مجله ترفند(1)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجله ترفند(1)
نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1061
نویسنده : منو تو

.:: زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ، به روشی اعجاب انگیز! ::.

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. برای اینکار، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود! سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید. اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید. اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد، چون همانطور که میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند. از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

 

.:: دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد ::.

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‌خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‌برد.

بدین منظور کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر نمایان گردد. منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.
 

.:: میانبرهای مخفی كیبورد در ویندوز 7 ::.

تسلط به كیبورد نه ‌تنها سرعت مرور و كار با سیستم را بالا می‌برد، كه باعث بالا رفتن استقامت نیز می‌شود. در اینجا به چند میانبر كیبوردی می‌پردازیم كه سرعت كارتان را آنقدر بالا می‌برد كه به یك نینجا تبدیل می‌شوید.

میانبرهای عمومی :

1. كلیدهای تركیبی Win+1,2,3,4 برنامه‌های موجود در تسك‌بار را اجرا می‌كنند. با كمك این میانبر، می‌توانید برنامه‌هایی كه همیشه از آنها استفاده می‌كنید را در ابتدای تسك‌بار قرار داده و با نگه داشتن كلید ویندوز و فشردن كلیدهای 1 و 2 و 3 و 4 و … بسرعت آنها را پشت سر هم باز كنید. این میانبر برای ویندوز ویستا و منوی Quick Launch نیز كار می‌كند.
2. كلیدهای تركیبی Win+Alt+1,2,3,4 فهرست پرشی هر برنامه را باز می‌كنند و می‌توانید از كلیدهای مكان‌نما برای انتخاب گزینه مورد نظر استفاده كنید.
3. كلید تركیبی Win+T بین برنامه‌های تسك‌بار حركت می‌كند. روش كار آن مشابه حركت دادن ماوس از روی آنهاست، با این تفاوت كه برای اجرای برنامه باید از كلیدهای Enter یا Space استفاده كرد.
4. كلید تركیبی Win+Home تمام برنامه‌ها را بجز برنامه فعلی مینیمایز می‌كند. شیوه كار این كلید تركیبی مشابه تكنیك Aero Shake است و از طریق رجیستری می‌تواند غیرفعال شود.
5. كلید تركیبی Win+B بخش System Tray را انتخاب می‌كند كه پركاربرد نیست، اما زمانی كه ماوس از كار می‌افتد بسیار مفید است.
6. كلیدهای تركیبی Win+Up/Down پنجره فعلی را ماكسیمایز یا مینیمایز می‌كند. البته در صورتی كه برنامه قابلیت ماكسیمایز شدن داشته باشد.
7. كلید تركیبی Alt+Esc و Alt+Tab میان برنامه‌هایی كه باز شده‌اند به ‌ترتیب گذر می‌كنند.
8. كلیدهای تركیبی Win+Pause/Break پنجره مشخصات سیستم را باز می‌كند. این كلید تركیبی زمانی مفید است كه بخواهید بسرعت نام سیستم و دیگر مشخصات آن را مشاهده كنید.
9. كلید تركیبی Ctrl+Esc برای باز كردن منوی استارت به‌ كار می‌رود، اما جایگزین دكمه ویندوز نیست.
10. كلید تركیبی Ctrl+Shift+Esc مستقیما مدیر وظایف ویندوز را باز می‌كند و نیازی به فشردن Ctrl+Alt+Delete و سپس انتخاب مدیر وظایف نیست.
11. كلید تركیبی Alt+Space منوی هر پنجره را باز می‌كند كه می‌توان به كمك آن و فشردن كلیدهای x یا n پنجره را بست یا minimize كرد.

میانبرهای ویندوز اكسپلورر

1. كلید تركیبی Alt+Up به یك فولدر بالاتر می‌رود. به‌جای این كلید می‌توان از Backspace هم استفاده كرد.
2. كلید تركیبی Shift+F10 نیز منوی كلیك‌راست هر فایل را باز می‌كند و سرعت كار با فایل‌ها را بالا می‌برد. وقتی از این طریق منو را باز می‌كنید، زیر حروف خاصی از آیتم‌های موجود در منو یك زیرخط قرار دارد كه با فشردن آن كاراكتر، عمل مورد نظر انجام می‌شود.
3. كلید تركیبی Shift+Del یك فایل را بدون ارسال آن به Recycle bin حذف می‌كند.
4. كلید Ctrl+Shift+N فولدر جدیدی در دایركتوری فعلی می‌سازد.
5. كلید تركیبی Alt+Enter پنجره مشخصات فایل را باز می‌كند.
6. كلید F2 نام فایل را تغییر می‌دهد.
7. كلید F3 اكسپلورر را باز می‌كند و مستقیما به نوار جستجو می‌رود تا یك فایل را بیابید. اگر پنجره اكسپلورر باز باشد، در همان پنجره به بخش جستجو می‌رود.
8. كلید F6 در پنجره فعلی، یكی‌یكی سراغ آیكن‌ها می‌رود.
9. كلید F10 منوی فایل را در اكسپلورر باز می‌كند.

 

.:: تغییر موتور جستجوی مرورگر اینترنت اكسپلورر از بینگ به گوگل ::.

یكی از قابلیت‌هایی كه فایرفاكس و كروم در اختیار كاربران خود قرار می‌دهند این است كه وقتی كاربر عبارتی را به جای نشانی یك سایت در نوار آدرس این مرورگرها وارد می‌كند، موتور جستجوی گوگل باز شده و عبارت مورد نظر در این سایت جستجو می‌شود. به این ترتیب وقتی كاربران قصد جستجوی عبارتی را داشته باشند، بدون ورود به سایت گوگل و تنها با وارد كردن عبارت مورد نظر در نوار آدرس، جستجو آغاز می‌شود. مرورگر اینترنت اكسپلورر نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌كند، اما تفاوتی كه دارد این است كه نتایج جستجوی شما در موتور جستجوی بینگ (Bing) به نمایش درمی آید. از آنجا كه میزان بازدیدكنندگان گوگل نشان می‌دهد اكثریت كاربران تمایل به استفاده از این موتور جستجوی قدرتمند را دارند و هرگز تمایلی ندارند از موتورهای جستجوی دیگر همچون Bing استفاده كنند و احتمال می‌دهیم شما هم بخواهید موتور جستجوی پیشفرض در مرورگر اینترنت اكسپلورر را به گوگل تغییر دهید در این ترفند از پی سی ترفند به این موضوع پرداخته ایم.

برای این کار:


ابتدا مرورگر اینترنت اكسپلورر را باز کنید.
سپس روی آیكون Setting در نوار ابزار اینترنت اكسپلورر كلیك كنید. (در نسخه‌های قدیمی اینترنت اكسپلورر می‌توانید به منوی Tools مراجعه كنید)
در منوی ظاهر شده روی گزینه Internet Options كلیك كنید.
حال در پنجره به نمایش درآمده از تب General به بخش Search مراجعه كرده و روی گزینه Settings موجود در این بخش كلیك كنید.
در پنجره به نمایش درآمده موتور جستجوی گوگل را انتخاب كرده و پس از كلیك روی گزینه Set as Default، با كلیك روی گزینه Close این پنجره را ببندید.
از این پس می‌توانید با وارد كردن عبارت مورد نظرتان در نوار آدرس اینترنت اكسپلورر، به جستجو در سایت گوگل بپردازید!

 

.:: استفاده از قالب‏های مخفی و سفارشی ویندوز 7 ::.

همان طور که می دانید ویندوز7 تعدادی قالب به‌طور پیش‌فرض دارد که شاید پس از مدتی تکراری شود. اما نکته اینجاست که در کشورهای دیگری همچون استرالیا، بریتانیا، کانادا، آفریقا و آمریکا قالب‌های خاصی وجود دارد که مخصوص همان کشورهاست و با انتخاب هر کدام از کشورهای مذکور به عنوان کشور مبنا، قالب آن کشور برای شما فعال می شود. اما با این روش فقط به یکی از این قالب ها می توان دسترسی پیدا کرد! اما اگر بخواهید بدون تغییر نام کشور به کلیه قالب‌های سفارشی این کشورها دست پیدا کنید چه می کنید؟ برای این کار ترفند جالبی وجود دارد که در ادامه آن را بیان می کنیم.

1. یک فولدر دلخواه را باز کرده و از تولبار منوی Tools و گزینه Folder Options را انتخاب نمایید.
2. در تب دوم، گزینه Show Hidden files را انتخاب کنید، همچنین تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید.
3. به آدرس C:WindowsGlobalizationMCT بروید. در اینجا 5 فولدر می‌بینید که به‌فرمت MCT-XX هستند. این 5 فولدر، همان قالب‌های مخفی هستند! به داخل هر کدام که بروید، یک فولدر Theme مشاهده می‌کنید. آن را که باز کنید، فایل XX.theme را می بینید آن را نیز باز کنید و از قالب جدید ویندوز خود لذت ببرید. بعد از این‌کار می‌توانید دوباره به Folder Options بروید و برعکس مورد دوم را انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: