پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
!با هندوانه زندگی کنید!
نوشته شده در دو شنبه 2 آبان 1390
بازدید : 1031
نویسنده : منو تو

شناسنامه هندوانه

!با هندوانه زندگی کنید!

اكثر ما هندوانه را خيلي دوست داريم اما خريدن آن خيلي سخت به‌نظر مي‌رسد. خيلي از ما شنيده‌ايم كه مي‌گويند هندوانه خوب بايد صداي طبل بدهد ولي با اين شرايط خريدن هندوانه خيلي سخت است، راه‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد.


 

  هندوانه چه ويتامين‌هايي دارد؟

 

اگر شما هم از طرفداران هندوانه هستيد مي‌توانيد خوشحال باشيد چون يكي از مغذي‌ترين و مفيدترين ميوه‌ها را دوست داريد. هندوانه منبع غني از ويتامين C است و به غير از آن نياز بدن را به ويتامين A و B6 به‌خوبي تامين مي‌كند. علاوه بر همه اينها هندوانه سرشار از تيامين و مواد معدني از جمله پتاسيم و منيزيم است و مقادير زيادي هم كاروتينوئيد، لوتئين و بتاكاروتن دارد. راستي يادتان باشد از تخمه هندوانه غافل نشويد؛ تخمه هندوانه هم مواد مغذي زيادي دارد. تخمه هندوانه منبع خوبي براي تامين پروتئين و چربي‌‌هاي غيرمضر است. تخمه هندوانه 35درصد پروتئين، 50درصد چربي و 5درصد فيبر و مقاديري هم منيزيم، كلسيم، پتاسيم، آهن و فسفر دارد.

 


 

  نگهداري، سخت‌تر از خريد است

 

اكثر ما هندوانه را خيلي دوست داريم اما خريدن آن خيلي سخت به‌نظر مي‌رسد. خيلي از ما شنيده‌ايم كه مي‌گويند هندوانه خوب بايد صداي طبل بدهد ولي با اين شرايط خريدن هندوانه خيلي سخت است، راه‌هاي ساده‌تري هم وجود دارد. هندوانه خوب را مي‌توان از وزن آن شناخت. هندوانه خوب نسبت به اندازه آن سنگين است. پوست هندوانه هم در خريد كمك بزرگي براي ماست. پوست هندوانه شيرين صاف و بدون چين و چروك است. رنگ پوست هندوانه هم نه خيلي شفاف است و نه خيلي كدر.

 

گاهي هم پيش مي‌آيد كه در رستوران يا يك كافه فقط بخواهيم يك ‌قاچ هندوانه بخريم. در اين شرايط ديگر خريد هندوانه اصلا سخت نيست. همه ما هندوانه را هرچه سرخ‌تر باشد بيشتر دوست داريم. هندوانه سرخ شيرين‌تر است. بهتر است كه هندوانه رگه‌هاي سفيد نداشته باشد. اگر هم هندوانه هسته داشت، هسته‌ها هر چه تيره‌تر باشند، نشانه‌اي از اين است كه هندوانه شيرين‌تر است.

 

از خريد هندوانه مهم‌تر، نگهداري از آن است. هندوانه را بايد بعد از برش در يخچال نگه داشت تا تازه بماند و طعم آن از بين نرود. اگر نمي‌توانيم هندوانه را همان‌قدر بزرگ در يخچال جاي دهيم مي‌توانيم آن‌ را به قطعات كوچك‌تر ببريم اما بهتر است آن‌ را خيلي كوچك نكنيم. قطعه‌ها هر چه بزرگ‌تر باشند بهتر است. تكه‌هاي هندوانه را بايد با محافظ غذا بپوشانيم تا نه آب آن خشك شود و نه اين‌كه بوي غذا‌هاي درون يخچال را بگيرد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: هندوانه , خواص هندوانه , درمان بیماری با هندوانه , ترکیبات هندوانه , نگهداری هندوانه ,



لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 874
نویسنده : منو تو

لايه برداري از پوست چه اهميتي دارد؟

لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!


اگر پوست شما خشك و بدون طراوت به نظر مي‌رسد و احساس مي‌كنيد، سطح پوست‌تان به لطافت گذشته نيست و دوست داريد كمي رنگ آن روشن شود و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد حتما استفاده از لايه‌بردارها را جزو مراقبت‌هاي پوست خود قرار دهيد. بسياري از افراد گمان مي‌كنند، تنها در صورتي بايد از لايه‌بردارها استفاده كنند كه مشكلات حاد پوستي مثل آكنه، لك‌هاي فراوان و ... دارند. ولي بايد بدانيد كه با لايه‌برداري از پوست‌ جا براي سلول‌هاي جوان و تازه باز مي‌شود و در نتيجه پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر مي‌رسد. پوست شما به طور طبيعي نمي‌تواند سلول‌هاي مرده را دفع كند و براي از بين‌بردن اين سلول‌ها، نياز به كمك دارد. براي اين كار استفاده از مرطوب‌كننده‌ها و كرم‌هاي مغذي فايده‌ چنداني نخواهد داشت.





لايه‌برداري يعني چه؟

فرآيندي كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشته مي‌شوند را لايه‌برداري مي‌گويند. اما گاهي بعد از لايه‌برداري‌ها در پوست احساس ناراحتي به وجود مي آيد و به اصطلاح پوست ملتهب مي‌شود، مي‌دانيد چرا؟ بعد از اين‌كه سلول‌هاي پوستي شكل مي‌گيرند به مرور روي سطح پوست يعني لايه اپيدرم مي‌آيند و خشك مي‌شوند و مي‌ميرند. وقتي سلول‌هاي مرده روي سطح پوست قرار مي‌گيرند، باعث مي‌شوند كه پوست شما ضخيم، زبر و مرده به نظر برسد. وقتي سن فرد از 30 سال مي‌گذرد، اين سلول‌هاي مرده بيشتر روي پوست او تجمع مي‌كنند چون قدرت پوست براي دفع اين سلول‌هاي مرده با افزايش سن كاهش مي‌يابد در نتيجه حتما بايد با يك عامل خارجي اين سلول‌هاي مرده را از روي پوست برداشت. لايه‌برداري باعث مي‌شود كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشت شوند و جا براي سلول‌هاي نو و جوان باز شود تا پوست با اين سلول‌هاي جوان، ظاهري جوان‌تر پيدا كند. معمولا لايه‌برداري پوست به 3 روش مكانيكي، شيميايي و لايه‌برداري با ليزر انجام مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: لایه بردار , لایه برداری , پوست خوب , پوست , زیبایی ,



این 7 حركت طلايي
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1145
نویسنده : منو تو

چند حركت ساده براي رسیدن به زيبايي

این 7 حركت طلايي

اگر تصميم داريد وزن كم‌كنيد، رژيم غذايي مناسبي را هم در پيش گرفته‌ايد، اين حركت‌ها براي شما بسيار موثر خواهند بود؛ با اين حركات بسيار ساده عضلات و ماهيچه‌هاي بدن خود را تقويت كرده و به فرم دلخواه‌تان برسيد.

ورزش‌هايي كه در شماره پيش و اين شماره آموزش داده شده، براي صاف شدن شكم، متناسب شدن ران‌ها و در كل متناسب كردن استيل بدني شما انتخاب شده‌اند. انجام منظم اين حركات در طول 3 ماهه تابستان، باعث مي‌شود بالاتنه و پايين‌تنه شما به تعادل رسيده و بدني با عضلات ورزيده و زيبا داشته باشيد.تنها وسيله‌اي كه براي انجام برخي از اين حركات نياز داريد، يك جفت دمبل 2 تا 5 كيلويي است كه بستگي به آمادگي فيزيكي شما دارد.
 



 نكته: در صورتي كه قبلا با دمبل‌هاي سبك كار كرده‌ايد، دمبل 5-6كيلويي به دست بگيريد اما اگر مبتدي هستيد، همان دمبل 2 كيلويي براي‌تان كافي خواهد بود.




 
   2 دست و يك پا، بالا!

ماهيچه‌هاي هدف: شانه‌ها، پشت، بازوها، شكم، عضلات سريني و پاها

 پاها را به اندازه عرض لگن باز كرده، در هر دست يك دمبل بگيريد. بازوها در طرفين باشند.



 زانوي چپ را خم كرده و تا حد لگن، در مقابل خود بالا بياوريد. بازوها و آرنج‌هاي خم كرده را به پشت برده، طوري‌كه كف دست‌ها رو به جلو بوده و دمبل‌ها مماس با عضلات سريني قرار گيرند. اگر حفظ تعادل براي‌تان سخت است، روي هر 2پا بايستيد.



 بازوها را كشيده و به آرامي از طرفين تا حد شانه بالا بگيريد. كف دست رو به جلو باشد و بعد آنها را بالاي سر ببريد.



 بازوهاي كشيده را در طرفين پايين آورده، بعد دمبل‌ها را پشت‌تان نگه داريد.



 اين حركت را در 2 يا 3 سري 12 تايي تكرار كرده و در طول انجام حركت، پاي چپ بايد بالا باشد؛ همين حركت را براي سمت ديگر بدن‌تان تكرار كنيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی ,



توصیه هایی عجیب برای زمان سکته
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1077
نویسنده : منو تو

یک پروفسور چینی پیشنهاد داد

توصیه هایی عجیب برای زمان سکته

اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر ۱۰ انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود.

توصیه های یک پروفسور چینی درباره فردی که دچار سکته شده است جالب و مفید است:

متحیر کننده است. توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.

پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.

هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند

۱- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر ۱۰ انگشت مریض را خراش دهید.
۲- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
۳- خراش بدهید تا خون خارج شود.
۴- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
۵- وقتی از هر ۱۰ انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
۶- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
۷- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.

بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سکته , پیشگیری از سکته ,



تاثير عطردرماني بر روي پوست
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1120
نویسنده : منو تو

تاثير عطردرماني بر روي پوست

در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند.


در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند. يكي از پرطرفدارترين كاربردهاي اين شيوه درماني در بهبود سلامت پوست، مو و زيبايي آن‌هاست.

 درمان آكنه با عصاره يا روغن گياهي، يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي درماني عطردرماني است. در اين شيوه درمانگران با كمك عصاره طبيعي برگ درخت ليمو، عصاره اسطوخودوس و عصاره ميوه ترنج براي درمان جوش و آكنه اقدام مي‌كنند. اين درمانگران با كمك اين 3 عصاره يا روغن، تركيبي را تهيه مي‌كنند كه براي درمان جوش‌هاي دوران بلوغ بسيار مؤثر است.

 عصاره رزماري؛ امروزه يكي از شناخته شده‌ترين داروهاي گياهي است كه بسياري از خانم‌ها از آن براي پيشگيري از ريزش موي سر و ابرو استفاده مي‌كنند. درمانگران «عطردرماني» معتقدند، اسانس اين گياه تاثير زيادي بر رشد مو داشته و به استحكام ريشه موها كمك مي‌كند. اين درمانگران استفاده از اين اسانس يا عصاره را براي افرادي كه تار موي نازك دارند نيز توصيه مي‌كنند، زيرا ماساژ اين عصاره روي پوست و ساقه مو موجب افزايش قطر مو شده و آن را مستحكم مي‌كند.

 يكي از بهترين داروهاي شيوه «عطردرماني» براي پوست‌هاي چرب به‌ويژه در فصل تابستان، استفاده از تركيب 3روغن اسطوخودوس، ريحان و بابونه با عصاره ميوه ليموترش است. ماساژ اين تركيب روي پوست كمك بسياري در درمان چربي پوست و رسيدن آن به حد نرمال مي‌كند. براي استفاده از اين تركيب بهتر است آن را با كمك پنبه به روي صورت بماليد و به آرامي با سرانگشت پوست صورت را ماساژ دهيد.

 


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پوست , درمان پوست , عطر درمانی , عطر ,



ســوپر سـالادهــا!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1162
نویسنده : منو تو

از خوردن سبزي‌هاي تكراري خسته شده‌ايد؟

ســوپر سـالادهــا!

هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست، اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند.


 هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست. اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند. شايد خيلي‌ها باشند كه دل شان بخواهد سبزي‌هاي جديدي را داخل غذا يا سالاد بريزند و مزه‌هاي متفاوتي را تجربه كنند در عين اين‌كه مواد مغذي لازم و ضروري را هم از همين سبزي‌هاي تازه دريافت كنند؛ موادي كه مي‌توانند شما را لاغر و سالم نگه دارند. با سبزي‌هايي كه در اين‌جا معرفي مي‌كنيم، مي‌توانيد سالادهاي متفاوتي درست كنيد و از خوردن‌شان لذت ببريد.






 
  كلم قرمز

برگ بنفش رنگ با رگه‌هاي سفيد

طعم: تلخ و شيرين

 ارزش تغذيه‌اي:

غني از آهن. كمك به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و تقويت بدن با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف بدن.



 

سوپرسالاد:

«مايكل اسكلو»، سرآشپز معروف آمريكايي كه چند كتاب آشپزي بسيار پرفروش تاليف كرده توصيه مي‌كند، كلم قرمز را با كاسني فرنگي، پياز قرمز خرد شده، تكه‌هاي بادام و كشمش مخلوط كنيد. بعد روغن زيتون را به نسبت 3 به يك با سركه مخلوط كنيد، خردل، رزماري تازه و نمك و فلفل را مخلوط كرده و به‌عنوان سس استفاده كنيد.



 موارد مصرف به غير از سالاد:

اين هم يك دستور غذا از طرف «كاترين مك كورد»، محقق و آشپز معروف آمريكايي كه از كلم قرمز در طبخ بروشتا استفاده مي‌كند. پياز را در روغن زيتون سرخ كرده و سپس كلم خرد شده را به آن اضافه كنيد. سپس آن را با سركه بالزاميك پوشانده و مجددا حرارت دهيد. پنير بز را ورقه ورقه كرده و روي نان تست شده بماليد و روي آن مخلوط كلم، سركه و پياز گذاشته و ميل كنيد.



اين سبزي غني از آهن به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل كمك مي‌كند و بدن را با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف تقويت مي‌كند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سالاد , وسایل سالاد , سوپر سالاد , دستور سالاد ,



افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام
نوشته شده در چهار شنبه 27 مهر 1390
بازدید : 1093
نویسنده : منو تو

توصيه‌هايي كه شما نبايد آن‌ها را رعايت كنيد!

افسانه‌هاي دروغين تناسب اندام

حتما توصيه‌هايي را شنيده‌ايد كه «شب شام نخور»، «يك قاشق دسر بيشتر نخور» و شما ممكن است بگوييد پس چي بخورم؟! بد نيست بدانيدافرادي كه چنين توصيه‌هايي دارند قطعا در دنياي واقعي زندگي نمي‌كنند!

 

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com

متخصصان تغذيه و رژيم درماني ايده‌هاي بي‌نظيري دارند كه به شما كمك مي‌كند تا سالم‌تر غذا بخوريد، لاغر و متناسب باشيد، سالم‌ و شاداب باشيد و در نهايت طول عمر بيشتري داشته باشيد. اما گاهي برخي از اين متخصصان فراموش مي‌كنند كه بسياري از مردم زمان محدودي دارند، توان مالي‌شان با برنامه غذايي ارائه شده تناسب ندارد و اصلا آنقدر اراده ندارند كه بخواهند از پس رژيم‌هاي سنگين برآيند.



 برخي از اين متخصصان محترم قاطعا مي‌گويند بايد همين كار را بكني و جز اين راهي ندارد. چنين صحبتي جز دلسردي و نااميد‌شدن  مراجعه كننده حاصل ديگري ندارد درحالي‌كه ماجرا مي‌تواند به شيوه‌اي ديگر هم پيش رود. از سوي ديگر در زمينه لاغري برخي چيزها به‌عنوان اصل در ميان مردم پذيرفته شده كه هيچ منبع و پايه علمي ندارد و نه تنها كمكي به لاغري نمي‌كند بلكه در مواردي باعث چاقي يا بيماري مي‌شود. در اينجا ما 6 برنامه تغذيه‌اي سنگين و دست و پاگير را معرفي مي‌كنيم. شما مي‌توانيد اين برنامه‌ها را كنار گذاشته و طبق تغييراتي كه ما پيشنهاد كرده‌ايم عمل كنيد. اين پيشنهادها طوري طراحي شده‌اند كه براي افراد عادي با شرايط معمول قابل اجرا باشند. قرار نيست تمام كار و زندگي شما در آنچه وارد بشقاب غذاي‌تان مي‌شود خلاصه شود.





  فقط یك كم از دسر بخور

 

چرا فایده ندارد:

مثل این است كه به یك معتاد بگویی فقط یك كم مواد بكش!



 توصیه كاربردی:

دسر خوردن اصولا كار لذت بخشی است. برخی افراد اصلا به عشق دسر سر میز غذا می‌نشینند. در این بین كیك شكلاتی به‌عنوان دسر عالم دیگری دارد. خوردن كیك شكلاتی یكی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی است كه هر كسی ممكن است بخورد به‌خصوص اگر چاق باشد. چنین دسری آنقدر خوشمزه است كه نمی‌توان به كسی گفت یك كم از آن بخور چون وقتی خورد دیگر نمی‌شود جلویش را گرفت. بنابراین برای مقابله با جذابیت خطرناك آن باید فكر دیگری كرد. این روش شاید هوشمندانه‌تر و كاربردی باشد. اگر نمی‌توانید از چنین دسری دل بكنید كالری آن را تخمین بزنید و قبل از خوردن آن به همان نسبت غذاهای دیگر را حذف كنید. مثلا  غذاهاي اشتهاآور نخورید، یا غذای اصلی را كمتر بخورید یا اینكه به‌جای شربت يا نوشابه با غذا آب بخورید. در واقع اگر یك دسر اینقدر خوشمزه است پس می‌ارزد كه بخاطر خوردنش كالری دریافتی را كاهش دهید تا با خوردن آن مقداری كالری كلی كه دریافت كرده‌اید به حد مورد نظر رسیده باشد.





www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com
 
  در روز 8 ليوان بزرگ آب بنوشيد

 چرا فايده ندارد:

چون شما هر 20 دقيقه يك‌بار بايد به دستشويي برويد و اين كار واقعا مي‌تواند كار و زندگي شما را مختل كند!



 توصيه كاربردي:

مي‌خواهيد باور كنيد يا نه اما مسئله اصلا ربطي به خوردن 8 يا 7 ليوان آب در روز ندارد. هيچ كس شكي ندارد كه ما بايد آب كافي به بدن برسانيم. آب جدا از اينكه سه چهارم وزن بدن را تشكيل مي‌دهد و در سلامت عمومي بدن نقش انكار‌ناپذيري برعهده دارد، مهم‌ترين عامل براي سلامت و عملكرد صحيح كليه‌ها‌ست. اما خوردن آب كافي به اين معني نيست كه ما دائم در حال آب خوردن باشيم. از سوي ديگر در مورد اين هشت ليوان چند سؤال مهم پيش مي‌آيد. نخست اينكه حجم اين ليوان‌ها قرار است چقدر باشد؟ سايز ليوان من با شما متفاوت است، سايز ليوان يكبار مصرف با ليوان‌هاي رستوران‌ها متفاوت است. از كجا بدانيم 8 ليوان را درست خورده‌ايم يا نه. دوم اينكه هيچ كس نمي‌تواند يك ترازو دستش بگيرد و هر چقدر آب مي‌خورد را وزن كند تا ببيند درست آب خورده يا نه. سوم اينكه تكليف چاي، يا آب ميوه يا مايعات ديگري كه در طول روز مصرف مي‌شوند چه مي‌شود؟ پس راه حل چيست؟



توصيه كاربردي:

بهترين راه براي اينكه بدانيم مقدار آب كافي به بدن رسيده يا خير توجه به رنگ و حجم ادرار است. بهترين حالت اين است كه رنگ ادرار زرد روشن يا نزديك به رنگ آب بوده و حجم آن نيز زياد باشد. اگر ادرار غليظ، زرد پررنگ و كم حجم بود بدانيد كه آب بدن كافي نيست و بايد آب بخوريد. يادتان باشد بدن از انواع غذاها آب مورد نياز خود را دريافت مي‌كند. سوپ يا‌‌ آش يا ساير غذاهاي پرآب، شير و دوغ، انواع ميوه‌هاي پرآب، چاي كم‌رنگ، انواع آبميوه‌هاي طبيعي و ماءالشعير منابع مناسبي براي تامين آب مور نياز بدن هستند اما به‌هرحال بهترين نوشيدني همان آب سالم آشاميدني است.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , اضافه وزن , کاهش وزن , رژیم غذایی , چاقی ,



11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب
نوشته شده در سه شنبه 26 مهر 1390
بازدید : 1031
نویسنده : منو تو
11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب
 
 
سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.
جدا از طعم و مزه‌ی بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله‌باری از خواص درمانی را در خود دارا می‌باشد.
سیب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و مزیت آن این است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها، باعث افزایش سلامتی نیز می‌شود.

  www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com

در این‌جا، برای شما دلایلی آورده‌ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید.

 
 
 
1-به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم کمک می‌کند
 
محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن 5 سالگی دچار آسم شوند.
 
این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند.
 
همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.
 
 
 
2- باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید
 
سیب حاوی میزان زیادی فیبر می‌باشد و بدون این‌که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می‌شود دیگر احساس گرسنگی نکنید.
شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می‌شود و به حفظ قند خون و این‌که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، کمک می‌کند، در نتیجه بدن شما احساس پُری و سیر بودن بیشتری خواهد کرد، برعکس خوراکی‌های آماده که مواد قندی در آن‌ها بسیار زیاد است و گرسنگی‌های بسیار سریع را به دنبال دارند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: 11 دلیل برای خوردن روزی 1 عدد سیب ,



برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟
نوشته شده در دو شنبه 25 مهر 1390
بازدید : 1034
نویسنده : منو تو

برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟

بیماری روحی ، بیماری‌ای نیست که به‌طور ناگهانی بروز کند، بلکه در اثر یک رشته علل پیش می‌آید.

خوشبختانه بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند ، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه‌ی رژیم غذایی آن را برطرف ساخت. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون ایجاد کند.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که تحت رژیم‌های غذایی فاقد ویتامین‌های گروهB قرار گرفته‌اند، به اختلال روانی، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا شده‌اند.

این آزمایش‌ها به صراحت ثابت می‌کند که کمبود ویتامین‌های B می‌تواند یکی از علل اصلی بعضی از اختلالات روانی باشد. گروهی از دانشمندان در سوئد، مغز اشخاصی را که در حالت جنون از دنیا رفته بودند، با مغز اشخاصی که با مرگ‌های ناگهانی و به‌طور عادی مرده بودند تشریح و مقایسه کردند و دریافتند که چهار ماده در مغز اشخاص عادی وجود دارد که در مغز کسانی که در اثر جنون جان خود را از دست داده بودند، وجود ندارد. این چهار ماده عبارت است از: 1- آدنین، 2- تیامین، 3- سیتوزین، 4- گوآمین .

این چهار ماده در گوشت‌ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ،جگر، مغز و قلوه وجود دارد.

کمبود ویتامین های گروه B باعث ایجاد اختلالات عصبی مانند اضطراب شدید ، افسردگی ، عصبانیت و فشار عصبی می شود.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: برای آرامش اعصاب چه باید خورد؟ ,



10 ماده غذايي ممنوع!
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1099
نویسنده : منو تو

اگر مشكل گوارشي دارید بخوانید

10 ماده غذايي ممنوع!

شايد اين مواد غذايي را دوست داشته باشيد، اما اگر مي‌خواهيد معده‌تان با شما دوست باشد، دور اين غذاها را خط بكشيد...

شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه از درد معده، آروغ زدن‌هاي مدام، نفخ معده و ناراحتي در ناحيه شكم خود خسته شده‌ايد. آمار ارائه شده از طرف مركز پيشگيري و كنترل امراض آمريكا نشان مي‌دهد ميانگين مراجعه‌هاي سالانه به مراكز پزشكي و بيمارستان‌ها براي حل مشكلات دستگاه گوارشي به 42 ميليون نفر مي‌رسد. به‌طور معمول، غذاهاي پخته شده عامل اصلي مشكلات گوارشي هستند زيرا گرما، آنزيم‌هاي طبيعي موجود در خوراكي‌هاي خام را كه به هضم غذا كمك مي‌كنند از بين مي‌برد و باعث كاهش 13 درصدي آنزيم‌هاي موجود در بدن انسان طي يك دهه مي‌شود كه اين امر خود نيز موجب كهولت و پيري انسان مي‌شود. كساني كه از مشكل روده تحريك پذير،  سوزش سر دل، رفلاكس يا زخم معده رنج مي‌برند، نسبت به غذاها و نوشيدني‌هاي گوناگون واكنش‌هاي مختلف نشان مي‌دهند. به عقيده متخصصان 10 ماده غذايي وجود دارد كه معده نسبت به آنها حساسيت نشان مي‌دهد و مي‌توانند مشكلات گوارشي را وخيم‌تر كنند.




 
اگر ترش مي‌كنيد اين چاي و آدامس ممنوع

نعنا

درحالي‌كه قرص نعنا فوايد بسياري دارد و به حل مشكلات گوارشي كمك مي‌كند اما در عين حال مي‌تواند تاثير معكوس نيز داشته باشد و علايم سوزش سر دل را تشديد كند. نعنا با شل كردن دريچه تحتاني مري،  ماهيچه‌اي كه در انتهاي مري واقع شده و در واقع دروازه معده محسوب مي‌شود احتمال برگشت غذا از معده به مري(رفلاكس معده)را افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود اسيد معده از مري بالا برود. يادتان باشد هرچيزي كه نعنا داشته باشد مثل چاي آدامس و قرص نعنا همين ويژگي را دارد.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مشکلات گوارشی , معده درد , دستگاه گوارشی , محرک معده ,



افسردگي بعد از زايمان
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1050
نویسنده : منو تو
تمام دختران آن را تجربه خواهند كرد
 
افسردگي بعد از زايمان
براي تازه مادر‌ها خيلي چيز‌ها شبيه يك حسرت است. چيزهايي كه تا همين چند ماه پيش بخش كوچكي از زندگي‌شان بوده است. چاي خوردن عصرگاهي با دوستان قديمي، شروع كردن صبح با يك دوش آب خنك، چند صفحه كتاب خواندن و... سال اول مادر شدن هميشه سخت است.
 


 


براي تازه مادر‌ها خيلي چيز‌ها شبيه يك حسرت است. چيزهايي كه تا همين چند ماه پيش بخش كوچكي از زندگي‌شان بوده است. چاي خوردن عصرگاهي با دوستان قديمي، شروع كردن صبح با يك دوش آب خنك، چند صفحه كتاب خواندن و... سال اول مادر شدن هميشه سخت است. بي‌تجربگي پدر و كنار كشيدنش از بسياري مسئوليت‌هاي كودك داري، از دست دادن شغل براي مادر‌يا ترس از آسيب ديدن نوزادي كه توان بيان خواسته‌ها و نياز‌هايش را ندارد، بخشي از مشكلاتي است كه تازه مادر‌ها با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. چند سال بعد، براي مادراني كه تجربه سخت ماه‌هاي اول را پشت سر‌گذاشته‌اند، تنها اين آرزو باقي مي‌ماند كه«كاش ديگران به من مي‌گفتند كه مادر بودن به اين سختي هم نيست.»





افسردگي بعد از زايمان واقعيتي است كه بسياري از زنان آن را تجربه مي‌كنند. اين موضوع در نسل‌هاي مختلف وجود داشته. عده‌اي به آن آل مي‌گفتند و عده‌اي فكر مي‌كردند ابزار زنان براي جلب توجه اطرافيان است. اما افسردگي بعد از زايمان يك واقعيت بيولوژيكي و رواني است كه هيچ ارتباطي به آل يا جلب توجه ندارد. اگر شما در ماه‌هاي اول پس از تولد فرزند احساس كسالت، خستگي، خواب آلودگي مداوم يا تمايل شديد و تمام نشدني به گريه  داريد بهتر است كمي بيشتر در مورد افسردگي بعد از زايمان بدانيد. اين اتفاق به طور طبيعي حدود 6 ماه طول مي‌كشد اما اگر جدي گرفته نشود می‌تواند شما را با مشكلات جدی‌ای روبه‌رو كند. می‌توانید این علائم را با پزشك‌تان درمیان بگذارید و در يك جلسه از همسرتان هم بخواهید كه همراه‌تان باشد. شاید برای او این موضوع عجیب و غیر قابل درك باشد پس سعی كنید، كتاب‌هایی در این مورد برایش تهیه كنید و اگر هنوز هم شك دارد او را به یك متخصص برای توجیه‌شدن ارجاع دهید.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی بعد زایمان , افسردگی , زایمان ,



موها زبان دارند، آن را بیاموزید!
نوشته شده در جمعه 22 مهر 1390
بازدید : 1010
نویسنده : منو تو

همه چیزهایی که باید برای مراقبت از مو یاد بگیرید

موها زبان دارند، آن را بیاموزید!

گاهی اوقات موها سعی می‌کنند هشدارهایی مبنی بر عدم سلامت بدن به شما بدهند. برخی شرایط و درمان‌های دارویی همانطور که روی بدن تاثیر می‌گذارند، روی موها نیز اثرگذار هستند. در برخی موارد حتی لازم است شما مراقبت بیشتری از موها و پوست سر خود بکنید. با هم بررسی می کنیم ببینیم آیا این موضوع واقعیت دارد که موهای سالم نشانه بدن سالمی است.
 


1 - پوسته پوسته‌های سفید چی می‌گن..؟

شوره سر همان پوسته پوسته‌های سفید مو است و پزشکان نیز هنوز در مورد علت اصلی ایجاد ‌آنها مطمئن نیستند، اما یک فرضیه در این رابطه وجود دارد و‌ آن این است که شاید در اثر رشد بیش از حد قارچ‌ها در سر ایجاد می‌شوند. از طرفی شاید خشک شدن یا چرب شدن بیش از حد پوست یا شامپو کردن زیاد و یا عدم شامپو کردن باعث بروز شوره شود. اگزما یا پسوریازیس نیز می‌تواند از عوامل ایجادکننده این حالت در سر باشد. شوره علاوه بر اینکه در ظاهر موی سر تغییراتی ایجاد می‌کند، با خارش شدید نیز می‌تواند همراه باشد که آزاردهنده است.
  • درمان این پوسته‌های سفید
شوره سر همان سلول‌های مرده پوست است. برای کاهش میزان آنها باید روزانه از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. اجازه دهید شامپو به مدت 5دقیقه روی سر شما بماند و سپس خوب آبکشی کنید. شاید لازم باشد چندین شامپو را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام یک برای موهای شما کارآیی بیشتری دارد. اگر یک شامپو اثر نداشت، شامپوی دیگری را امتحان کنید. اگر در نهایت هیچ شامپویی موثر نبود، با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.



2 - شامپو کردن روزانه و بیش از حد باعث بروز سبوره می‌شود
  • شوره زردرنگ نشانه چیست؟
وقتی پوسته‌های سر زردرنگ و چرب باشند، بدین معناست که به نوعی بیماری سبوره مبتلا شده‌اید. در این بیماری پوست متورم می‌شود و وقتی اتفاق می‌افتد که غدد چربی صورت و پوست سر بیش از حد ترشح می‌کنند. این بیماری ارتباط نزدیکی با هورمون‌ها، قارچ‌ها و حتی مشکلات عصبی دارد. نحوه درمان آن نیز همانند شوره معمولی است و باید از شامپوهای ضدشوره استفاده شود. در موارد حادتر باید با تجویز پزشک داروهای ضدقارچ و استروئیدها مصرف شود.



3 - ریزش 100تار مو در طول روز طبیعی است

شاید ریزش موهایتان بیشتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.
هنوز اندازه‌گیری دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است. اما کارشناسان و پزشکان معتقدند ریزش 100تار مو یا بیشتر درطول روز مساله نگران‌کننده‌ای نیست و اصلا بدین معنا نیست که در معرض کچلی قرار دارید. حدود 90درصد از 100هزار فولیکول مو در هر زمانی رشد می‌کنند و 10درصد بقیه در فاز استراحت قرار دارند، وقتی که مویی می‌ریزد، در عرض 2 تا 3ماه موی جدید جایگزین آن می‌شود و چرخه رشد دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: زبان موها , ریزش مو , مراقبت مو , توجه به موها ,



آدامس... خوب یا بد؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 869
نویسنده : منو تو

حداقل آهسته بجوید!

آدامس... خوب یا بد؟

بازار آدامس در دنیا مثل بازار سیگار، یک بازار کاملا رقابتی است
که بحث سلامتی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کمپانی ها،
آدامس‌های خود را با وعده هایی درباره سلامت دهان و دندان می‌فروشند.
 
  • آیا می دانستید آدامس بیماری قلبی می آورد؟
  • آیا می‌دانستید آدامس به حافظه کمک می‌کند؟

ایرانی‌ها سال هاست که به تولید آدامس‌های مختلف مشغولند، اما بازار اصلی آدامس در ایران مثل اکثر دنیا در اختیار چند مارک مشهور و خاص است. بازار آدامس در دنیا مثل بازار سیگار، یک بازار کاملا رقابتی است که بحث سلامتی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کمپانی ها، آدامس‌های خود را با وعده هایی درباره سلامت دهان و دندان می‌فروشند.






 
چرا آدامس خوب است؟

  • بهبود حافظه و افزایش توان یادگیری کوتاه‌مدت و بلندمدت. فعال‌تر کردن بخش جلوی شبکه مغزی و پردازش بهتر اطلاعات مغز انسان.
  •   افزایش فعالیت عضله دهان و زبان و کمک به دفع مواد سمی گروهی از عضلات بدن.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آدامس , خواص آدامس , مضرات آدامس ,



چرا به پروتئيـــن نياز داريم؟
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 934
نویسنده : منو تو

بدون شك در برنامه‌هاي آشپزي كه مي‌بينيد، كتاب‌هاي تغذيه كه مي‌خوانيد و پاي صحبت متخصصان و پزشكان كه مي‌نشينيد، يكي از مهم‌ترين عناصري كه در تغذيه سالم از آن صحبت به ميان مي‌‌آورند و بر ضرورت گنجاندن آن در برنامه غذايي تاكيد مي‌كنند، پروتئين است.


 


بدون شك در برنامه‌هاي آشپزي كه مي‌بينيد، كتاب‌هاي تغذيه كه مي‌خوانيد و پاي صحبت متخصصان و پزشكان كه مي‌نشينيد، يكي از مهم‌ترين عناصري كه در تغذيه سالم از آن صحبت به ميان مي‌‌آورند و بر ضرورت گنجاندن آن در برنامه غذايي تاكيد مي‌كنند، پروتئين است. اما مگر اين ماده چه فوايدي در خود نهفته دارد؟ چه ميزان آن براي بدن لازم است؟ آيا هرچه بيشتر پروتئين بخوريم بهتر است يا در مصرف اين ماده هم بايد موارد و حد و حدودي را رعايت كرد؟


 

  گياهخواران چه كنند؟


گياهخواران بايد براي كسب پروتئين از منابع انتخاب شده دقت كرده و مطمئن شوند حتما به ميزان كافي از آن در طول روز دريافت مي‌كنند. اگر شما از گروه گياهخواران لاكتر هستيد و لبنيات و تخم مرغ را مصرف مي‌كنيد، به راحتي مي‌توانيد از تخم مرغ و لبنيات، پروتئين مورد نياز بدن خود را تامين كنيد. اما اگر جزو گياهخواران محض هستيد، مي‌توانيد از اين منابع پروتئيني استفاده كنيد: دانه سويا، دانه گندم، همبرگري كه به جاي گوشت، سويا دارد، عدس، نخود، آجيل و مغزها، برنج و تمام غلات.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پروتین , سبزیجات , پروتین ها را بشناسید ,



براي آنكه هرگز‌كمـردرد نگيريد
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 956
نویسنده : منو تو

خطر در کمین دختران جوان

ستون فقرات و نخاع از مهم‌ترين اعضاي بدن هستند، شايد زنان جوان
با مشكل كمردرد روبه‌رو نشوند اما اگر دچار اين مشكل شوند
آن قدر درد را تحمل مي‌كنند كه امان آن‌ها را مي‌برد
 
 


  كــار هـــاي خطرناك؟

 يك خانم جوان ممكن است دچار چه مشكلاتي در ستون فقرات و كمر خود شود؟ فهرست عوامل مشكل‌زا زياد نيست اما همه آن‌ها مهم و به‌خصوص دردناك هستند. اصلي‌ترين مشكل صدمات،‌ حوادث هستند اما يادتان باشد اگر مشكلي در ستون فقرات و ناحيه كمر و پشت خود داشتيد كه برطرف نمي‌شد حتما با پزشك مشورت كنيد.

جدا از صدمات ناشي از سوانح رانندگي، وقايع ورزشي، يا اتفاقات طبيعي، اسپاسم و گرفتگي عضلاني، هر زماني كه بدن دچار يك حركت سريع، يا يك چرخش ناگهاني شود، ممكن است اتفاق بيفتد. حتي ممكن است يك بلند كردن ساده خريدهاي روزمره، يا جابه‌جا كردن ظروف، يا حتي ظرف شستن ممكن است باعث اسپاسم عضله‌هاي پشت شما شود. اين حالت بسيار دردناك است و مي‌تواند شما را چند روز از كار بيندازد. ممكن است استراحت مطلق براي شما تجويز شود و شايد هم يك يا چند شل‌كننده عضلاني، اگر داروهاي شل‌كننده عضلاني خورديد رانندگي نكنيد و تصميمات خيلي مهم نگيريد زيرا  اين داروها مي‌توانند روي شما تاثير بگذارند. هر چقدر كه سن شما بالا برود، برطرف كردن اين مشكل براي شما سخت‌تر مي‌شود.
 




 

براي آنكه بهترين نتيجه را بگيريد، در آغاز شروع درد از يك كمپرس يخ استفاده كنيداين كار را براي 20 دقيقه انجام دهيد. بعد از گذشت چند روز، گرما و كيسه‌هاي گرم مي‌تواند احساس بهتري به شما بدهد


 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: کمر درد , درمان کمر درد , پیشگیری از کمر درد , دختران جوان , کمر درد زنان ,



مجله پزشکی (2)
نوشته شده در چهار شنبه 20 مهر 1390
بازدید : 1006
نویسنده : منو تو

.:: چگونه گریه نوزاد را بند بیاوریم؟ ::.

برای گوش‌های بی‌تجربه، گریه بچه، فقط گریه بچه است! صدای بلندی دارد، آزاردهنده است و پایان‌ناپذیر! اما اگر مادر شده باشید می‌دانید گریه فرزندتان انواع مختلف دارد اما جالب اینجاست كه تا می‌آیید معنای هر مدل گریه را كشف كنید، فرزندتان نوع جدیدی اختراع می‌كند! برای آرام كردن گریه نی‌نی راهنمای زیر را به دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث گریه آنها می‌شود و برای آرام كردن گریه فرزندتان چه كار باید بكنید.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

از نوزادی تا 6 ماهگی

• چرا نوزادان گریه می‌كنند؟


نوزاد شما خودش را خیس كرده؟ پس گریه می‌كند! درد دارد؟ پس گریه می‌كند! شیر می‌خواهد؟ پس گریه می‌كند! باید بدانید همان‌قدر كه شما می‌توانید سكسكه‌تان را كنترل كنید، نوزادان هم قادرند گریه‌شان را كنترل كنند.
در هفته‌های اول پس از تولد، گریه فقط یك رفتار طبیعی است ولی با وجود این باز هم باعث می‌شود والدین جوان بترسند و هول كنند: "یعنی چه اتفاقی افتاده؟! چطوری باید گریه‌اش را بند بیاورم؟" اولین كار مهم در این موارد آن است كه یك قدم به عقب بردارید، یك نفس عمیق بكشید و به یاد بیاورید نوزادان "باید" گریه كنند. گریه آن‌ها هم نمی‌تواند ذاتا خوب یا بد باشد، آن‌ها با این كار ارتباط برقرار می‌كنند.
خوشبختانه به‌ دلیل رشد شگفت‌انگیز مغز و سیستم اعصاب در 6 هفتگی، كودك شما می‌تواند گریه‌اش را اندكی كنترل كند البته این كنترل چندان زیاد نیست ولی آن‌قدر هست كه كودك‌تان بفهمد وقتی گریه می‌كند شما ظاهر می‌شوید! آن هم با یك پوشك یا شیشه‌شیر در دست یا نوازش آرامش‌بخش مادرانه. هر ماه كه می‌گذرد او بیشتر ارتباط بین گریه‌های خودش و واكنش‌های شما را درك خواهد كرد. پس می‌توانید امیدوار باشید.

اما چه باید كرد؟


• نی‌نی را قنداق كنید و تكان دهید


نوزاد شما قبل از اینكه به دنیا بیاید 9 ماه را در یك محیط گرم و نرم و آرام گذرانده. به همین دلیل وقتی او را در یك قنداق گرم می‌پیچید و آرام‌ آرام تكان می‌دهید و هیس هیس می‌گویید آرام می‌شود. در ضمن نوزاد شما هنوز نمی‌تواند ماهیچه‌های بدنش را كنترل كند. تكان دادن آرام شما سبب می‌شود تا دست و پای او به‌صورت دنج و راحتی كنار بدنش قرار گیرند و او به خواب رود.

• زیادی تلاش نكنید!


شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه وقتی به‌شدت تلاش می‌كنید تا نوزادتان را آرام كنید او بیشتر و شدیدتر گریه می‌كند. بعضی از مادرها در چنین مواقعی نوزاد را در تختش در یك اتاق تاریك و آرام به حال خود رها می‌كنند. نتیجه جالب است: گریه نوزاد خیلی زود بند می‌آید. گاهی اوقات نوزادان از محرك‌های زیاد و شدید اطراف خود خسته می‌شوند و نیاز به استراحت دارند.

• كودك را از دنیای واقعی محروم نكنید


درست است كه نوزادان گاهی به‌دنبال آرامش و استراحت می‌گردند اما مواقعی هم هست كه دوست دارند دنیای واقعی را تجربه كنند. حس شنوایی نوزادان از زمانی كه داخل رحم زندگی می‌كنند تكامل می‌یابد و آنها حتی وقتی در شكم مادر هستند صدای حرف زدن مادر یا آواز خواندن پدر را می‌شنوند. بنابر این هیچ لزومی ندارد حالا كه به دنیا آمده‌اند در اطراف آنها صدای‌تان را پایین بیاورید یا وقتی نزدیك او هستید پچ‌پچ كنید. با صدای معمولی حرف بزنید و مثل گذشته آواز بخوانید. بعضی نوزادان حتی با صدای یكنواخت جاروبرقی آرام می‌شوند!

نکته : خواب شبانه كه برای ما یك موضوع عادی است برای كودك نوپا می‌تواند منشا ترس و اضطراب باشد بنابراین او زمان خواب گریه می‌كند.


- از 6 ماهگی تا یك سالگی


• چرا نی نی ها گریه می‌كنند؟


در 6 ماهگی كودك وقتی دست‌هایش را باز می‌كند، شما او را در آغوش خواهید گرفت یا وقتی توپ كوچولویش را به گوشه اتاق پرت می‌كند شما حتما آن را برایش خواهید آورد. او در ذهنش در حال ترتیب دادن فهرستی از علت و معلول‌هاست! همزمان شما می‌توانید برخی تغییرات شخصیتی را در فرزندتان مشاهده كنید: نی‌نی شما كه شدیدا گریه می‌كرد، این روزها خوشحال‌تر به‌نظر می‌رسد یا برعكس! اگر نگاهی به لثه‌های ملتهب او بیندازید هم علت گریه‌اش را می‌فهمید و هم گاز گرفتنش را ! نخستین دندان شیرخواران معمولا در سنین 6 تا 10 ماهگی ظاهر می‌شود و این موضوع برای آنها بسیار دردناك است. به علاوه در این سن كودك در حال آموختن یك مفهوم شناختی نیز هست و آن "دائمی بودن اشیا" است. وقتی شما از جلوی دید او كنار می‌روید، او فكر می‌كند شما از بین می‌روید! بنابراین هر بار كه اتاق را ترك می‌كنید می‌ترسد كه دیگر شما را نبیند! و چون نمی‌تواند شما را صدا كند یا از شما بپرسد كه آیا برمی‌گردید یا خیر؟ از تنها ابزار ارتباطی خودش استفاده می‌كند: گریه می‌كند. كم‌كم او یاد می‌گیرد كه وقتی گریه می‌كند شما دوان‌دوان به سراغش خواهید آمد.

ولی چه باید كرد؟


• به او یاد بدهید خودش را آرام كند


یكی از انواع گریه‌ها كه به سادگی قابل شناسایی است گریه ناشی از خستگی است. این مدل گریه معمولا قطع و وصل می‌شود. اگر اجازه دهید تا كودك خودش خودش را آرام كند درس ارزشمندی به او داده‌اید. اگر دقیقا هر بار كه شما اتاق را ترك می‌كنید او گریه می‌كند سعی كنید با بازی‌هایی مثل "دالی" مفهوم دائمی بودن اشیا را به او یاد بدهید. به این ترتیب هر وقت شما اتاق را ترك می‌كنید او می‌فهمد كه هنوز وجود دارید!

• هر بار یك چیز را تغییر دهید

سعی كنید توجه او را آرام آرام به یك چیز جدید معطوف كنید اما نباید كودك را با اسباب‌بازی‌های جدید بمباران كنید! آهسته و قدم‌به قدم پیش بروید.

• به او دندان‌گیر بدهید


هر چند دندان در آوردن نشانه‌هایی مانند زیاد شدن آب دهان، التهاب لثه‌ها یا گاز گرفتن دارد اما این نشانه‌ها در همه نوزادان ظاهر نمی‌شوند؛ بعضی از آنها فقط با گریه كردن نشان می‌دهند كه در حال دندان درآوردن هستند. می‌توانید با قرار دادن دندان‌گیر در یخچال و خنك كردن آن به كم شدن درد كودك كمك بزرگی كنید.

- از یك سالگی تا 2سالگی

• چرا کودکان گریه می‌كنند؟

در این سن كودكان شروع به حرف زدن می‌كنند اما همچنان برای بیان همه احساسا‌ت‌شان ناتوانند مثلا اگر یكی از همبازی‌ها زمان بازی اسباب‌بازی آنها را بردارد ممكن است احساس درماندگی و ناراحتی كنند و به همین دلیل شروع به گریه می‌كنند. در این سن همچنین ترس‌های كودك هم شروع می‌شود: ترس از تاریكی، از سگ و رعد و برق. در این سن كودك نوپای شما تلاش دارد تا گریه‌اش را كنترل كند اما شما نباید بیش از حد از او انتظار داشته باشید. مثلا خواب شبانه كه برای ما یك موضوع عادی است برای كودك نوپا می‌تواند منشا ترس و اضطراب باشد بنابراین او زمان خواب گریه می‌كند.

خب، چه باید كرد؟


• خونسرد باشید

كودكان در این سن یاد می‌گیرند با گریه كردن می‌‌توانند شما را متوجه خود كنند و به خیلی از خواسته‌های‌شان برسند بنابراین گاهی این كار را با اشتیاق انجام می‌دهند. شما نباید به گریه كودكان در این سن بیش از حد اهمیت بدهید چرا كه این كار او را تشویق به گریه بیشتر می‌كند. خونسرد باشید.

• حواس‌تان به كودك‌تان باشد


هیچ‌چیز خجالت‌آورتر از این نیست كه یك فسقلی جیغ‌جیغو در وسط جمع نگاه همه را به طرف شما جلب كند اما در چنین مواقعی شما نباید به اطرافیان توجه كنید؛ آن‌ها با نگاه ملامت‌بارشان یا پیشنهادهای غیر مفیدشان به شما هیچ كمكی نمی‌كنند. فقط ممكن است حواس شما را از توجه به فرزندتان پرت كنند و باعث شوند شما برای ساكت كردن فرزندتان كاری انجام دهید كه در درازمدت به ضررتان است. سعی كنید با كودك‌تان به یك گوشه خلوت بروید و مشكل را در آرامش و فقط بین خودتان حل كنید.

• كلمات را به او یاد بدهید

در چند سال آینده مجبور خواهید بود حدود یك میلیون بار به كودك‌تان یادآوری كنید كه با شما "حرف بزند"! سعی كنید به او یاد بدهید به جای گریه كردن احساسات و خواسته‌هایش را با كلمات بیان كند. این كار هر چند خیلی سخت است ولی به كودك یاد می‌‌دهد كه احساساتش را با كلمات پیوند دهد. سعی كنید برای كودك‌تان مدل خوبی باشید. مثلا می‌توانید بگویید: "من امروز بی‌حوصله‌ام چون دلم درد می‌كند." مادری تعریف می‌كرد كه به دخترنوپایش یاد داده بود بگوید: "من كمك می‌خواهم!" این كار باعث می‌شود شما بفهمید كه كودك‌تان به چه چیزی نیاز دارد.

 

 

.:: 10 خوراکی لازم برای تمام خانم ها ::.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

بدن خانم ها به دلیل عملکرد متفاوتی که از مردها دارد، به همین دلیل به یک سری از مواد خوراکی خاص نیاز دارند. بدن زنان به دلیل فعالیت های هورومونی متفاوتی که از مردها دارد و همین

طور ضعیف تر بودن بدنشان نسبت به جنس مخالف، باید یک

سری از مواد غذایی را در تغذیه خود قرار دهند

.

سیر :
سیر دارای فوایدی مانند ضد باکتری، ضد انعقاد خون، کاهش فشار خون و مشکلات عروقی، همین طور پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش و بیماری های قلبی و عروقی است.

پیاز :
پیاز حاوی مواد معدنی و همین طور از بین برنده باکتری و ویروس های بدن زنان است.

مرکبات :
مرکبات حاوی انتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که باعث محافظت در برابر آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد می شوند که در مرکباتی مانند : فلفل قرمز و سبز، پرتقال، لیمو ترش، گریپ فوروت و ... یافت می شوند.

زردآلو :
زردآلو حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین آ، سی است و همین طور دارای مقدار قابل توجهی از پتاسیم نیز هستند.

سیب :
سیب سرشار از ویتامین ها، تانن، مواد معدنی و فیبر است، فشار خون را تنظیم می کند، برای دندان های بسیار موثر است زیرا خانم ها در برحه ای از زمان به دلیل بارداری و همین طور دوران شیردهی دچار سستی در دندان هایشان می شوند.

شاتوت : شاتوت حاوی آهن و کلیسم است. معمولا تمام خانم ها با مشکلات آهن خونی روبرو هستند و اکثرا کمبود آهن در کم خونی ها دیده می شود.

قارچ :
قارچ ها حاوی ویتامین ب، مینرال هستند. مینرال برای بدن زنان بسیار لازم و ضروری است.

پیازچه موجود در سبزی خوردن :
قسمت سفید و سبز سر پیازچه، حاوی فیبر و ویتامین هستند.

غلات و سبزی های تازه با رنگ های سبز تیره و سبز روشن

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی ,



مجله پزشکی (1)
نوشته شده در چهار شنبه 20 مهر 1390
بازدید : 1114
نویسنده : منو تو

.:: فواید متعدد دارویی عسل و دارچین ::

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. درمان بیماری های قلبی: مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه كنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف كنید. این روش در كاهش كلسترول، جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است. بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی در امان خواهند بود. بررسی روی سالمندان در آمریكا و كانادا نشان داده است، با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه می بخشد.

2. از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات:
مخلوطی از یك سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یك قاشق چایخوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن كه احساس خارش می كنید، قرار دهید. خارش و درد در عرض یك یا ٢ دقیقه فروكش خواهد كرد.

3. درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه، یك وعده صبح و یك وعده شب، مخلوطی از یك فنجان آب گرم، ٢ قاشق چایخوری عسل و یك قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف شود. این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می كند. بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری كه قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده كردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یك هفته كاملا از درد رهایی پیدا كردند و پس از یك ماه بیشتر افرادی كه قادر به راه رفتن یا حركت نبودند، بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرك خود را به دست آوردند.

4. جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یك قاشق چایخوری عسل و یك قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

5. از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یك قاشق چایخوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل كنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود كه میكروب های مثانه از بین برود.

٦. درمان درد دندان:
مخلوطی از یك قاشق چایخوری پودر دارچین و ٥ قاشق چایخوری عسل تهیه كنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را ٣ بار در روز تكرار كنید تا درد تسكین یابد.

7. كاهش كلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چایخوری پودر دارچین در یك لیوان چای حل كنید و بنوشید. این كار میزان كلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد كاهش می دهد.

8. درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یك قاشق غذاخوری عسل با یك چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده كنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به كار می رود.

9. درمان ناباروری:
برای برطرف كردن این مشكل، به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل كنند. در كشورهای چین، ژاپن و خاوردور كه با مشكل ناباروری مواجه اند، در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یك دوم قاشق چایخوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود. زوجی كه مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت كوتاهی صاحب دوقلو شدند.

10. درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده، زخم معده را نیز درمان می كند.

11. تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت كرده و بدن را از حمله باكتری و ویروس محافظت می كند. دانشمندان دریافتند كه عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می كند تا بتواند با باكتری ها و بیماری های ویروسی مقابله كند.

12. برطرف كردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل كنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا كنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم می كند.

13. جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت كرده كه مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است كه از میكروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد.

14. افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود. مخلوطی از ٤ قاشق چایخوری عسل، یك قاشق چایخوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یك چهارم فنجان میل كنید. این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می كند.

15. برطرف كردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چایخوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تكرار روزانه این كار به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد.

١٦. درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می كند.

17. درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یك قاشق غذاخوری عسل و یك قاشق چایخوری دارچین را مخلوط و مصرف می كنند.

18. از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یك لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر كه بدن با افت نشاط روبه رو است طی یك هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

19. از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یك قاشق چایخوری عسل، مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره كنید تا در طول روز مشكل بوی بد دهان را نداشته باشید.

20. مشكل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشكل شنوایی را برطرف می كند.

شایان ذكر است، عسل قابل مصرف در 20 مورد مذکور باید خام و پاستوریزه نشده باشد. زیرا كه آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.
 

 

 

.:: آیا هركسی كه مغزش بزرگتر باشد، باهوش تر است؟! ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به نظر شما هر کس مغزش بزرگ تر باشد، باهوش تر است؟ با نگاهی به بعضی جانداران و مقایسه اندازه مغز و وزن بدنشان شاید بتوان جوابی برای این پرسش پیدا کرد.

در ماهی ها به طور میانگین نسبت بزرگی مغز به وزن کل بدنشان یک به پنج هزار است. در پرنده ها یک به 220، در پستانداران یک به 180 و در انسان ها یک به 50 است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که بین هوش و بزرگی مغز نسبت به وزن کل ارتباط مستقیمی وجود دارد. البته در انسان ها این مسئله تعمیم پیدا نمی كند. آی.کیو یا ضریب هوشی هر شخص تحت تأثیر عامل های دیگری مثل شرایط محیطی، اکتسابی و ... قرار دارد که باعث می شود فردی هم با مغز کوچک ضریب هوشی بالایی داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی ,



یك ویزیت رایگان چشم ‌پــزشكی
نوشته شده در سه شنبه 19 مهر 1390
بازدید : 954
نویسنده : منو تو


ما به شما می‌گوییم چشمان‌تان مشكل دارند یا سالم هستند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تار شدن دید، دیدن لكه، كم‌شدن دید در شب و... ، برخی از مشكلات چشم هستند كه غالبا بی‌خطرند اما مشكلاتی را در زندگی روزمره شما ایجاد می‌كنند. در ضمن این علائم گاهی می‌توانند نشانگر شروع برخی بیماری‌ها باشند. در زیر می‌توانید با برخی بیماری‌های شایع چشم مثل آب‌مروارید، لوچی، تنبلی چشم و نظایر آن‌ها آشنا شوید و پی به اهمیت برخی علائم و مشكلات چشمی ببرید.

شاید كوررنگ باشید - آزمایش سنجش كوررنگی

در تصویر سمت چپ "تصویر1" چه عددی را می‌بینید؟ اگر بتوانید عدد 3 را تشخیص بدهید احتمالا مشكلی در تشخیص و تفكیك رنگ‌ها ندارید. اگر عدد 5 را ببینید ممكن است دچار كوررنگی باشید. براساس مطالعات انجام گرفته حدود 10 درصد از مردان با كوررنگی به دنیا می‌آیند اما در میان زنان این حالت بسیار ناشایع است. حالت كوررنگی كامل بسیار ناشایع است و اگر كسی به این حالت دچار باشد تصویری كه می‌بیند، تصویر سمت راست است "تصویر3" و هیچ عددی را نمی‌تواند تشخیص بدهد. برخی انواع نه چندان شدید كوررنگی را می‌توان با عینك‌های مخصوص تا حدودی برطرف كرد.


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: مواظبت از چشم , سلامت چشم ,



راهنمای رهایی از سیگار برای همیشه
نوشته شده در یک شنبه 17 مهر 1390
بازدید : 1006
نویسنده : منو تو


راهنمای رهایی از سیگار برای همیشه

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

افراد سیگاری میگوینـد که هـیـچ چیزی لذت بخش تر از کشیدن یک نخ سیگار بعد از یک روز خسته کننده نیست. با اینحال اکثر آنها بزرگترین آرزوی خود را پایان دادن به این عادت زننده شان میدانند. در آمریکا سالانه حدود 400 هزار نفر بدلیل امراض ناشــی از مصرف سیگار جان خود را از دست میـدهنـد. استـعمال دخانیات خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حـد بـسیـار زیـادی افزایش میدهد.

شما سیگاری هستیـد؟ آیا تـا بـه حال سـعـی در تـرک آن کرده اید؟ آیا سعی و تلاش شما بی نتیجه مانده اسـت؟ روشهای زیر بشما کمک زیادی در ترک کردن سیگار بصورت دائمی خواهد نمود.


تصمیم جدی برای ترک

اولین فکری که ممکن است به ذهن شـما خـطـور نماید این است که چرا باید ترکش کنم؟ برای شروع ترک باید سلامتی خود را مد نظر داشته باشید. ترک آن، بـلافاصله باعث کاهـش احتمال ابتلا به انواع سرطان میگردد. این نیز واقعیتی محسوب میشود که سیـگاریهـای سابق نسبت به کسانیکه کماکان سیگار میکشند از سلامتی بیشتری برخـوردانـد. بـه علاوه دیگر دود سیگار اطرافیان شما را آزرده خاطر نخواهد کرد.

سپس نوبت به برطرف شدن مسائلی دیگر می رسد. نـفس شما دیگر بوی بد نخواهد داد، حس ذائقه شما بازگشته و همه چیز خوشمزه تر خواهد شد و به این فکر کنید که با ترک سیگار تا چه اندازه در پول خود صرفه جویی میکنید. اگر روزی یک پاکت میکشید، در سال حدود 200 هزار تومان دود می کنید در حـالی که میتوانـید این پول را به مصارف بهتری برسانید.

مسئله مهمی که باید بخاطر داشته باشید این است که تنها زمانی میتوانـید سیگار را ترک کنید که آمادگی آن را داشته باشید. بخاطر دیگران یا دلایلی که زیاد بـرایتان اهمیت ندارد، اقدام به ترک آن نکنید. فقط برای خودتان این کـار را انـجام دهیـد. ایـن تنها روشی است که قطعا" شما را موفق خواهد کرد. از آنجایی که سیگار یکی از مشکلترین عادتهایی است که میتوان کنار گذاشت، در این قسمت چندین روش برای مجهز تر نمودن تلاش و کوشش شما برای رسیدن بـه هـدف ارائه شده است.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: راهنمای رهایی از سیگار برای همیشه , دستگاه ترک سیگار الکترو اسموک ,



چشم اشتهـای خود را دربیاورید!
نوشته شده در یک شنبه 17 مهر 1390
بازدید : 953
نویسنده : منو تو

تازه‌ترین روش‌های روانـی برای مقابله با چاقـی

چشم اشتهـای خود را دربیاورید!

این جمله را پل مک کنا، متخصص هیپنوتیزم انگلیسی تبار می‌گوید
که به تازگی شهرت بسیاری در هالیود به دست آورده است.
 

 

«رژیم غذایی و ورزش را فراموش کنید! کلید لاغری در ذهن شماست!»

 این جمله  را پل مک کنا، متخصص هیپنوتیزم  انگلیسی تبار می‌گوید که به تازگی شهرت بسیاری در هالیود به دست آورده است. الن دی جنرس، مجری برنامه تلویزیونی، از جمله افراد هالیودی است که به توصیه‌های هیپنوتیزمی گوش کرده و نه تنها وزن زیادی را کم کرده، بلکه عادت سیگار کشیدن خود را هم ترک کرده است.

اما سوال این است: چگونه؟

هیپنوتیزم ذهن را به مقاومت کردن در برابر غذا تعلیم می‌دهد. پل مک کنا عقیده دارد که این روش، نه یک رژیم غذایی جدید است و نه جزو روش‌های قدیمی هیپنوتیزم به شمار می‌رود: «برای بسیاری از مردم هیپنوتیزم همان داستان معروف حرکت دادن یک ساعت در مقابل چشمان خمار است. اما در دنیای جدید، باید به آن به عنوان یک نوع تکنیک تصور کردن و خود سازی برای به دست آوردن عادت‌های بهتر و روش‌های جدید فکر کردن به غذا نگاه کرد.»


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: اضافه وزن , وزن , لاغری , وزن ایده آل ,



تعداد صفحات : 8