پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 580
نویسنده : منو تو

انـدرزهایی زیبا از دانشمنـد بزرگ آلبـرت اینـشتیـن


نام آلبرت اینشتین
در جهان به مثابه ی هوش فراوان و استعداد و نبوغ است. درست است که همه ی ما فیزیکدان نیستیم اما می توانیم از شیوه ی زندگی اش برای رسیدن به موفقیت درس های بسیاری بگیریم.

1. از مواجهه با ترس ها نترس!
او حتی در نوجوانی از به چالش کشیدن نظرات و عقاید اطرافیانش ابایی نداشت. از روش تدریس رایج در مدارس آن زمان راضی نبود. او در یادگیری به تفکر انتقادی در برابر حفظ بی چون و چرای مطالب کتاب ها معتقد بود. اگر قرار بود هر بار که کسی کارهایش را به باد انتقاد می گرفت عقب نشینی کند و دست از تلاش بکشد هیچ وقت به موفقیت نمی رسید. برخی از نظریه های او به سرعت و سهولت در مجامع علمی پذیرفته نشد اما او از پا ننشست، ادامه داد و سرانجام توانست نگاه بشریت را به جهان هستی دگرگون کند.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: انـدرزهایی زیبا از دانشمنـد بزرگ آلبـرت اینـشتیـن , ,



به شما یاد می دهیم چگوته راه موفقیت را طی کنید
نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391
بازدید : 641
نویسنده : منو تو

 به شما یاد می دهیم چگوته راه موفقیت را طی کنید

كسی كه بخواهد یك درجه بیشتر از این چیزی كه هست باشد یك نابغه است. نبوغ یعنی هنر تحمل رنج‌های بی‌پایان ولی رنج‌هایی كه زندگی ما را می‌سازد نه رنج‌هایی كه زندگی ما را نابود می‌كند
 
 
در ادامه مباحثی كه در مقاله قبلی بررسی شد، مطالب تازه‌ای را مطرح می‌كنم. گاهی‌اوقات ممكن است برای شما اتفاقی در زندگی بیفتد كه زندگی شما را به‌طور منفی تحت‌تاثیر قرار دهد یا اینكه به هردلیلی ناموفق باشید. من اصلا نمی‌گویم كه در هیچ حالتی دیگران مقصر نیستند و همه خطاها از جانب خود شماست. اصلا برخی مواقع در اتفاقاتی كه برای شما می‌افتد، صددرصد دیگران مقصر هستند. برای مثال در خیابان به دلیل بی‌توجهی موتورسواری، با وی تصادف می‌كنید یا هنگامی كه از بانك بیرون می‌آیید، كیف پر از پولتان را سرقت می‌كنند. در این حالت‌ها اگر ما بر یافتن مقصر تمركز كنیم، هیچ دردی از ما دوا نخواهد كرد بلكه در این مواقع باید بر راه‌حل تمركز كنیم. همیشه به جای اینكه بر مشكل یا مسئله تمركز كنید بر راه‌حل تمركز كنید.




برای سفر به فضا مدادتان را همراه ببرید

هنگامی كه ناسا برنامه فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز كرد با مشكل كوچكی روبه‌رو شد، آنها دریافتند كه خودكارهای موجود در فضای بدون جاذبه كار نمی‌كنند، جوهر خودكار به سمت پایین جریان نمی‌یابد و روی كاغذ نمی‌ریزد برای حل این مشكل آنها شركت مشاورین اندرسون را انتخاب كردند. تحقیقات بیش از یك دهه طول كشید، 12میلیون دلار صرف شد و درنهایت آنها خودكاری طراحی كردند كه در محیط بدون جاذبه می‌نوشت، زیرآب كار می‌كرد، روی هر سطحی حتی كریستال می‌نوشت و در دمای زیر صفر تا 300‌درجه سانتی‌گراد كار می‌كرد.

اما روس‌ها راه‌حل ساده‌تری داشتند. آنها از مداد استفاده كردند! این داستان مصداقی برای مقایسه دو روش در حل مسئله است. تمركز روی مشكل (نوشتن در فضا با خودكار) یا تمركز روی راه‌حل (نوشتن در فضا با مداد). بنابراین همیشه حواستان باشد كه به جای تمركز روی خود مسئله روی راه‌حل آن تمركز كنید.

:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , راه رسیدن به موفقیت , راز , تکنیک ,



بازدید : 667
نویسنده : منو تو

 یک تست برای آنکه بفهمید می توانید استیو جابز باشید یا خیر؟

هیچ راهی برای تقویت مستقیم خلاقیت وجود ندارد! تنها می‌توان از طریق فرایند‌های مربوط به نحوه تصمیم‌گیری و عبور از مراحل حل یک مسئله، میزان خلاقیت یک‌نفر را مشخص کرد. در این تست هم مشخص می‌شود که شما چگونه این مراحل گوناگون را در ذهنتان مدیریت می‌کنید؛ یعنی سوال‌های مختلفی در زمینه مرحله درک صورت مسئله،‌ مرحله ارائه پیشنهادها، مرحله تصمیم‌گیری، مرحله اجرا و... وجود دارد كه توانایی شما را در این زمینه محک می‌زند.
 


این آزمون 60 سؤال است که هر سؤال، 3گزینه یا پاسخ دارد. شما باید هر سؤال را به دقت بخوانید و گزینه مورد نظر خود را با یک علامت تیک مشخص کنید، هرقدر با خود صادق‌تر باشید، نتیجه تست‌تان دقیق‌تر خواهد بود.

یکی از مشهورترین تست‌های سنجش خلاقیت، آزمون سنجش تورنس است که 60 سؤال دارد. البته این آزمون، خطاهایی هم دارد ولی در حال حاضر یکی از معتبرترین تست‌هایی است که می‌توانید با آن به شناخت دقیق‌تری از خود برسید.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: خلاقیت , تست , نوآوری , استیو جابز ,



10چیز که مانع 10 چیز دیگر است!
نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391
بازدید : 742
نویسنده : منو تو

 10چیز که مانع 10 چیز دیگر است!

گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم .در این گزارش شما را با 10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است آشنا می کنیم
 

گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم . شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

در این گزارش شما را با 10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است آشنا می کنیم:


 

1. غرور مانع یادگیری

غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید " پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم.

اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , هدف , پیشرفت ,



9 عادت هوشمندانه از میلیونرهای واقعی
نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391
بازدید : 705
نویسنده : منو تو

 9 عادت هوشمندانه از میلیونرهای واقعی

جنیفر دانفی 29 ساله که به همراه کنراد 34 ساله بنیانگذار شرکت vayu مدیا هستند می گوید : شما نمی توانید اجازه دهید ترس شمارا به پیش ببرد. برای موفق شدن شما به بسیاری از چیز ها خارج از محدوده ی مناسب خودتان که در یک ناحیه متداول دارید نیاز دارید.
 


1-هرروز ,روزتان را قبل از طلوع آفتاب آغاز کنید

 



 


نام میلیونر: پیتر شانکمن

نام شرکت: کارخانه گیک, مشاور روابط عمومی وبازاریابی  شرکتهایی همچون آمریکن اکسپرس, دیزنی, ناسا واسپیرینت

مکان: نیویورک

فروش: چندین میلیون دلار درسال2010

پیتر میگوید من هرروز ساعت 4:15 دقیقه صبح بیدار میشوم,این واقعا جالبه که شما می توانید هرچیزی بدست بیاورید وقتی صبح زود بیدار میشوید. این ساعات برای پیتر بسیار حساس است زیرا او دراین زمان به تماسهایش میرسد. ما همه افرادی را درشبکه خودمان داریم بزرگترین چیز در ارتباط باآنها سلام واحوال پرسی است اما فراتر از این یعنی وقتی که چیزی نیاز داریم این راه و زمان خوبی برای گسترش شبکه نیست.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: افراد موفق , عادت , میلیونر واقعی ,



در دانشگاه این چیزها را به شما نمی گویند
نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391
بازدید : 590
نویسنده : منو تو

 در دانشگاه این چیزها را به شما نمی گویند

دانشگاه همه چیز را راجع به کار و حرفه و بازار به ما نخواهد آموخت. در واقع بسیاری از دانشجویان درس ها را تنها به صورت نظری می آموزند و وقتی فارغ التحصیل می شوند از آمادگی لازم برای ورود به عرصه کار برخوردار نیستند.
 
 

وقتی کودک بودیم تصور می کردیم آینده روشن، قابل پیش بینی و قابل تعیین است. وقتی از کودکی سوال می کنیم که در آینده چه شغلی را انتخاب خواهد کرد، پاسخ او ساده و روشن خواهد بود: پلیس، خلبان، دکتر و غیره. اما به تدریج که کودکی بزرگتر می شود، با موقعیت ها، تصمیم گیری ها و انتخاب هایی روبرو می شود که قبلاهرگز با آنها سر و کاری نداشته است.
برخلاف تصور بسیاری از افراد، دانشگاه همه چیز را راجع به کار و حرفه و بازار به ما نخواهد آموخت. در واقع بسیاری از دانشجویان درس ها را تنها به صورت نظری می آموزند و وقتی فارغ التحصیل می شوند از آمادگی لازم برای ورود به عرصه کار برخوردار نیستند.
در اینجا به 10 واقعیت می کنیم که آنها را در دانشگاه نمی آموزیم، و تنها بر اثر تجربه و رویارویی با واقعیت کار به آنها پی می بریم:



 


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: دانشگاه , آموزش , نا گفته های دانشگاه ,



ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1391
بازدید : 555
نویسنده : منو تو

ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !

هر سال كتاب ركوردهای گينس عجيب و غريب‌ترين ركوردهايی كه در زمينه‌های مختلف به دست می آيند را ثبت می كند.
 



 

هر سال كتاب ركوردهاي گينس عجيب و غريب‌ترين ركوردهايي كه در زمينه‌هاي مختلف به دست مي‌آيند را ثبت مي‌كند. خيلي ها براي ثبت نام و ركوردشان در كتاب گينس خود را به آب و آتش مي‌زنند. اما بعضي ديگر نيز به‌طور طبيعي و مادرزاد ركوردهايي دارند كه نام‌شان در اين كتاب ثبت مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رکورد داران گینس , ایرانی های ثبت شده در گینس , کتاب گینس , گینس ,



بازدید : 624
نویسنده : منو تو

با این قدم‌ ها پیشرفت در زندگی شما اتفاق می‌افتد

همه ما منتظر اتفاق افتادن وقایع خوب در زندگی‌مان هستیم،‌ همه ما منتظریم آن اتفاقی كه این همه منتظرش آن بودیم، بیفتد و ما آن جهش رو به بالا را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تجربه كنیم اما اگر می‌خواهید آن موفقیت عظیم را به دست بیاورید نباید بیكار بنشینید،
 



 

هر شغلی كه داشته باشید؛ چه طراح لباس باشید، چه كارمند، چه یك فروشنده و چه یك بازیگر یا نوازنده، لحظه‌ای در زندگی شما هست كه در آن به یك راهبرد دقیق و هوشمندانه نیاز دارید تا یك جهش را در كارتان تجربه كنید. ممكن است در كارتان با دیوار بلند «نداشتن انگیزه» روبه‌رو شده باشید یا حتی احساس كنید در حال پسرفت هستید یا اصلا شاید درحال پیمودن یك مسیر اشتباه، شاید باید سراغ یك شغل دیگر بروید، اما چطور؟



آنچه شما به آن احتیاج دارید یك «جهش» است؛ جهشی به سمت موفقیت. ما به شما راه‌هایی را پیشنهاد می‌‌دهیم كه با آن‌ها می‌توانید جهش كنید.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: راه های بر کسب موفقیت , موفقیت ,



7 تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1391
بازدید : 614
نویسنده : منو تو

7 تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس

زمانیکه پا به عرصه این دنیا می گذاریم، با اعتماد به نفس  کامل وارد جهان می شوید. یک نوزاد آنقدر اعتماد بنفس دارد که کافیست با قدری گریه کردن به هر چیزی که می خواهد برسد: غذا، عوض کردن پوشک، ناز و نوازش، ارتباط برقرار کردن، آرامش، در آغوش کشیدن و غیره.

اگر نیازهای کودک فوراً برآورده و احساسات کودک بدون هیچ قید و شرطی پذیرفته شود، وی رشد کرده و پیشرفت می کند. اما اگر نیازهای اولیه آنها برای بقای فیزکی و احساسی به صورت ناپیوسته و ضعیف برآورده گردد، اعتماد بنفس / عزت نفس کودک به مرور زمان کاهش پیدا میکند.

 اگر شرایط فوق کماکان به قوت خود باقی بماند، کودک به مرور زمان احساس می کند به اندازه کافی خوب نیست که دیگران برای او اهمیت قائل نمی شوند. بزرگسالانی که شرایط فوق را در زمان کودکی تجربه کرده اند باید یک بازنگری کلی نسبت به خود داشته و مجدداً اصول اعتماد بنفس را در خود پایه گذاری نمایند.
 


1- از خودتان سوال کنید: "بدترین نتیجه چیست؟" بیش از اندازه مسائل را در ذهن خود پر اهمیت جلوه ندهید، پیش از اینکه اتفاقی بیفتد، نگران خوب یا بد شدن آن نباشید. میزان انرژی انسانها نامحدود است، بنابراین سعی کنید از آن در جهت بنا کردن روابط موفق، ارتقای شغلی، و رسیدن به اهدفتان کمک بگیرید نه در راه تلف کردن این انرژی آن هم برای نگرانی حول محور اتفاق هایی که هنوز به وقوع نپیوسته اند. زمانی دست بعمل بزنید که قدرت کنترل بر روی مسائل را داشته باشید. تا جایی که می توانید از انرژی خود در راه صحیح استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس , ,



سخنـان بـزرگان جـهان در مورد "موفـقیـت"
نوشته شده در دو شنبه 18 ارديبهشت 1391
بازدید : 706
نویسنده : منو تو

سخنـان بـزرگان جـهان در مورد "موفـقیـت"


در این مطلب جمله هایی از شخصیت های مختلف درباره "موفقیت" تقدیم شما دوستان می شود؛ تا بدانید و باخبر باشید که دیگران درباره مفهوم موفقیت، چه گفته اند و چه نظراتی دارند. این شما و این هم جمله هایی درباره موفقیت. امیدواریم همیشه موفق باشید؛

از دست دادن امیدی پوچ و محال، خود موفقیت و پیشرفتی بزرگ است.
شکسپیر

به گمان من انسان برای موفقیت در زندگانی باید بتواند در چهار زمینه استاد شود: مناسبات، تدارکات، نگرش و رهبری.
جان ماکسول

میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال بریزد.
اریسون سووت ماردن

موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.
هرمن کین


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: سخنـان بـزرگان جـهان در مورد "موفـقیـت" , بانك نمونه قرار داد ها , قرارداد بين المللي , قرارداد بيمه , قرارداد اقاله , قرارداد اجاره , قرارداد استخدامي , قرارداد فناوري اطلاعات و طراحي وب سايت , قرارداد فرهنگي آموزشي , قرارداد كار , قرارداد و قوانين مالياتي , قرارداد حق انتفاع , قرارداد اجاله , قرارداد خدماتي , قرارداد خريد و فروش , قرارداد مسئوليت مدني , ,



بهتـرین راهـکارهای کاربـردی برای مـطالـعه
نوشته شده در جمعه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 692
نویسنده : منو تو

  بهتـرین راهـکارهای کاربـردی برای مـطالـعه


آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.


در اینجا چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستانی که فصل امتحانات را در پیش دارید و یا اینکه در تدارک شرکت در کنکور هستید، قرار می دهیم که امید است مورد استفاده شما عزیزانقرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:

- با خیالی آسوده استراحت کنید
اگر زمان بشما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: بهتـرین راهـکارهای کاربـردی برای مـطالـعه , ,



بـرای آنـهایی که عیـد را درس می‌خواننـد!
نوشته شده در پنج شنبه 3 فروردين 1391
بازدید : 566
نویسنده : منو تو

بـرای آنـهایی که عیـد را درس می‌خواننـد!

و اهمیـت تعـطیـلات عیـد برای کنکـوری‌ها



با آغاز تعطیلات نوروزی، حساس‌ترین دوره آمادگی برای كنكور شروع می شود. مسائل موجود در این دوره مانند تعطیل شدن كلاس‌های مدرسه، جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و... برنامه ریزی عید را از سایر دوره‌ها متمایز می‌كند. امسال به شكل دیگری به استقبال بهار می‌رویم. خانه‌ی كنكوری‌ها بوی همیشگی عید را ندارد، بویی از جنس كنكور دارد امسال نوروز تعطیل نیست امسال سال شماست. باید حانه تكانی كنید اما از نوع كنكوری آن. باید اوضاع را مرتب كنید. اضافه‌ها را از ذهن دور بریزید، داشته‌ها را گردگیری و تمیز كرده و به طور منظم در جای مناسبی قرار دهید. برای كنكوری‌ها بهار فصل رویشی دوباره است و ثمره هایی که دیر یا زود به بار خواهد نشست ...

باید به این قضیه تاریخی نگاه کرد. معلم‌های آن زمان به دلایل مختلف در تعطیلات نوروز دست از سر دانش‌آموزان برنمی‌داشتند! (درس‌ها یادشان نرود یا کمتر از سر و کول پدر و مادرها بالا بروند) هر وقت از دست بچه‌ها کلافه شدند داد بزنند و بگویند اگر "کتاب‌نویسی" هات رو ننویسی، آقاتون تو مدرسه فلکت می‌کنه! در گذر تاریخ این موضوع برچیده نشد و هر سال طرفداران زیادی پیدا کرد؛ آنفدر که به قشرهای مختلف کشیده شد و گروه‌های مختلف سنی راه پیدا کرد. حالا آن کسانی که در نوروز درس می‌خوانند و تعطیلات را فرصتی برای پیشی گرفتن درسی نسبت به دیگران می‌دانند کم نیستند. البته این قشر به جز درس، کلا هیچی از تعطیلات نوروز نمی‌فهمند.



به هرحال این لیست را از کمترین درجه تا بالاترین درجه درس‌خوانی نوروزی تنظیم کردیم که امید است مورد استفاده آندسته از شما اعضای خوب پرشین استار که یا دانش آموز هستید و یا حتی برای شرکت در کنکور داوطلب شده اید مورد استفاده قرار گیرد ...


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: بـرای آنـهایی که عیـد را درس می‌خواننـد , کنکوری‌ها , کنکوری‌های ارشد آزاد , ,



مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 722
نویسنده : منو تو

مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار

 


شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوریکه انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد که نگو و نپرس :

 

افراد شاد، بهتر از دیگران كار می‌كنند:
- افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط كار، روابط خوبی با همكاران دارند در نتیجه:
- در كار گروهی، همكاری بهتری خواهند داشت.
- اگر مدیر باشند، روابط خوبی با كاركنان دارند.
- اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
- اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مهمترین عوامل روان‌شناسی محیط کار , افراد شاد , بهتر از دیگران كار می‌كنند , • افراد شاد , بهتر از دیگران كار می‌كنند , قرارداد بين المللي , قرارداد بيمه , قرارداد بيمه ,



10 اشتبـاه متـداول در آداب معـاشـرت
نوشته شده در چهار شنبه 10 اسفند 1390
بازدید : 698
نویسنده : منو تو

10 اشتبـاه متـداول در آداب معـاشـرت


آداب معاشرت فقط مختص رفتار شما سر میز غذا نیست، آداب معاشرت انعکاسی از چشم‌انداز کلی شما در روابط اجتماعی و زندگی جمعی است. اینکه در اتوبوس شلوغ جایتان را به پیرزنی که ایستاده است ندهید، چیزی در مورد شما به همه آنهایی که بیننده هستند می فهماند. اینکه حاضر نیستید لحظاتی راحتی خود را به خاطر دیگری به خطر بیندازید.

در اکثر موقعیت‌ها، تصویر و ظاهر شما بخشی از چیزی نیست که توصیف‌کننده شماست؛ بلکه همه آن چیزی است که شما را توصیف می‌کند. کسانیکه چیزی در مورد شما نمی‌دانند با تنها اطلاعاتی که در دست دارند جای خالی‌ها را پر می‌کنند، و آن چیزی نیست جز آنچه از رفتار و کردار شما می‌بینند. صرفنظر از فکری که شما در مورد خودتان دارید، یک عادت اجتماعی بد می‌تواند معیار فکر دیگران نسبت به شما شود: هر کسی که ببیند شما غذایتان را با دهان باز می‌جوید خیلی قبل از اینکه شغل یا تخصص شما را به خاطر بسپارد، آنرا به یاد خواهد آورد.


1. معرفی نکردن افراد : چه در یک موقعیت شغلی باشید و چه اجتماعی، اگر فراموش کنید که دو نفر را به هم معرفی کنید، بسیار زشت و ناشیانه به نظر خواهد رسید زیرا شما تنها آشنای مشترک آنها هستید. قوانین پذیرفته شده‌ای برای نحوه معرفی کردن حرفه‌ای وجود دارد (مثل اول گفتن نام فردی که از نظر حرفه‌ای مقام بالاتری دارد)، اما هیچکدام از آنها به اندازه اینکه یادتان نرود آنها را به هم معرفی کنید، مهم نیست.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: 10 اشتبـاه متـداول در آداب معـاشـرت , ,



تفاوت مدیـران در اونـور دنیا و اینـور دنیا !
نوشته شده در سه شنبه 25 بهمن 1390
بازدید : 707
نویسنده : منو تو

تفاوت مدیـران در اونـور دنیا و اینـور دنیا !


اونور دنیا : موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده می‌شود.
اینور دنیا : موفقیت مدیر سنجیده نمی‌شود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است.

اونور دنیا :
مدیران بعضی وقت ها استعفا می‌دهند.
اینور دنیا : عشق به خدمت مانع از استعفا می‌شود.

اونور دنیا :
افراد از مشاغل پایین شروع می‌کنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند.
اینور دنیا : افراد مادرزادی مدیر هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت بزرگترین‌های کشور است.

اونور دنیا :
برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر می‌گردند.
اینور دنیا : برای یک فرد، دنبال پست مدیریت می‌گردند و در صورت لزوم این پست ساخته می‌شود.

اونور دنیا :
یک کارمند ساده ممکن است سه سال بعد مدیر شود.
اینور دنیا : یک کارمند ساده، سه سال بعد همان کارمند ساده است، در حالیکه مدیرش سه بار عوض شده.

اونور دنیا :
اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مدیریت می‌کنند.
اینور دنیا : اگر بخواهند از کسی هیچ استفاده‌ای نکنند، او را مشاور مدیریت می‌کنند.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت مدیـران در اونـور دنیا و اینـور دنیا , مدیریت , موفقیت , تجـارب گرانبـها از کار در سیستـم دولتـی , نرم افزار تقویت امواج مغز , ,



12 درس آمـوزنده از استیـو جابـز !
نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390
بازدید : 738
نویسنده : منو تو

12 درس آمـوزنده از استیـو جابـز !



انسان های متفاوت، متفاوت رفتار می کنند و اثرات متفاوتی هم بجا می گذارند، استیو جابز یکی از این افراد متفاوت بود که با عقاید و الگوهایی که داشت توانست قله های موفقیت و محبوبیت را فتح کند. استیو جابز تنها اسطوره ای نخواهد بود که دنیای فناوری هرگز خدماتش را فراموش نمی کند.


1. کارشناسان هیچ‌چیز نمی‌دانند
روزنامه‌نگاران، تحلیلگران، مشاوران، بانکداران و راهبران نمی‌دانند چه بکنند، بنابراین تنها به شما مشاوره می‌دهند. آن‌ها به تو می‌گویند چه چیزی در محصول تو وجود دارد که خوب عمل نمی‌کند اما قادر نیستند محصولی بهتر را بسازند. آن‌ها می‌توانند به تو بگویند چگونه یک محصول را بفروشی اما خود قادر به فروش آن نیستند. آن‌ها می‌توانند به تو توضیح دهند چگونه گروه‌های کاری بزرگ تشکیل‌دهی اما خودشان بدترین دفاتر را دارند. برای مثال، کارشناسان به ما می‌گویند 2نقص مهم "مکینتاش" در اواسط دهه 80 فقدان حمایت برای یک چاپگر چرخشی و نبود لوتوس3،2،1 بود؛ این تنها چیزی است که کارشناسان می‌توانند به ما بگویند.

2. مشتریان نمی‌دانند چگونه چیزی را كه می‌خواهند به تو بگویند
نقطه تمرکز اپل، نیمکره راست مغز استیو بود که با نیمکره چپ حرف می‌زد. اگر از مشتریان بپرسی چه چیزی می‌خواهند، آن‌ها به تو می‌گویند: "بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین". اما این صدای یکنواخت تکراری بویی از یک تغییر انقلابی نبرده است. مشتریان تنها می‌توانند آرزوهای خود را در قالب کلماتی بیان کنند که هنوز درحال استفاده از آن‌ها هستند؛ در دوره‌ای که در آن مکینتاش تولید می‌شد، همه می‌گفتند می‌خواهند رایانه‌ای با بهترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین سیستم عامل MS-DOS داشته باشند. بهترین چیز برای یک شروع، تولید محصولی است که تو می‌خواهی استفاده کنی؛ این چیزی است که استیو جابز و استیو وزنیاک انجام دادند.




:: استیو جابز در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل سال ۲۰۱۰ هنگام معرفی آی‌فون 4 ::



:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: 12 درس آمـوزنده از استیـو جابـز ! ,



آدم‌های موفـق با دیـگران 30 فـرق دارند
نوشته شده در پنج شنبه 8 دی 1390
بازدید : 803
نویسنده : منو تو

آدم‌های موفـق با دیـگران 30 فـرق دارند

آدم های موفق خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :

1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌كنند كه دیگران آنها را نمی‌بینند.

2.
از مشكلات درس می‌گیرند، در حالی كه دیگران فقط مشكلات را می‌بینند.

3.
روی راه‌حل‌ها تمركز می‌كنند.

4.
هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی كه دیگران آرزو می‌كنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.

5.
مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را كنترل و محدود كند.

6.
سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی كه آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.

7.
به ندرت از چیزی شكایت می‌كنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی كه شكایت كردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.


:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: آدم‌های موفـق با دیـگران 30 فـرق دارند , مستند راز موفقیت در زندگی (2) , The Secret 2 , ,



همه چیز درباره رزومه
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1097
نویسنده : منو تو

مسیر شغلی خود را تغییر دهید

همه چیز درباره رزومه

بعضی از کارجویان دائما شکایت می کنند که چرا با وجود داشتن مدارج تحصیلی بالا و معدل خوب نمی توانند شغل دلخواهشان را پیدا کنند؟ خواندن این مطلب تنها 5 دقیقه از وقت شما را می گیرد اما می تواند مسیرزندگی شغلی آینده تان را عوض کند.
 
رزومه چیست ؟ رزومه سندی است بین یک تا پنج صفحه که شما را به بهترین حالت توصیف می کند. به خاطر داشته باشید که رزومه ، فرم درخواست کار نمی باشد و هدف از تکمیل آن متقاعد کردن کارفرماست تا از بین چندین داوطلب شما را برای مصاحبه انتخاب کند.
 
یک رزومه به طور کلی باید شامل موارد زیر باشد :
 
 
 
1. اطلاعات شخصی :
در قسمت اول رزومه باید اطلاعات فردی ، شامل نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، وضعیت تاهل ، اطلاعات تماس ، آدرس محل سکونت و ایمیل را وارد نمایید.
 
2. تحصیلات :
می توانید در بخش دوم از رزومه تان ، مشخصات تحصیلی یا تجربیات کاری را اضافه کنید.به یاد داشته باشید که تنها 30 ثانیه زمان  دارید تا بتوانید توجه کارفرما را جلب کنید پس از بین مشخصات تحصیلی و تجربیات کاری بخشی را اول مطرح کنید که چشم گیر تر است. اطلاعات تحصیلی شامل نام دبیرستان و یا دانشگاه، سال ورود و فراغت از تحصیل، رشته، گرایش و معدل می باشد. این قسمت از رزومه ، محل مناسبی برای نوشتن عنوان پایان نامه است.

:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رزومه , سابقه کاری , کار , کاریابی , شغل , اشتغال , بیکاری , نوشتن رزومه ,



پول مهم تر است یا عزت نفس؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1156
نویسنده : منو تو

اهمیت انگیزش در سازمان را در یابید

پول مهم تر است یا عزت نفس؟

مردم هرچند در جستجوی پول بیشتر هستند، ولی درعین حال می‌خواهند عزت نفس آنها هم حفظ شود و این چیزی است که برای بسیاری از کارکنان قابل دسترسی نیست.اکثر کارکنان اعم از مهندس، اپراتور یا مدیر علاوه بر حقوق، پاداش یا ترقی مقام، می‌خواهند مورد شناسایی قرار گیرند و قدرت آفرینندگی و خلاقیت آنها مورد توجه واقع شود.
 
 
آنها می‌خواهند به حرفه و سازمانشان افتخار کنند و بیشتر ازهرچیز، دوست دارند که برای کار خوبی که انجام می‌دهند، مدیران ارزش قایل شوند تا بدین‌وسیله احساس کنند که بر اعتبار و ارزششان افزوده شده است.آنها می‌خواهند تصور کنند که درگیر یک کار موثر و مهم هستند و نقش سازنده‌ای در انجام یک بخش از آن کار دارند. تجربه نشان داده است که تحسین و شناسایی کارکنان موجب می‌شود تا آنان حداکثر تلاش را در انجام دادن کارها داشته باشند.
 
راه‌های بی‌شماری وجود دارد که یک مدیر می‌تواند آنها را به‌کار گیرد تا نشان دهد برای کار کارکنانش اهمیت قایل است و توانایی‌های آنها را مورد تحسین قرار می‌دهد. مثلا او می‌تواند پاکت دربسته‌ای برای کارمند بفرستد و در آن از زحمات او تشکر کند. به طور حضوری از کارمند برای خوب انجام دادن کارش تشکر کند. از طریق پست الکترونیکی پیام مثبت و حمایت‌کننده‌ای برای کارمند بفرستد. نامه‌ها و نظرات مثبت مشتریان را درخصوص یک کارمند در اجتماع کارکنان مطرح سازد. به این فهرست می‌توان بی‌نهایت راه اضافه کرد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: پـول , عـزت نفس , موفقیت , خودشناسی , انگیزش , سازمان , مدیریت , پاداش ,



چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1000
نویسنده : منو تو

مزایای تبلیغات اینترنتی

چرا باید در دام تبلیغات اینترنتی بیفتید؟!

 
بیائید مزایای آگهی در اینترنت را بشماریم. شاید خودمان هم باورمان بشود! چون خودباوری سنگ اول در راه رسیدن به هدف است. برای لیست‌کردن مزیت‌های "تبلیغات اینترنتی”، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
 
امکان هدف‌گیری دقیق مخاطب:
آگهی‌دهنده می‌تواند مخاطب آگهی خود را با دقت بیشتری انتخاب کند؛ با مدیریت و کنترل مشخصات بازدیدکنندگان یک سایت، براساس اطلاعات بیننده، آگهی متناسب نشان داده شود.
 
امکاناتی بیشتر در اطلاع‌رسانی:
بر خلاف رسانه‌های سنتی، با استفاده از عناصر جذاب، جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری و بهره‌گیری از خلاقیت هنری، پیام‌های موثرتری را می‌توان تولید و منتشر نمود.
 
کیفیت مخاطبین:
اینترنت رسانه‌ای جوان است و کاربران آن، اغلب از طبقهِ تحصیلکرده هستند و این کیفیت گروه مخاطبین، ارزش آگهی را بالا می‌برد.
 
انعطاف در انجام پروژه‌های بزرگ:
اصلاح تبلیغات اینترنتی، با تحلیل بازخوردهای آگهی در حین فرآیند تبلیغات و در کوتاه‌ترین زمان، ممکن می‌باشد.
 
افزایش هر-روزه  نیاز به اینترنت:
به دلیل ویژگی‌هایی که اینترنت دارد، استفاده از بستر اینترنت روز به‌ روز بیشتر شده و مراجعه به آن هر روز افزایش می‌یابد. شاید فردا برای درج آگهی شما دیر باشد!
 
هزینهِ مناسب:
هزینهِ تبلیغات اینترنتی در مقایسه با رسانه‌های سنتی ناچیز است.
 
نظارت دقیق مستمر و بی‌واسطه:
با بهره‌گیری از نرم‌افزار‌های کنترل آگهی، در هر لحظه، میزان اعتبار، تعداد نمایش و کلیک بر روی آگهی و اطلاعات آماری دیگر می‌تواند مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.
 
امکانات ویژه:
ماهیت تعامل چند جانبه در شبکهِ اینترنت، امکان ارتباط متقابل مخاطبان را فراهم آورده است و آگهی دهنده می‌تواند از نظرات و انتقادات مخاطبان خود با‌خبر گردد.
 
شما چه امتیازاتی اضافه می‌کنید؟
 
منبع : تبلیغ سیتی

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت , آگهی , تبلیغات , سایت‌ , فضای مجازی , جذب مخاطب ,



تعداد صفحات : 4
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد