پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان
نوشته شده در پنج شنبه 21 دی 1391
بازدید : 738
نویسنده : منو تو

دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان


کسانى که دستخطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

کسانى که دستخط مرتب و خوانایى دارند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: دستـخط , ارتباط , شخصیت , انسان ,



شخصیت شناسی از طریق لبخند
نوشته شده در جمعه 17 تير 1391
بازدید : 795
نویسنده : منو تو

شخصیت شناسی از طریق لبخند

اگر می‌خواهید با آدم‌های دور و برتان ارتباط برقرار كنید، چند چیز را باید رعایت كنید و البته نسبت به برخی رفتارها آگاهی داشته باشید چون جسم و روح فرد از هم جدا نیست. درست است كه یكی از مهم‌ترین خصوصیات انسان قدرت تكلم و سخن گفتن اوست اما از سوی دیگر در فضایی كه حرف زیادی بین افراد رد و بدل نمی‌شود، این زبان بدن است كه می‌تواند احساسات زیادی را انتقال دهد.




:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی از طریق لبخند , شخصیت , لبخند , راز , زبان , روانشناسی مدیریت , روانشناسی مدیریت آیا می خواهید فقط فقط در 30 دقیقه تبدیل به انسانی موفق شوید؟؟ , ,



13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار
نوشته شده در پنج شنبه 16 تير 1391
بازدید : 706
نویسنده : منو تو

  13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار


همه ی ما با افرادی روبه رو شده ایم که کنترل احساساتشان را سر کار از دست می دهند، درها را می کوبند، سر همکاران یا مشتریان فریاد می زنند و چیزهایی میگویند که خیلی زود پشیمان می شوند.
اشخاصی را دیده ایم که در جلسات کاری نمیتوانند جلوی عصبانیت خود را بگیرند چون با عقاید و نظراتشات مخالفت شده است یا اینکه فرد دیگری را به جای آنها نشانده اند.

از وقتی بچه بودیم به ما می گفتند "مثل یک مرد رفتار کن" و جلوی فوران احساساتت را بگیر، حال می بینیم که بسیاری از همکارانمان سر کار به خاطر عدم توانایی در فرو نشاندن خشم و عصبانیت و احساساتشان دست به از بین بردن خود و اعتبارشان می زنند. در اینجا می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با کمک آنها می توانید جلوی احساسات منفی و عصبانیت هایتان را سر کار بگیرید و همچنان موفق سر کار خود باقی بمانید.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: 13 راه بـرای کنتـرل احـساسات در محـل کـار , بانك نمونه قرار داد ها 2 , قرارداد بين المللي , قرارداد بيمه , قرارداد اقاله , قرارداد اجاره , قرارداد استخدامي , قرارداد فناوري اطلاعات و طراحي وب سايت , قرارداد فرهنگي آموزشي , قرارداد كار , قرارداد و قوانين مالياتي , قرارداد حق انتفاع , قرارداد اجاله , قرارداد خدماتي , قرارداد خريد و فروش , قرارداد مسئوليت مدني ,



روانشـناسی رنـگ ها
نوشته شده در چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391
بازدید : 637
نویسنده : منو تو

روانشـناسی رنـگ ها


قرمز رنگی بسیار قوی است. این رنگ معمولا بر روی احتیاط و علائم هشداردهنده استفاده می شود این است که اغلب همراه با توقف و یا "مراقب باشید" همراه است. این رنگ گرم است که برانگیزاننده احساسات قوی از شور، انرژی، خون و جنگ است. رنگ قرمز اغلب برای پرچم های کشورها استفاده می شود و آنرا به عنوان نمادی از غرور و قدرت می دانند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: روانشـناسی رنـگ ها , قرمز , نارنجی , آبی , بنفش , زرد , سیاه , سبز , ,



تفـاوت های زنـانه و مردانـه !
نوشته شده در سه شنبه 5 دی 1390
بازدید : 987
نویسنده : منو تو

تفـاوت های زنـانه و مردانـه !


لیدیز اند جنتلمن،  نمی توان اسمش را تفاوت گذاشت که اگر آنرا اختلاف دیدگاه بنامیم بهتر است. بله، آقایون و خانوم های محترم در بعضی چیزها اختلاف دیدگاه دارند که شاید هیچکدام هم آنرا نپذیرند ولی هر چه هست نقدی است بر این اختلاف دیدگاه ها ... امیدوارم خانوم ها به دل نگیرند و آقایون هم قیافه ی آدم های دلخور را از خود در نوکنند چون تمام این اختلاف دیدگاه ها حقایقی است که گفتنش سخت است و شنیدنش سخت تر !

آینده:
یـک زن تــا زمانیکه ازدواج نکرده نگران آینده است. یک مرد تا زمانیکه ازدواج نـکرده هــرگز نگران آینده نخواهد بود.

دست خط:

مردها زیاد به دکوراسیون دست خطشان اهمیت نمیدهند. آنها از روش "خرچنگ قورباقه" استفاده میکنند. زنان از قلم های خوشبو و رنگارنگ استفاده کرده و به "ی" ها و ن" ها قوس زیبایی میدهند. خواندن متنی که توسط یک زن نوشته شده، رنجی شاهانه است. حتی وقتی می خواهد ترکتان کند، در انتهای یادداشت یک شکلک در انتهای آن میکشد.

اسامی مستعار:

اگر سارا، نازنین، عسل و رویا با هم بیرون بروند، همدیگر را سارا، نازنین، عسل و رویا صدا خواهند زند. اگر بابک، سامان، آرش و مهرداد با هم بیرون بروند، همدیگر را هرکول، بادام زمینی، تانکر و لاک پشت صدا خواهند زد.

حمام:

یک مرد حداکثر 6 قلم جنس در حمام خود دارد. مسواک، خمیر دندان، خمیر اصلاح، خود تراش، یک قالب صابون و یک حوله. در حمام متعلق به یک زن معمولی بطور متوسط 437 قلم جنس وجود دارد. یک مرد قادر نخواهد بود اغلب این اقلام را شناسایی کند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تفـاوت های زنـانه و مردانـه ! ,



براي خودتان «مهره مار» بسازيد!
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1050
نویسنده : منو تو

راه های تسلط بر ذهن دیگران

براي خودتان «مهره مار» بسازيد!

وقتي كسي را مي‌بينيد كه به راحتي مي‌تواند نظر ديگران را به نفع خودش عوض كند، چه احساسي داريد؟ دوست داريد شما هم‌چنين فردي شويد؟...
 



روان‌شناسان اعتقاد دارند  شما با دانستن و استفاده از چند قانون ساده، مي‌توانيد ذهنيت ديگران را نسبت به كاري كه درنظر داريد، تغيير دهيد.اولين قانون تغيير ذهنيت، اين است كه حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بگوييد. يكي از كارشناساني كه در موسسه علم و مذهب فارادي در دانشگاه كمبريج در زمينه روان‌شناسي فعاليت مي‌كند مي‌گويد، مردم معمولا سخت‌شان است كه در بحث‌هاي پيچيده شركت كرده و نظر خودشان را بگويند. او هر كدام از نقطه‌نظرهاي خود را با توضيح‌دادن مثال‌هاي سرگرم‌كننده و قصه‌هايي از گوشه و كنار روان‌شناسي- اجتماعي روشن كرده است.





همدلي/ Empathy

 در چشم مردم نگاه كنيد، وقتي سرشان را تكان مي‌دهند شما هم همان كار را انجام دهيد، به آنها بگوييد با ايشان همشهري هستيد! ما به مردمي كه مثل خودمان هستند، اعتماد مي‌كنيم. (ترجيح مي‌دهيم با كساني كار كنيم كه اهل يك طبقه اجتماعي و يك شهر هستيم يا به نوعي با هم ارتباط داريم.)





اطمينان/ Confidence

 هرقدر شما بيشتر مطمئن باشيد، ما بيشتر احساس مي‌كنيم كه حق باشماست؛ حتي وقتي بدانيم كه فاكتورهاي شما اشتباه هستند. (سياستمداران تهاجمي يا فروشندگان را به خاطر بياوريد.)





نا‌همخواني/ Incongruity

   ذهن مردم را گول بزنيد، به جاي اينكه به آنها بگوييد قيمت هر عدد كيك 200 تومان است، بگوييد 5 عدد كيك هزار تومان است؛ به اين ترتيب مردم بيشتر ترغيب مي‌شوند كه 5 كيك از شما بخرند در نتيجه شما هم بيشتر فروش مي‌كنيد.





منافع شخصي/ Perceivedself

  اگر بخواهيد به هدف خاصي دست پيدا كنيد و براي اين كار، نياز به متقاعد كردن ديگران داريد و بايد نظرشان را عوض كنيد، بهتر است براي توجيه كارتان از منافع مخاطبان‌تان صحبت كنيد؛ نه اينكه بر آرزو‌ها و منافع خودتان تاكيد كنيد. مثلا به جاي اينكه بگوييد: «اگر اين كار را نكني، ناراحت مي‌شوم.» بگوييد: «اگر اين كار را انجام دهی، خوشحال می شوم».





سادگي/Simplicity

 حرف‌تان را كوتاه، صريح و ساده بيان كنيد تا مردم را متقاعد كنيد كه صحبت شما درست است.



  بيشتر مردم سعي مي‌كنند،يا حداقل دوست دارند خودشان را خوب جلوه دهند تا بد! اما هيچ شكي نيست كه در زندگي روزمره، روش‌هايي كه در اين مطلب گفته شد، به‌طور برجسته‌اي براي دستيابي به منافع شخصي كاربرد دارند؛ به اين موضوع فكر كنيد. وكلا، آگهي‌دهنده‌ها و سياستمداران و برخي از متخصصان كه اكثرا با چنين تكنيك‌هايي سر و كار دارند و افراد خوش‌آوازه‌اي هستند.اين مطلب در واقع براي كمك به منافع آدم‌هاي خوب نوشته شده؛ هر كسي كه كتاب‌هاي هري‌پاتر را خوانده باشد، خوب مي‌داند از روش‌هاي جادويي يكساني مي‌توان براي دستيابي به اهداف مثبت و هم منفي استفاده كرد. البته دانستن اين مطالب، باعث مي‌شود دست آدم‌هايي كه روزانه با آن‌ها سر‌و‌كار داريم، كمي رو شود! اما در عصر حاضر، مهم‌ترين نكته، رفع تعارض‌ها و ناسازگاري‌هاست.



:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: مهره مار , ذهن , تسلط , توانایی فردی , استعداد , موفقیت , راه های موفقیت , روان شناسی ,



فقـط 7سـال فرصـت داريد!
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1230
نویسنده : منو تو

براي راه‌اندازي كامپيوتر ذهن بچه‌ها

فقـط 7سـال فرصـت داريد!


 

وقتي پدر‌و‌مادر مي‌شويد، مسئوليت‌هاي‌تان تمامي ندارد. تمام تلاش‌تان را مي‌كنيد تا فرزندتان از هر نظر بهترين باشد؛ چه از نظر فكري و چه از نظر روحي. اصلا چه بهتر كه در كنار همه اين‌ها فرزند دوست‌داشتني شما يك فرد باهوش و حتي يك نابغه هم باشد! به‌خصوص اين‌كه حالا بر خلاف گذشته كه تصور مي‌شد هوش عاملي است كه تنها به وسيله ژنتيك تعيين مي‌شود، دانشمندان و روان‌شناسان كودك متعقدند، محيطي كه فرزند شما در آن رشد مي‌كند و فردي كه كودك را بزرگ مي‌كند، پابه‌پاي ژنتيك در باهوش‌تر شدن او نقش دارد. اين يعني شما پدر‌و‌مادرها هم مي‌‌توانيد در باهوش‌تر شدن فرزندتان نقش داشته باشيد. در اين گزارش «حميدرضا حبيب‌اللهي» مشاور رفتارشناسي از هوش كودكان و نقش شما پدرو‌مادرها در تقويت هوش آن‌ها مي‌‌گويد.

 


 

6 سال و 11 ماه و 29 روز وقت داريد

 

پدر‌و‌مادر با تحريك ذهني كودك مي‌توانند، نقش زيادي در تقويت هوش او بازي كنند. چون همان‌قدر كه ژن و وراثت در چگونگي شكل‌گيري هوش كودك نقش دارد، عوامل محيطي‌‌ مثل سلامت، تغذيه و مهم‌تر از همه شيوه برخورد با كودك به‌خصوص در دوران نوزادي هم مي‌تواند در افزايش هوش او موثر باشد. اين تاثير تا آنجاست كه حتي با پذيرش تاثير عوامل وراثتي و نقش تعيين‌كننده‌اي كه در تعيين ميزان هوش دارند، هرگز نمي‌توانيم منكر نقش بسيار زياد آموزش ‌و نوع ارتباط پدر‌و‌مادر بر ذهن كودكان شويم. به عبارت ديگر آموزش‌هايي كه پدر‌و‌مادر در قالب بازي به كودكان نوزاد خود مي‌دهند، پا‌به‌پاي عوامل وراثتي در بالا بردن بهره هوشي آن‌ها تاثير گذارند.

 

در سال‌هاي اول زندگي كودك، وقتي كه مغز او هنوز در حال شكل‌گيري و تكامل است، آموزش‌هاي هدفمند و توجه نشان دادن‌هاي آگاهانه والدين به رفتار كودك مي‌تواند به ارتقاي هوش او كمك كند. بازي‌‌هاي ساده اما هدفمند با كودك در اين دوران كه مغز او در حال رشد و تكامل است، به ايجاد مداربندي‌هاي مغزي پيچيده و ضروري در مغز كودك كمك مي‌كند و همين باعث تقويت و رشد هوش كودك مي‌شود. در حقيقت پدر‌و‌مادر از زمان جنيني تا زماني كه كودك 6 سال، 11 ماه و 29 روز دارد، وقت دارند تا تمام تلاش‌شان را براي تقويت هوش كودك صرف كنند، چون بعد از اين مرحله ذهن كودك شما درست مثل نرم‌افزاري عمل مي‌كند كه طي اين مدت پردازش شده و حالا آماده بهره‌برداري و استفاده است.

 



معمولا10تا 18 ماهگي زمان شكل‌گيري اين ارتباطات مغزي در كودكان است، بنابراين تشويق شما با تاثيري كه در كودك مي‌گذارد به آزاد‌شدن موادي در مغز و تقويت اين چرخه منجر مي‌شود. درست در طرف مقابل اين برخورد هر بي‌تفاوتي شما باعث تقويت نشدن ارتباطات مغزي كودك مي‌شود و او را نسبت به انجام كارهاي جديد دلسرد مي‌كند


 

موفقيت‌هاي كودك‌تان را جشن بگيريد

 

شما به‌عنوان پدر‌و‌مادر براي تقويت رشد هيجاني كودك‌تان بايد نسبت به كوچك‌ترين فعاليت‌هاي او عكس‌العمل نشان دهيد. وقتي كودك شما براي نخستين‌بار روي پاي خودش مي‌ايستد، شما بي‌اختيار از خوشحالي فرياد مي‌زنيد. شايد اين يك عمل غيرارادي و كاملا پيش‌بيني نشده در شما باشد اما همين حركت نه تنها كودك را خوشحال مي‌كند بلكه ارتباطات قشر جلويي و بخش دروني مغز او را كه جايگاه احساسات است، تقويت مي‌كند.

 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: کودک , آموزش , روانشناسی , روانشناسی کودک , هوش هیجانی , شادی , سبک زندگی , IQ , EQ , ,



با تصوير بدنی خود درگیر نشوید
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1135
نویسنده : منو تو

بررسی یک تفکر مخرب

با تصوير بدنی خود درگیر نشوید

تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان، نه تنها به دختران جوان به ارث رسيده بلكه مردان را هم گرفتار كرده است. مطالعات نشان داده این مشکل از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است



 

مطالعات نشان داده تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است كه دختران جوان را نيز گرفتار خود كرده؛ در حقيقت دختران نوجوان از مادرهاي‌شان الگو مي‌گيرند؛ مادراني كه دائما نگران اندازه و شكل اندامشان هستند و همين باعث مي‌شود كه امروز شاهد دختران 13-14 ساله‌اي باشيم كه با وجود بلوغ و تكامل بدنشان، با رژيم‌هاي سخت غذايي سروكله مي‌زنند. اما در اين مطلب متوجه مي‌شويد كه اين تفكر فقط دخترانه نيست!






 
    وسوسه لاغري در ميانسالي هم بروز مي‌كند

قبلا همه فكر مي‌كردند كه« آنوركسيا» از آن بيماري‌هايي‌است كه فقط دختران نوجوان را درگير مي‌كند اما اخيرا مشخص شده كه «آنوركسيا»، «بوليميا» و ساير بيماري‌هاي وسواسي گوارشي مي‌توانند در هر دوره‌اي از زندگي افراد رخ دهند و هيچ ربطي به سن و سال ندارند.  تحقيقات جديدي كه در ماه‌هاي اخير انجام شده، نشان داده است كه خانم‌ها در سنين 20، 30، 40 و حتي بيشتر به همان اندازه دختران جوان و نوجوان، خود را براي لاغر شدن و لاغر ماندن تحت فشار قرار مي‌دهند. بدتر از همه اين است كه خانم‌هاي بزرگسالي كه دچار اين نوع بيماري‌هاي گوارشي مي‌شوند، كمتر به بيماري خود اقرار كرده يا به پزشك مراجعه مي‌كنند؛ چراكه اين بيماري‌ها معمولا دختران نوجوان را درگير مي‌كنند!



تحقيقات نشان داده كه ميانسالي در خانم‌ها به‌علت همراه بودن با طلاق احتمالي، ترك منزل فرزندان، ازدواج مجدد، بحث و جدل‌هاي معمول كه باعث ايجاد حس ناامني مي‌شود، سن حساسي در آن‌ها محسوب شده كه با احساس‌هايي مانند تنفر از خويش، بي‌ارزش بودن يا اعتماد به نفس پايين و تلاش براي لاغر شدن و زيبا ماندن فشار زيادي به آنها وارد مي‌كند.


 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی , ,



چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1064
نویسنده : منو تو

چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟

بعد از اینکه گریه مفصلی کرد، در حالی که باقی‌مانده اشک‌هایش را از روی صورت‌اش پاک می‌کرد، با چهره‌ای غمگین و صدایی که حسرت در آن موج می‌زد، گفت: «آقای دکتر! می‌شه یه قرصی به من بدین که دیگه این چیزا یادم نیاد...
 
اگرچه ما یاد می‌گیریم که از نظر عاطفی درگیر مشکلات بیمار نشویم و فقط تا جایی به آنها بپردازیم که مانع تفکر بی‌طرفانه و کمکی که قرار است به بیمار بکنیم، نشود؛ ولی این بار انگار فرق می‌کرد و واقعا آرزو می‌کردم که چنین دارویی در اختیار داشتم. اما حیف که هنوز چنین روشی ابداع نشده و با توجه به دانش فعلی از مغز و حافظه، دستیابی به چنین درمانی هم اصلا نزدیک به نظر نمی‌رسد. پس چه باید کرد؟

خوشبختانه با انجام برخی اقدامات ممکن است بتوان تدریجا این مشکل را کمرنگ‌تر کرد. یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که باید صورت گیرد، درمان اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب است که امکان دارد به‌طور هم‌زمان در فرد وجود داشته باشد و باعث تشدید اشتغالات ذهنی و آسیب‌پذیری بیمار شود.

بنابراین فرد باید از نظر وجود اختلالات همراه مورد بررسی قرار گیرد. به علاوه، انجام روان‌درمانی هم ممکن است بتواند از طرق مختلفی مثل حساسیت‌زدایی نسبت به جنبه‌های آزارنده حادثه، اصلاح باورهای نادرستی که ممکن است در مورد حادثه در ذهن فرد باشد و همچنین بررسی واقعه از دیدگاه‌های جایگزین یا به عبارت دیگر ارایه تعریف دوباره‌ای از اتفاق ناگوار، کمک‌کننده باشد. جالب است بدانیم که اگر فردی تلاش کند به یک موضوع خاص فکر نکند، از این تلاش خود نتیجه معکوس خواهد گرفت و بیشتر از قبل به آن موضوع فکر خواهد کرد!

پس تلاش برای فراموشی، آب در ‌هاون کوبیدن است و گردو بر گنبد انداختن. در عوض پرداختن به امور دیگری که توجه فرد را به سمت دیگری منحرف کند، می‌تواند تا حدودی و دست‌کم به صورت موقتی موثر باشد. اگرچه به خصوص در مواردی که مشکل شدید است، معمولا برای بهبود پایدار ناچار به استفاده از اقدامات درمانی که پیشتر به آنها اشاره شد، هستیم.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: چگونه خاطره بد را از ذهن پاک کنیم؟ ,



طالع بینی
نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390
بازدید : 1139
نویسنده : منو تو

طالع بینی

آیا میدانید شما چه پرنده ای هستید و شخصیت شما چگونه است!؟
 
فروردین تا 10 فروردین - درخت زبان گنجشک (حساسیت)

سرشار از جذابیت، با نشاط و سرزنده است و دوست دارد توجه دیگران را به خود جلب کند. عاشق زندگی، فعالیت و حتی پیچیدگی ها است. مستقل، خوش سلیقه، پراحساس، یار و هم صحبتی خوب است. کسی که تمایل به عفو و گذشت ندارد.

 11 فروردین تا 20 فروردین - درخت افرا (استقلال فکری)


فردی معمولی نیست و سرشار از تصور و خلاقیت و ابتکار، خجالتی و تودار، بلندپرواز و مغرور است. متکی به نفس، به دنبال تجارب جدید و گاهی عصبی است اما حافظه و ذهنی قوی دارد و به آسانی یاد می گیرد و همیشه می خواهد اثری خوب روی دیگران داشته باشد.

21 فروردین تا 31 فروردین - درخت گردو (اشتیاق و شور)


نجیب و با دید وسیع نسبت به جهان، خودجوش و بلندپروازی او نامحدود است. فردی غیرقابل انعطاف، شریکی استثنائی اما بدقلق است. همیشه مورد علاقه نیست اما اغلب تمجید و تحسین می شود. مدیر و باهوش، بسیار پر حرارت اما گاهی اوقات مغرور است.

1 اردیبهشت تا 14 اردیبهشت - درخت سپیدار (تردید و عدم ثبات)


جذاب به نظرمی آید. با استعداد است.اما اعتماد به نفس بالایی ندارد. در مواقع لزوم بسیار شجاع است و به مهربانی و جوی خوشایند نیاز دارد. بسیار مشکل پسند و غالباً تنها است و طبعی هنرمندانه دارد. هماهنگ کننده خوبی است و به فلسفه علاقمند است. در هر موقعیتی قابل اعتماد است و به طور جدی در امور مشارکت دارد.

14 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت - درخت شاه بلوط (درستکاری)
 

هیکل و اندامی خارق العاده، پرابهت، حس عدالت خواهی بالا، یک طراح و سیاستمدار است. به راحتی آزرده خاطر می شود. بسیار حساس، کوشا، گاهی اوقات برتر از دیگران عمل می کند و گاهی در ارتباطات خود با سایرین سوء تفاهم برایش بوجود می آید. خانواده مدار و از لحاظ فیزیکی روی فرم است.

25 اردیبهشت تا 3 خرداد - درخت ون (بلندپروازی)


فوق العاده جذاب، پرانرژی، خودجوش و پر مسئولیت است.انتقاد را دوست ندارد. جاه طلب، بلند پرواز، باهوش، مستعد و قابل اطمینان است. به پول اهمیت می دهد. خواستار توجه از سوی دیگران است و به پشتوانه و حمایت احساسی نیاز دارد.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: طالع بینی ,



بازدید : 1072
نویسنده : منو تو
28 راه بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان
 
خیلی بیشتر از آنچه که همه ما به آن اعتراف کنیم، رفتارهایمان براساس میل درونیمان به تحت‌تاثیر قرار دادن دیگران شکل می‌گیرد. این میل در محصولات مارک‌ داری که استفاده می‌کنیم، کافه ‌ها و رستوران ‌هایی که می‌رویم، خانه‌ ها و ماشین ‌هایی که می‌خریم و شغلی که انتخاب می‌کنیم، منعکس می‌شود.
اما آیا محصولات مارک‌ دار، کافه‌های تجملی، خانه‌ ها و ماشین‌ها اینقدر گیرا هستند؟ فردی عالیرتبه در شغلی که علاقه‌ای به آن ندارد، چطور بعضی از این چیزها توجه ما را یک تا دو دقیقه به خود جلب می‌کند اما زیاد طول نمی‌کشد.
چرا؟ چون دارایی ‌های ملموس به اندازه کیفیات غیرملموس گیرا نیستند.
 
سوالات زیر را در نظر بگیرید:
  • او سوار یک پورشه آخرین مدل است، اما آیا واقعاً از عهده خرید این ماشین برمی ‌آمده؟
  • او یک خانه خیلی بزرگ دارد، اما آیا خانواده و زندگی دوست‌ داشتنی دارد؟
  • او پول زیادی درمی‌آورد، اما آیا واقعاً از کاری که برای گذران زندگی انجام می‌دهد لذت می‌برد؟
متوجه منظورم شده‌اید. وقتی پاسخی که به این سوالات می‌دهید، "خیر" باشد، موضوعی که ابتدا به نظرتان بسیار گیرا می‌آمده، دیگر اینطور نخواهد بود.
حالا لحظه‌ای وقت بگذارید و فردی را تجسم کنید که عاشق کارش است، معمولاً لبخند بر لب دارد و از هر نفسی که می‌کشد لذت می‌برد. آیا این فرد توجهتان را جلب می‌کند؟ آیا مهم است که این آدم یک میلیونر نیست؟
 
در زیر به 28 راه عالی برای تحت ‌تاثیر قرار دادن اطرافیانتان اشاره می‌کنیم. اگر این نکات را به طور مرتب رعایت کنید، نه تنها دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهید، بلکه به شما کمک می‌کند انسان بهتری هم باشید.
 
1. اُرجینال باشید. با خودتان صادق باشید. جودی گارلند گفته است، "همیشه بهترین ورژن خودتان باشید به جای اینکه ورژن دوم یک نفر دیگر باشید." با این جمله زندگی کنید. اصلاً نمی‌توانیدخودتان را جای دیگری بگذارید. جای تنها کسی که می‌توانید باشید، خودتان هستید. اگر خودتان نباشید، یعنی واقعاً زندگی نمی‌کنید—فقط وجود دارید. و از خودتان بپرسید: اگر آنچه که هستید را دوست ندارید، چرا بقیه باید دوستتان داشته باشند؟
 
2. به فکر دیگران باشید. اگر به فکر دیگران نباشید، آنها هم به فکر شما نخواهند بود. هرچقدر بیشتر به بقیه کمک کنید، آنها بیشتر برای کمک به شما راغب خواهند بود. عشق و محبت، عشق و محبت می‌آورد.

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: 28 راه بی نظیر برای تحت‌ تاثیر قرار دادن اطرافیان ,



بگو فرزند چندم خانواده ای؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 1139
نویسنده : منو تو

ممکن است همه آدمها برابر آفریده شده باشند؛ اما نگاهی به فیش حقوقی آنها نشان می دهد که درآمدشان نابرابر است. این مسأله به طبقه اجتماعی، تحصیلات و حتی شانس نسبت داده می شود، اما به نظر دالتون کانلی، استاد جامعه شناسی دانشگاه نیویورک، نابرابری از خانواده آغاز می شود.

کانلی در کتابش با عنوان “ترتیب تولد؛ کدام خواهر و برادرها موفق می شوند و چرا” می گوید: ۷۵ درصد نابرابری درآمد بین افراد در ایالات متحده، بین خواهر و برادرها در یک خانواده مشاهده می شود. او به عنوان مثال به اقبال و ثروت متفاوت بیل و راجر کلینتون، و جیمی و بیلی کارتر اشاره می کند.

تحقیقات نشان داده که فرزندان اول (و تک فرزندها) در موفقیتهای تحصیلی، منزلت حرفه ای، درآمد و ثروت خالص پیشتاز هستند. برعکس، فرزندان میانی در خانواده های پرجمعیت بدترین وضع را دارند.

مایکل گروس، نویسنده کتاب “چرا فرزندان اول فرمانروایی می کنند و فرزندان آخر می خواهند جهان را دگرگون کنند”، اعتقاد دارد: موقعیت یک بچه در خانواده، شخصیت، رفتار، یادگیری و قدرت کسب معاش او را تحت تأثیر قرار می دهد. اغلب مردم درکی ذاتی از این مطلب دارند که ترتیب تولد به نحوی بر رشد تأثیر می گذارد، اما چگونگی تأثیر مهم و معنی دار آن را کمتر از آن چه که واقعاً هست، در نظر می گیرند.

کانلی نیز معتقد است: ترتیب تولد در شکل دادن موفقیتهای فردی مهم است، اما این فقط در مورد بچه های خانواده های بزرگ (با بیشتر از چهار فرزند) و در خانواده هایی که منابع مالی و وقت والدین کم باشد، صادق است. اما در خانواده های ثروتمند، این تأثیر کمتر است.

در این جا نگاهی می اندازیم به تأثیری که ترتیب تولد ممکن است بر خصوصیات فردی داشته باشد:



● فرزندان اول


آنها وظیفه شناس تر، جاه طلب تر و سلطه جوتر از خواهر و برادرهای کوچکتر از خود هستند، فرزندان اول در دانشگاههای هاروارد و ییل به خوبی خود را نشان می دهند، همچنان که در رشته های مشکل تری مثل پزشکی، مهندسی و حقوقی می درخشند. همه فضانوردانی که به فضا رفته اند بزرگترین فرزند یا بزرگترین پسر خانواده شان بوده اند و در طول تاریخ نیز (حتی زمانی که خانواده های پرفرزند معمول بوده است) بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل فرزند اول بوده اند.
بد نیست بدانید برخی شخصیتها نظیر هیلاری کلینتون، ریچارد برانسون، جی.کی.رولینگ (نویسنده کتابهای هری پاتر)، وینستون چرچیل همچنین بعضی از ستاره های سینما از جمله: کلینت ایستوود، جان وین، سیلوستر استالونه، بروس ویلیس، و همه بازیگرانی که نقش جیمز باند را بازی کرده اند، همگی فرزند نخست خانواده بوده اند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: بگو فرزند چندم خانواده ای؟ ,



مهم ترین زبان دنیا را یاد بگیرید
نوشته شده در یک شنبه 17 مهر 1390
بازدید : 1114
نویسنده : منو تو
الفباي زبان بدن
مهم ترین زبان دنیا را یاد بگیرید

زبان بدن مي‌تواند به‌خوبي احساسي را انتقال داده يا معناي كلامي را تغيير دهد. هرگز اظهار دوستي و علاقه فردي درحالي‌كه اخم كرده و ترشرويي نشان مي‌دهد، قابل‌قبول نيست، پس بايد ياد گرفت چگونه زبان بدن را در زندگي روزمره وارد كرد


شايد براي اكثر ما مصداق ارتباط برقرار كردن؛ گفتار و به عبارتي حرف زدن باشد ولي بايد بدانيد بيشتر ارتباط بين افراد از طريق زبان بدن است. در واقع بيش از 90‌درصد آنچه شما به طرف مقابل‌تان انتقال مي‌دهيد از طريق حركات غيركلامي و به عبارتي زبان بدني شماست و تنها حدود 10 درصد منظور شما از طريق گفتار و كلام‌تان منتقل مي‌شود.زبان بدن مي‌تواند گوياي وضعيت دروني فرد باشد. براي مثال مي‌تواند خشم، خستگي، وضعيت آرام، گيجي و ديگر نشانه‌ها را نشان دهد. زبان بدن در واقع شامل تمام حركات شماست از حالت‌ها و حركات صورت شما گرفته تا تماس چشمي، ژست‌ها، مدل ايستادن و... . معمولا شناخت درست زبان بدن مي‌تواند كاري بسيار دقيق و ظريف باشد اما شما مي‌توانيد به راحتي با آشنايي با چند حركت رايج با اصول زبان بدن آشنا شويد، هر كدام از اين نشانه‌ها مي‌تواند بيش از هزاران كلمه، گويا باشد.
 


 

وقتي او آينه شماست

 

بسيار اتفاق مي‌افتد رفتارهاي دوفرد كاملا هماهنگ مي‌شود، يعني دوفردي كه با هم تعامل دارند، حركات و زبان بدن آنها كاملا شبيه هم باشد و انگار تمام ايماها و اشاره‌هاي زبان بدن آنها در آينه تكرار مي‌شود اما آيا مي‌دانيد اين هماهنگي مي‌تواند چه معنايي داشته‌باشد؟ وقتي شما با فردي ملاقات مي‌كنيد كه تمام حركات و زبان بدن شما را تقليد مي‌كند يا شما متوجه مي‌شويد خودتان حركات او را تقليد مي‌كنيد، نشان مي‌دهد كه شما دو نفر در يك وضعيت و حالت رواني هستيد.

 

همچنين از اين هماهنگي و تقليد رفتارها مي‌توانيد به علاقه شخص مقابل نسبت به‌خودتان پي ببريد. وقتي او حركات و رفتارهاي شما را مثل آينه تكرار مي‌كند نشان مي‌دهد به شما علاقه دارد و مي‌كوشد به نوعي خود را به شما وصل كند. براي مطمئن شدن از اين علاقه مي‌توانيد حركات خود را چند‌بار جابه‌جا تغيير دهيد تا ببينيد آيا او هم تغيير مي‌دهد يا نه؟‍‍!

 

اين دست دادن يعني ...


بايد بدانيد معني دست دادن خيلي فراتر از سلام گفتن، از ديدن شما خوشبختم  و... است. مهم‌ترين بخش در دست دادن، تماس كف دست شما با دست طرف مقابل است و مي‌توان گفت اين حركت ساده خيلي بيشتر از يك تماس است، تماس كف دست‌هاي شما نيت درست شما را نشان مي‌دهد و اينكه نسبت به اين رابطه حالت تدافعي نداريد و نوع تعامل شما كاملا صميمانه و بدون هيچ‌گونه تهديدي است.


او تسليم است

اگر راحت نباشد


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: زبان بدن , خصوصیات حالت بدن ,



تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد