پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان
نوشته شده در جمعه 15 مهر 1390
بازدید : 897
نویسنده : منو تو




آقاي وينز مي‌گويد: «تنها چيزي كه برايم اهميت دارد اين است كه دخترم هنوز من را پدر خود مي‌داند و به من مي‌گويد كه خيلي خوش قيافه‌ام.»

از نظر جراحان، جراحي پيوند كامل صورت وينز در زمينه جراحي ترميمي پيشرفت بزرگي به شمار مي‌رود. وينز در نوامبر سال 2008 زماني كه
28 سال داشت، داوطلب نقاشي كليسا شد اما هنگامي كه صورتش در نزديكي كابل برق پر فشار قرار داشت، طي يك حادثه و سوختگي شديد كل صورتش را از دست داد. تيمي كه جراحي صورت وينز را به‌عهده داشتند، متشكل از 30 جراح بود كه قصد داشتند يكي از نادرترين جراحي‌هاي پيوند كل صورت را انجام دهند.

چهره جديد وينز به چهره اصلي اهدا‌كننده‌اش شبيه است و به چهره قبلي‌اش هيچ شباهتي ندارد، زيرا جمجمه وينز شكل متفاوتي از اهدا كننده‌اش دارد. تنها چيزي كه از حادثه دردناك براي او باقي مانده است، ريش‌پروفسوري است كه در تمامي طول جراحي و درمان مي‌خواست آن را حفظ كند. پس از پيوند پزشكان دريافتند چهره جديد نيز قابليت رشد مو دارد. حتي بخش‌هايي از موهاي وينز از ميانه جمجمه به بعد به پوست اهدا‌كننده اختصاص دارد.

او در حال حاضر مي‌تواند فشار را روي صورتش احساس كند و طي 6 تا 9 ماه آينده قدرت احساس لامسه و حركت دادن ماهيچه‌هاي صورت و لب‌ها را به دست خواهد آورد. قدرت تكلم او در حال حاضر، كمي مشكل دارد اما پزشكان انتظار دارند با بهبود يافتن رشته‌هاي اعصاب، صحبت كردن ونيز نيز بهبود پيدا كند. اولين چيزي كه وينز توانست بو كند، لازانيا و سپس گل‌هايي بود كه براي او به بيمارستان آورده بودند. دشوارترين رويدادي كه ونيز بايد با آن كنار بيايد از دست دادن چشم‌هاست؛ كره چشم راست او هنوز سالم است اما هيچ قدرتي ندارد. به گفته پزشكان به‌دليل ضعف تكنولوژي در حال حاضر هيچ اميدي به ترميم بينايي وينز نيست اما شايد تحولات آينده بتواند تغييري در زندگي او به‌وجود بياورد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , , ,
:: برچسب‌ها: عجيب‌ترين جراحي پلاستيك صورت جهان ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: