ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ایرانی های ثبت شده در گینس را بشناسید !
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1391
بازدید : 557
نویسنده : منو تو



خيلي‌ها بر اين باورند، اگر كسي نامش در ميان ركوردداران گينس باشد به او پول يا حقوق ماهانه مي‌دهند اما درست برعكس است و شما براي ثبت‌نام‌تان در اين كتاب بايد پول هم از جيب بدهيد. در سال 2012 براي هر ركورد‌گيري حدود 55 هزار و 500 پوند به حساب گينس در لندن بايد ريخته شود و بنا به ركورد شما از يك تا 5 كارشناس هم به شهري كه مي‌خواهيد در آن ركورد بزنيد مي‌آيند و براي آن‌ها بايد بليت رفت و‌برگشت درجه يك،  پول كامل رفت‌وآمد و هزينه كامل را بپردازيد. با اين حساب شايد خيلي‌ها از خير ركورد‌زدن بگذرند ولي اين را بدانيد اگر ركورد شما ثبت شود به سرعت در همه دنيا شناخته مي‌شويد و به جشن‌ها و مراسم‌هاي مختلف دعوت مي‌شويد. حتي در زمان ركورد‌گيري برخي افراد اسپانسر مي‌گيرند و علاوه بر تمامي هزينه‌هايي كه اين اسپانسر به بنياد گينس مي‌دهد درصورت موفقيت ثبت ركورد پول خوبي هم در مي‌آوريد البته يكي ديگر از نكاتي كه در ثبت ركورد بايد به آن توجه كنيد، اين است كه كتاب ركوردها مدخلي براي كار شما باز كرده باشد شما بايد از مسئولان اين كتاب بخواهيد به درخواست شما جواب دهند و اگر ركورد شما براي آن‌ها تعريف نشده باشد ابتدا بايد كارشناسان گينس در مجمع سالانه شان روي آن بحث كنند و اگر واقعا به اين نتيجه برسند كه فقط تعداد كمي هستند كه چنين كاري را انجام مي‌دهند، يك سري قوانين برايش تعيين مي‌كنند و مدخل براي همه باز مي‌شود تا هركس خودش را امتحان كند. نكته آخري كه در ثبت برخي ديگر از ركورد‌ها هم مهم است اين است كه شما حتما بايد به سن خاصي برسيد تا ركورد شما مورد قبول قرار بگيرد. مثلا اگر قدتان خيلي كوتاه يا خيلي بلند باشد حتما بعد از 18 سالگي از شما اندازه‌گيري مي‌شود.
 



ايرانيان در گينس

از چند سال قبل ايرانيان هم نام‌شان در گينس ثبت شده است. نخستين كسي كه از ايران به گينس رفت علي دايي بود كه با 109 گل زده ملي ركورددار شد. بعد از دايي حسين رضازاده، قوي‌ترين مرد جهان شد و به‌عنوان كسي كه سنگين‌ترين وزنه جهان را جابه جا كرده است نامش وارد کتاب گينس شد. پس از اين 2نفر، انوشه انصاري هم با رفتن به فضا نخستين زني بود كه در يك سفر توريستي به فضا نامش در ميان ركورد‌داران ثبت شد ولي اين 3 نفر در رده ركورداراني هستند كه به‌صورت افتخاري وارد كتاب شده‌اند و در سال‌هاي آينده نام‌شان از كتاب حذف مي‌شود ولي 2 ايراني ديگر هم هستند كه تا زماني كه كسي ركوردشان را نزند در گينس مي‌مانند.






 
ركورد روپايي سرعتي

«مهدي حب درويش» فوتباليست جوان ايراني با شكستن ركورد روپايي سرعتي با توپ، نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني ثبت كرد. او در حضور نماينده گينس موفق شد در يك دقيقه 144 بار با توپ تنيس ركورد سرعتي روپايي را ثبت كند.  حب درويش براي اين ركورد سال‌ها وقت و پول صرف كرد و خودش در اين باره مي‌گويد:« ساعت 10ونيم صبح جمعه 25 دي ماه سال 90، تلاشم را براي ثبت ركورد آغاز كردم.  وقتي نماينده گينس گفت، اگر بتواني در يك دقيقه با توپ تنيس بيشتر از 60 تا روپايي بزني نامت در گينس ثبت خواهد شد. من قبلا اين كار را با انواع و اقسام اشيا امتحان كرده بودم و براي همين در مدت يك دقيقه، 144 تا روپايي زدم و نخستين ركورد گينسي‌ام را به دست آوردم. ركورد ديگري كه مي‌خواستم ثبت كنم، روپايي‌زدن استقامتي با توپ تنيس بود. سال 1999 يك ورزشكار لهستاني 5ساعت و 28 دقيقه بدون وقفه با توپ تنيس روپايي زد و نامش در كتاب گينس ثبت شد.



زدن ركورد اين ورزشكار برايم كار سختي نبود اما وقتي از نماينده گينس شنيدم نبايد حين اجرا، توپ با زانويم برخورد كند كمي غافلگير شدم براي اين‌كه نمي‌دانستم داوران اجازه استفاده از زانو را در اين ركورد نمي‌دهند. به هر حال ساعت حدود 12‌و‌نيم ظهربود كه تلاش براي شكستن اين ركورد را شروع‌كردم و حدود 2ساعت از روپايي زدنم گذشته بود، مي‌خواستم مقداري آب بنوشم كه توپ با زانويم برخورد كرد اما به كارم ادامه دادم تا اين‌كه 5 ساعت و 34 دقيقه به‌صورت مداوم و بدون استراحت روپايي زدم اما به دليل مناسب نبودن كفشم، انگشت شست پاي راستم ورم كرد و دچار خونريزي شد. براي اين‌كه سلامتم را حفظ كنم به پيشنهاد مربي‌ام كار را متوقف كردم البته مي‌دانستم كه ركورد ورزشكار لهستاني را شكسته‌ام. به دستور مربي‌ام ديگر روپايي نزدم ولي به دليل بدشانسي 2بار هنگام خوردن مايعات توپ با زانويم برخورد كرد. براي همين نماينده گينس فقط حكم موقت ركورد اولم را به من داد و قرار شد براي ركورد دوم با ديگر نماينده‌هاي گينس مشورت كند ولي در نهايت اين ركورد برايم ثبت نشد.»








 
طولاني‌ترين شنا در آب‌هاي آزاد

«محمدحسين كبادي»، شناگر هرمزگاني آخرين ايراني است كه نامش در کتاب گينس ثبت شد. او در مدت 85 روز و طي‌كردن مسير يك هزار و 100كيلومتر توانست اين ركورد جالب را بزند.او تمام مسير را به‌طور انفرادي و داخل يك محفظه فلزي طراحي شده از سوي متخصصان براي حفظ ايمني و جلوگيري از حملات و آسيب‌هاي احتمالي جانوران دريايي شنا كرده است.ركورد او از جمله طولاني‌ترين مسافت‌ها و ركوردهايي است كه در تاريخ رشته ورزشي شناي آب‌هاي آزاد در جهان به ثبت رسيده است و مهم‌ترين افتخار‌‌ي‌ است كه براي نخستين‌بار از سوي يك شناگر ايراني مسلمان و در حوزه خليج‌فارس به مرحله اجرا در آمده است.پيش از اين شناگري از كشور اتريش با طي مسافت 700 كيلومتر نام خود را در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت كرده بود.




 
افرادي كه ادعاي رفتن به كتاب ركورد‌ها را دارند

اين را هم بدانيد البته كساني هم هستند كه ادعاي رفتن نام‌شان به كتاب ركوردها را دارند ولي نمايندگان گينس ارزيابي دقيقي از كارشان ندارند و احتمالا موفق نخواهند بود.






 
ماهي صفت و ركورد اهداي كتاب

 حميد ماهي صفت،‌ كمدين مشهور كشور هم تا به حال 3ميليون جلد كتاب آموزش نماز به كودكان و نوجوانان اهدا كرده است ولي فعلا که در كتاب گينس يك اندونزيايي با ركورد 500هزار جلد كتاب ركوردار است.






 
ديگر ركوردها

  • جوان‏ترين استاد دانشگاه جهان

«آليا صبور» دختر ايراني، جوان‌ترين استاد دانشگاه در جهان است نام او در تاريخ ۱۹ فوريه ۲۰۰۸ در كتاب ركوردهاي جهاني گينس ثبت شد و پس از 192 سال ركورد آقاي كولين مك‌لورين ركورددار پيشين را شكست.اين دختر ايراني تبار به‌طور تمام وقت در دانشگاه نيويورك تدريس مي‌كند و به‌عنوان يك نابغه نام خود را در رديف جوان‌‌ترين استاد دانشگاه‌هاي معتبر جهان در كتاب ركوردهاي گينس ثبت كرده است. آليا صبور در 8 ماهگي خواندن را آغاز كرد و از كلاس چهارم ابتدايي به كالج رفت تا در سطح كارشناسي رياضيات كاربردي بخواند.


  • طولاني‌ترين نقاشي جهان

عنوان طولاني‌ترين نقاشي جهان هم به ايرانيان اختصاص دارد. براي ساخت اين نقاشي 5كيلومتري، بوم‌هاي 100متري نقاشي به هم متصل شده‌اند. موضوع اين نقاشي كه «به سوي نور» نام دارد، زندگي حضرت محمد(ص) و تلاش ايشان براي گسترش صلح و عدالت است. ركورد قبلي طولاني‌ترين نقاشي با 2987 متر در امارات متحده عربي ثبت شده بود.





:: موضوعات مرتبط: مجله موفقیت , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رکورد داران گینس , ایرانی های ثبت شده در گینس , کتاب گینس , گینس ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: