريد، تغيير دهيد.اولين قانون تغيير ذهنيت، اين است كه حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بگوييد. يكي از كارشناساني كه در موسسه علم و مذهب فارادي در دانشگاه كمبريج در زمينه روان‌شناسي فعاليت مي‌كند مي‌گويد، مردم معمولا سخت‌شان است كه در بحث‌هاي پيچيده شركت كرده و نظر خودشان را بگويند. او هر كدام از نقطه‌نظرهاي خود را با توضيح‌دادن مثال‌هاي سرگرم‌كننده و قصه‌هايي از گوشه و كنار روان‌شناسي- اجتماعي روشن كرده است.





همدلي/ Empathy

 در چشم مردم نگاه كنيد، وقتي سرشان را تكان مي‌دهند شما هم همان كار را انجام دهيد، به آنها بگوييد با ايشان همشهري هستيد! ما به مردمي كه مثل خودمان هستند، اعتماد مي‌كنيم. (ترجيح مي‌دهيم با كساني كار كنيم كه اهل يك طبقه اجتماعي و يك شهر هستيم يا به نوعي با هم ارتباط داريم.)





اطمينان/ Confidence

 هرقدر شما بيشتر مطمئن باشيد، ما بيشتر احساس مي‌كنيم كه حق باشماست؛ حتي وقتي بدانيم كه فاكتورهاي شما اشتباه هستند. (سياستمداران تهاجمي يا فروشندگان را به خاطر بياوريد.)





نا‌همخواني/ Incongruity

   ذهن مردم را گول بزنيد، به جاي اينكه به آنها بگوييد قيمت هر عدد كيك 200 تومان است، بگوييد 5 عدد كيك هزار تومان است؛ به اين ترتيب مردم بيشتر ترغيب مي‌شوند كه 5 كيك از شما بخرند در نتيجه شما هم بيشتر فروش مي‌كنيد.





منافع شخصي/ Perceivedself

  اگر بخواهيد به هدف خاصي دست پيدا كنيد و براي اين كار، نياز به متقاعد كردن ديگران داريد و بايد نظرشان را عوض كنيد، بهتر است براي توجيه كارتان از منافع مخاطبان‌تان صحبت كنيد؛ نه اينكه بر آرزو‌ها و منافع خودتان تاكيد كنيد. مثلا به جاي اينكه بگوييد: «اگر اين كار را نكني، ناراحت مي‌شوم.» بگوييد: «اگر اين كار را انجام دهی، خوشحال می شوم».





سادگي/Simplicity

 حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بيان كنيد تا مردم را متقاعد كنيد كه صحبت شما درست است.



  بيشتر مردم سعي مي‌كنند،يا حداقل دوست دارند خودشان را خوب جلوه دهند تا بد! اما هيچ شكي نيست كه در زندگي روزمره، روش‌هايي كه در اين مطلب گفته شد، به‌طور برجسته‌اي براي دستيابي به منافع شخصي كاربرد دارند؛ به اين موضوع فكر كنيد. وكلا، آگهي‌دهنده‌ها و سياستمداران و برخي از متخصصان كه اكثرا با چنين تكنيك‌هايي سر و كار دارند و افراد خوش‌آوازه‌اي هستند.اين مطلب در واقع براي كمك به منافع آدم‌هاي خوب نوشته شده؛ هر كسي كه كتاب‌هاي هري‌پاتر را خوانده باشد، خوب مي‌داند از روش‌هاي جادويي يكساني مي‌توان براي دستيابي به اهداف مثبت و هم منفي استفاده كرد. البته دانستن اين مطالب، باعث مي‌شود دست آدم‌هايي كه روزانه با آن‌ها سر‌و‌كار داريم، كمي رو شود! اما در عصر حاضر، مهم‌ترين نكته، رفع تعارض‌ها و ناسازگاري‌هاست.





:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مهره مار , ذهن , تسلط , توانایی فردی , استعداد , موفقیت , راه های موفقیت , روان شناسی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: