پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رازهـایی برای یک ازدواج هميـشه پايـدار
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 521
نویسنده : منو تو

رازهـایی برای یک ازدواج هميـشه پايـدار


اینکه در زندگی زناشویی، موفق نیستید بخاطر شانس و اقبال تان نیست. گناه زندگی تان را به گردن سرنوشت و تقدیر نیندازید. اگر زندگی زناشویی تان آنگونه که تصور می کردید پیش نمی رود باید به دنبال علت مشکلات باشید و راه رسیدن به یک زندگی خوب را یاد بگیرید. هم شما و هم همسرتان باید لوازم رسیدن به یک زندگی موفق و شاد را بشناسید و طبق یک الگوی درست و هماهنگ در زندگی پیش بروید. واقع بین باشید و اگر پیش از ازدواج تصورات رویایی از ازدواج داشته اید آنها را کنار بگذارید و زندگی واقعی تان را شروع کنید. اگر زندگی زناشویی تان را تازه شروع کرده اید اما احساس می کنید زندگی خوبی نخواهید داشت و یا اگر سال ها است که ازدواج کرده اید و همچنان از زندگی زناشویی تان ناراضی هستید نباید تسلیم این نوع زندگی شوید و باید برای تغییر آن تلاش کنید. از ازدواج های موفق الگو بگیرید و برای بهبود رابطه خودتان از آنها استفاده کنید.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: رازهـای ازدواج پايـدار , دانستنيهاي زندگي زناشويي , آموزشهاي قبل بعد ازدواج ,



حـرف های یـواشكی با خـدا ...
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 465
نویسنده : منو تو

حـرف های یـواشكی با خـدا ...


این متن جدای اینکه ممکنه درد دل هر کدوم از ماها با معبود خودمون باشه اقلا مرور چند آیه زیبای قرآن است تقدیم به همه دوستان فان کلوب منو تو :


گفتم: خسته‌ام.

گفتی: لاتقنطوا من رحمة الله
.:: از رحمت خدا نا امید نشید (زمر/53) ::.


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: حـرف با خـدا , درد دل با خدا , خدا یگانه ,



هشـت اصـل برای یک زنـدگی عـالی
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 476
نویسنده : منو تو

هشـت اصـل برای یک زنـدگی عـالی


1. صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: قانون زنـدگی عـالی , قوانین زندگی , زندگی لذت بخش ,



پـس از باران و چه زیبـاست ترنـم قـطرات بـاران ...
نوشته شده در چهار شنبه 19 مرداد 1391
بازدید : 561
نویسنده : منو تو

پـس از باران و چه زیبـاست ترنـم قـطرات بـاران ...

 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: پـس از باران و چه زیبـاست ترنـم قـطرات بـاران , ,



اسم های خداونـد به زبـان فارسـی و انگلیـسی
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 467
نویسنده : منو تو

اسم های خداونـد به زبـان فارسـی و انگلیـسی

الله
خدا
The Name Of God

الرحیم
مهربان
The Mercifull

الرحمن
بخشاینده
The Beneficent


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: اسم های خداونـد به زبـان فارسـی و انگلیـسی , ,



نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی
نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391
بازدید : 585
نویسنده : منو تو

نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی


با تو، همه ی رنگهای این سرزمین مرا نوازش می کند
با تو، آهوان این صحرا دوستان همبازی من اند
با تو، کوه ها حامیان وفادار خاندان من اند
با تو، زمین گاهواره ای است که مرا در آغوش خود می خواباند
و ابر، حریری است که بر گاهواره ی من کشیده اند
و طناب گاهواره ام را مادرم، که در پس این کوه ها همسایه ی ماست در دست خویش دارد


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عاشقانه , شعر عاشقانه , ,
:: برچسب‌ها: نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی , دکتـر علی شریـعتی , ,



چگـونه شهادت امیـرالمونیـن (ع) رقـم خـورد؟
نوشته شده در چهار شنبه 19 مرداد 1391
بازدید : 801
نویسنده : منو تو


چگـونه شهادت امیـرالمونیـن (ع) رقـم خـورد؟


جام نیوز : پس از جریان جنگ صفّین و تحمیل ابوموسى اشعرى براى حکمیّت؛ و بعد از به وقوع پیوستن جنگ نهروان با خوارج، سه نفر از بزرگان خوارج که حضرت على(ع) را تکفیر کرده بودند تصمیم گرفتند تا به عنوان خونخواهى، سه نفر از والیان و سران حکومتى را ترور نمایند.

یکى عبدالرحمن بن ملجم مرادى بود که ترور امیرالمؤمنین، امام على(علیه‎السلام) را در کوفه؛ و دیگرى بَرک بن عبدالله که او ترور معاویه را در شام؛ و سومین نفر عمر بن بکر، که ترور عمرو بن عاص را در مدینه به عهده گرفت.

و بعد از آن که هر سه منافق، هم قسم شدند که یا کشته شوند یا هدف شوم خود را به اجراء درآورند، هر کدام به سوى هدف مورد نظر خود رهسپار شدند.

و عبدالرّحمن پس از آن وارد کوفه شد، روزى در یکى از کوچه‎هاى کوفه، زنى را به نام قُطّام که پدرش در جنگ نهروان کشته شده بود ملاقات کرد.

و چون قطّام، زنى بسیار زیباروى و خوش اندام بود؛ و عبدالرّحمن نیز از قبل مذاکراتى با او براى خواستگارى کرده بود، پس شیفته جمال او گردید و نسبت به آن اظهار عشق و علاقه نمود؛ و سپس پیشنهاد ازدواج به قطّام داد.

قطّام در پاسخ گفت: در صورتى با پیشنهاد تو موافقت مى‎کنم که سه هزار درهم و یک غلام مهریه‎ام قرار دهى، مشروط بر آن که علىّ ابن ابى طالب را نیز به قتل برسانى.

عبدالرّحمن براى امتحان قطّام گفت: دو شرط اوّل را مى‎پذیرم؛ لیکن مرا از قتل علىّ معاف دار.

قطّام گفت: خیر، چون شرط سوّم از همه مهمتر است؛ و اگر مى‎خواهى به کام و عشق خود برسى، بایستى حتما انجام پذیرد.

عبدالرّحمن وقتى چنین شنید، گفت: من به کوفه نیامده‎ام، مگر به همین منظور.

پس از آن، قطّام هر ساعت خود را به شکلى آرایش و زینت مى‎کرد و در مقابل عبدالرّحمن به طنّازى و عشوه‎گرى مى‎پرداخت تا آن که او را بیش از پیش دلباخته خود نماید.

و چون آتش عشق و شهوت عبدالرّحمن شعله‎ور گشته و فزونى یافت؛ و نیز زمان موعود با هم‎پیمانانش فرا رسید، آن ملعون شمشیرى مسموم همراه خود برداشت؛ و سحرگاه به مسجد کوفه وارد گشت.

هنگامى که نماز صبح به امامت حضرت على(علیه‎السلام) شروع شد، عبدالرحمن پشت سر امام ایستاد؛ و هنگامى که سر از سجده برمى‎داشت ناگهان عبدالرّحمن فریادى کشید و با شمشیر بر فرق مقدّس آن امام مظلوم فرود آورد و گریخت.

در همین لحظه امام اظهار داشت: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ»؛ قسم به پروردگار کعبه، رستگار و سعادتمند شدم.



بعد از آن، حضرت را با فرق شکافته و بدن خونین به منزل آوردند؛ و پزشکان بسیارى جهت معالجه آن حضرت آمدند، یکى از آنان پزشکى بود به نام اثیر بن عمرو سکونى، که بر بالین حضرت وارد شد؛ و شروع به مداوا گردید.

اطرافیان و اعضاء خانواده حضرت، اطراف بستر آن بزرگوار حلقه زده بودند و با حالتى نگران چشم به پزشک دوخته که چه مى‎گوید؛ و نتیجه چه خواهد شد.

پس از آن که پزشک نگاهى به جراحت آن حضرت کرد، گفت: گوسفندى را ذبح نمایید و سفیدى جگر ریه آن را تا سرد نشده، سریع بیاورید.

وقتى آن را آوردند، پزشک رگ میان سفیدى را بیرون آورد و میان شکاف سر آن حضرت قرار داد؛ و لحظه‎اى درنگ نمود، در حالتى که تمامى افراد در انتظار نتیجه، لحظه شمارى مى‎کردند.

سپس شکاف سر را باز کرد و رگ را خارج نمود؛ با نگاهى به آن، خطاب به حضرت کرد و عرضه داشت: اى امیرالمؤمنین! اگر وصیّتى دارى بفرما، چون متاسفانه زخم شمشیر و زهر آن به مغز سر اصابت و سرایت کرده؛ و راهى براى معالجه آن نیست.

لذا حضرت به فرزندش امام حسن مجتبى(علیه‎السلام) فرمود: پسرم! اگر من خوب شدم، خودم آنچه را که صلاح بدانم با عبدالرّحمن انجام مى‎دهم.

و چنانچه خوب نشدم و از دنیا رفتم، سعى کنید به او سخت نگیرید و در قصاص تجاوز نکنید، چون او یک ضربت شمشیر زده است شما هم حق ندارید بیش از یک ضربت به او بزنید.


ایام ضربت خوردن و شهادت

حضرت امیرالمونین، علی (ع) تسلیت باد

 



 

 

 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: چگـونه شهادت امیـرالمونیـن (ع) رقـم خـورد , ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمونین , علی (ع) تسلیت باد , ,



افتتـاحیـه المپیـک ۲۰۱۲ لنـدن به روایـت تصویـر
نوشته شده در یک شنبه 15 مرداد 1391
بازدید : 638
نویسنده : منو تو

 افتتـاحیـه المپیـک ۲۰۱۲ لنـدن به روایـت تصویـر


مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که آنرا جزایر شگفتی نامیده اند در ساعت 21:00 ، ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۲ (جمعه ششم مرداد 91) در ورزشگاه المپیک لندن آغاز شد که نزدیک به چهار ساعت طول کشید و پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان به طور مستقیم این مراسم را تماشا کرده باشند.

کارگردان هنری این مراسم توسط دنی بویل کارگردان فیلم میلیونر زاغه نشین و برنده جایزه اسکار انجام شده بود که کوشید افتتاحیه را با رنگ و نور و آتش به خوبی فرماندهی کند.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: افتتـاحیـه المپیـک ۲۰۱۲ لنـدن به روایـت تصویـر , ,



تصاویـری فراتـر از سرعـت چشـم
نوشته شده در شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 649
نویسنده : منو تو


تصاویـری فراتـر از سرعـت چشـم


دوربین عکاسی با سرعت بالا دستگاهی است که برای ثبت حرکات آهسته به کار می رود و مهمترین کاربرد آن در مطالعات علمی بر روی پدیده های زودگذر، ارزیابیهای نظامی و صنعتی است. این دوربینها برای استفاده بسیار انعطاف پذیر و آسان هستند و از ویژگیهای بالایی به ویژه برای کاربردهای علمی، تحقیقاتی و مهندسی برخوردارند.

در اواخر سال 2011 محققان MIT دوربینی ساختند که می توانست با سرعتی برابر یک تریلیون فریم بر ثانیه از حرکات نوری عکسبرداری کند. این سرعت به اندازه ای بالاست که می توان با کمک آن سفر فوتونهای نوری را از میان بطری آب یک لیتری مشاهده کرد. پیشرفتهای اخیری که در قالب دستگاههای تبدیل کننده عکس به بازار راه یافته اند می توانند وضوح تصویر زودگذر در حدود 50 پیکوثانیه (برابر با 20 میلیارد فریم بر ثانیه) را ارائه کنند.

و اما یک عکاس علاقه مند به موضوعات علمی با استفاده از دوربین عکاسی معمولی و فلاش دست ساز با تکنیک عکسبرداری با سرعت بالا، تصاویر دیدنی از لحظه انفجار مواد غذایی و برخی اشیا را ثبت کرده است که در این ایمیل آنها را می بینید. "آلن سیلر" عکاس اهل کالیفرنیا، برای ثبت این تصاویر از یک دوربین عکاسی نیکون D40 و یک فلاش دست ساز با زمان تأخیر یک میلیونیوم ثانیه استفاده کرده است. این عکاس با استفاده از تفنگ هوا یا منفجر کردن ترقه در داخل مواد مختلف و با شیوه عکاسی با سرعت بالا موفق شد این تصاویر خارق العاده را خلق کند.








:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـری فراتـر از سرعـت چشـم , آموزش ترفندهاي عكاسي , ,



هشـت واقـعیت جـالب از هشـت گوشـه دنیـا
نوشته شده در شنبه 14 مرداد 1391
بازدید : 460
نویسنده : منو تو

هشـت واقـعیت جـالب از هشـت گوشـه دنیـا

واقعیت های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن قدر عجیب به نظر می رسند که باورشان سخت است. امروز 8 واقعیت جهانی را که شاید خیلی از شما آنها را به سختی باور کنید از 8 گوشه دنیا برای شما شرح می دهیم:

1. سوئیسی ها تمیزترین مردم دنیا هستند:
وقتی وارد سوئیس می شوید، در هر گوشه می توانید یک سطل زباله ببینید، حتی یک تکه کاغذ هم روی زمین دیده نمی شود. همه ساختمان ها برق می زند. باور نمی کنید، حق دارید که تعجب کنید! در واقع سوئیسی ها به زندگی تمیز و مرتب اهمیت می دهند و به دلیل قوانینی که در کشور وضع شده و اکثر ساکنان به آن احترام می گذارند، کشور آنها بسیار تمیز است و مردم برای حفاظت از محیط ارزش زیادی قائل هستند. کافیست یک تکه کاغذ تصادفی از دست تان روی زمین بیفتد، آن وقت کسی هست که دوستانه به شما تذکر بدهد.



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: هشـت واقـعیت جـالب از هشـت گوشـه دنیـا , گوي هري پاتر , گوي جادويي و اسرار آميز , ,



بازدید : 651
نویسنده : منو تو


هشـدار؛ برای استـفاده از کـارت های عابـر بانـک


احتمالا تابحال لااقل یک بار به کشورهای خارج سفر کرده و خرید کرده اید. کسانی که با کارت های اعتباری از فروشگاه های خارج خرید می کنند چند نکته را مشاهده خواهند نمود:

1. دستگاه های کارت خوانی که در فروشگاه ها هستند، علیرغم کوچکی دستگاه های مزبور دارای دو دیواره کوچک به ارتفاع ده سانتیمتر هستند تا حتی الامکان اجازه ندهد نفر پهلویی، شماره رمزی که فرد میزند را مشاهده کرده و متوجه شود.

2. دستگاه های کارت خوان نه پهلوی فروشنده، که در دسترس و نزدیکتر به محلی هستند که خریدار قرار دارد.

3. هیچ فروشنده ای از شما درخواست نمیکند که کارت خود را در اختیار او قرار دهید. این موضوع جرم است.

4. مهمتر اینکه خریداران بشدت پرهیز دارند که کارت خود را در اختیار هرکس خصوصاً یک فروشنده فروشگاه قرار دهند. خریداران هرگز چنین نمی کنند.

5. مهمتر از همه اینکه: هرگز امکان ندارد یک فرد و خصوصاً یک فروشنده از شما بخواهد رمز خصوصی تان را به او بگویید.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: هشـدار؛ برای استـفاده از کـارت های عابـر بانـک , ,



مجسمه‌ های شنـی؛ تـجسمی از ابتـکار و خلاقیـت
نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391
بازدید : 441
نویسنده : منو تو

مجسمه‌ های شنـی؛ تـجسمی از ابتـکار و خلاقیـت

ذرات شن، همان عنصر ازلی و ابدی است اما خمیرمایه خیال در دستان توانمند یک هنرمند نقش ‌آفرین نیز هست و این ذرات، با چرخشی دوباره، دگرگون شده و به شکلی دیگر ختم می ‌شود و این شروع زیبایی ‌های نو در دامان طبیعت است که تفسیری از تفکر را با خود به همراه می‌ آورد ...

چند سالیست برگزاری جشنواره مجسمه‌ های شنی در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده و امروزه به دلیل نگاه گردشگران در استفاده از دریا، سواحل دریا و جاذبه ‌های فرهنگی و هنری تبدیل به یک پدیده‌ هنری گشته است. بطوریکه این نوع جشنواره ها باعث توجه مردم به حفظ محیط زیست، تقویت باورهای فرهنگی و قومی، تعمیم نگاه هنری و جستجوگرانه به مسائل دریا و معرفی استعدادهای خلاق هنرمندان شده است.

برگزاری جشنواره ها با این رویکرد علاوه بر آشنایی مردم و هنرمندان با عوامل طبیعی، ارج نهادن به نعمتهای خداوند، تقویت نگاه زیباشناسانه مردم به طبیعت در جذب گردشگران نیز موثر هستند. ضمن اینکه ارتباط تنگاتنگ مردم با هنرمندان این رشته از دیگر زیبایی ‌های این جشنواره است، گردشگران شاهدند که هنرمند با تلا‌ش، سطحی ماسه ای را برجسته می ‌کند یا با کاردک و کمچه حجمی را سازمان ‌بخشد و واقعیت و ذهنیت های خود را آزادانه به نمایش می گذارد. در ادامه ایمیل گلچینی از تصاویر مجسمه های شنی در سواحل مختلف دنیا را خواهید دید.








:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: مجسمه‌ های شنـی؛ تـجسمی از ابتـکار و خلاقیـت , ,



جلـوه های رمضـان امـسال در سراسـر گیتـی
نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391
بازدید : 521
نویسنده : منو تو

  جلـوه های رمضـان امـسال در سراسـر گیتـی


با گذشت سالی دیگر، ماه مبارک رمضان در حالی بازگشت که مسلمانان، بویژه در خاورمیانه، حوادث دوران سازی را رقم زدند و تجربه کردند. در این گزارش، با کوتاه ترین و طولانی ترین ساعات روزه داری در سراسر جهان آشنا می شویم. (با تذکر این نکته که مقدار زمان به صورت متوسط در نظر گرفته شده است؛ هم از نظر گستره جغرافیایی و هم از جهت روزهای ماه).


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: جلـوه های رمضـان امـسال در سراسـر گیتـی , بسته ي ويژه ماه مبارك رمضان , بهترين هديه در ماه مبارك , ,



صحنـه هایی نـاب از زیبـایی های غـروب خورشیـد
نوشته شده در سه شنبه 10 مرداد 1391
بازدید : 625
نویسنده : منو تو

صحنـه هایی نـاب از زیبـایی های غـروب خورشیـد






:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس طبیعت , ,
:: برچسب‌ها: صحنـه هایی نـاب از زیبـایی های غـروب خورشیـد , عينك آفتابي انريكو ,



گـزارش های تصویـری منتخـب هفته در ایـران
نوشته شده در سه شنبه 9 مرداد 1391
بازدید : 539
نویسنده : منو تو



حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف !
نوشته شده در یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 649
نویسنده : منو تو

حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف !

مردی که با دوستش در کنار ساحل یک دریاچه مشغول بازی گلف بود، مورد حمله یک تمساح واقع شد. حادثه زمانی اتفاق افتاد که توپ گلف این مرد داخل آب دریاچه افتاد. او برای درآوردن توپ گلف وارد دریاچه شده بود که تمساحی گرسنه به او حمله کرد و دست این مرد را پس از قطع کردن از بازو بلعید.



 


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار حوداث , ,
:: برچسب‌ها: حمـله تـمساح در هنـگام بـازی گلـف , ,



تصـاویـری از نحـوه سانـسور در صـدا و سیـما !
نوشته شده در یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 524
نویسنده : منو تو

تصـاویـری از نحـوه سانـسور در صـدا و سیـما !

شاید فکر کنید عکس‌های زیر مربوط به پیدا کردن اختلاف تو تصاویره، اما بد نیست بدونید که تصاویر زیر نمونه‌هایی از چگونگی سانسور برخی تصاویر فیلم و سریال‌های خارجی در تلویزیون است. به نقل از آفتاب: کامران نجف‌زاده مجری برنامه صرفا جهت اطلاع با پخش تصاویر زیر گفت؛ یه چیزی می‌خوام یواشکی نشونتون بدم ببینید صداو سیما از چه طرح‌هایی استفاده می‌کنه برای اینکه تصاویر ناجور نبینید!









:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: تصـاویـری از نحـوه سانـسور در صـدا و سیـما , جهت دانلود کلیپ تصویری "صرفا جهت اطلاع" اینجا کلیک کنید , کامران نجف‌زاده , ,



در بــرابــر خــدا
نوشته شده در یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 587
نویسنده : منو تو


در بــرابــر خــدا

از دفتر شعر زنده یاد فروغ فرخزاد



از تنگنای محبس تاریکی
از منجلاب تیره این دنیا
بانگ پر از نیاز مرا بشنو
آه ای خدای قادر بی همتا

یکدم ز گرد پیکر من بشکاف
بشکاف این حجاب سیاهی را
شاید درون سینه من بینی
این مایه گناه و تباهی را


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , شعر , ,
:: برچسب‌ها: در بــرابــر خــدا , از دفتر شعر زنده یاد فروغ فرخزاد , ,



عـرض ارادت به سبـک لاتـی لوتـی ها ! (طنـز)
نوشته شده در یک شنبه 8 مرداد 1391
بازدید : 590
نویسنده : منو تو

عـرض ارادت به سبـک لاتـی لوتـی ها ! (طنـز)



آقا ما تف، شما آبشار نیاگارا

ما بدبخت حقیر، شما کوروش کبیر

ما واشر، شما ارباب حلقه ها

ما طرح مسکن مهر، شما برج العربی

ما مینیمم نسبی، شما ماکسیمم مطلق

ما مداح، شما دی جی!


:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , طنز , ,
:: برچسب‌ها: عـرض ارادت به سبـک لاتـی لوتـی ها ! (طنـز) ,



بازدید : 625
نویسنده : منو تو

۱۵ نکتـه‌ تغـذیهای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما


هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دلیل مصادف شدن با روزهای گرم و طولانی تابستان دارای حساسیت و تحمل بیشتری است که با یک برنامه تغذیه ای درست هنگام افطار و سحر می توانیم بدون هیچگونه مشکلی از مزایای آن بهره ببریم و به مشکلاتی مانند ضعف بدنی، افت فشار، تشنگی و گرسنگی نیز دچار نشویم.

رعایت راهکارهای ساده تغذیه ای در افطار و سحر می تواند روزه داران را به منظور دریافت منافع بدنی و تسهیل بهره مندی از مزایای روحانی این ماه مبارک یاری کند زیرا یک فرد بیمار به درستی نمی تواند از برکات ماه رمضان فیض ببرد.

1. برای اینکه کمتر هنگام روزه داری تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می شود پرهیز کنید.

 


:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: ۱۵ نکتـه‌ تغـذیه ‌ای برای روزه‌ داری در فـصل‌ گـرما , بسته ي ويژه ماه مبارك رمضان , تمام ادعيه و مناجات هاي مخصوص ماه مبارك , ترتيل كامل قرآن كريم , مداحي صوتي و تصويري ويژه شبهاي قدر , ,