پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجله ترفند(1)
نوشته شده در یک شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1056
نویسنده : منو تو

مجله ترفند(1)

.:: ورود به Gmail با چند حساب کاربری به صورت همزمان ::.

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‌دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‌های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‌های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‌‌توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

بدین منظور:

ابتدا وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‌های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.
اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل که Gmail نیز یکی از آنهاست فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‌گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‌توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید.

 

.:: بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل ::.

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‌دهد؛ گوشی تلفن‌ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‌کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‌کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‌شوند. تصمیم می‌گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‌شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‌ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

اگر از گوشی استفاده می‌کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‌تواند مربوط به آن باشد. همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‌کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‌دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‌ ریدر Ram Reader یا کارت‌خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‌توانید به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‌ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‌شود حتماً یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.
پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.
سپس به تب Tools بروید.
اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.
در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.
بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‌کشد تا عملیات پایان پذیرد. پس از پایان کار شما می‌توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید. در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید. تفاوت سرعت محسوس است. از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتماً یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید.

به نقل از : ترفندستان


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



پورشه کایون 2014
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1271
نویسنده : منو تو

پورشه کایون 2014

محصول جدید پورشه به عنوان برادر کوچک‌تر پورشه "کاین" (Cayenne) اما با ابعادی کوچک‌تر در کلاس سی یو وی (CUV) طراحی شده است.
 

پورشه محصول جدید خود را با نام ˝کایون˝ (Cajun) برای عرضه از سال 2014 میلادی، معرفی کرده است.



شرکت خودروسازی پورشه محصول جدید خود را که قرار است از سال 2014 میلادی به بازار عرضه شود با نام "کایون" (Cajun) معرفی کرده است.



بر اساس گزارش تراک ترند، محصول جدید پورشه به عنوان برادر کوچک‌تر پورشه "کاین" (Cayenne) اما با ابعادی کوچک‌تر در کلاس سی یو وی (CUV) طراحی شده است.

موتور "کایون" در 4 مدل مختلف از 2 تا 3 لیتر تولید خواهد شد.



 

 

 
منبع:

خبرگزاری مهر


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس ماشین , ,
:: برچسب‌ها: پورشه , کایون , کاین ,



خداحافظ مک بوک
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1266
نویسنده : منو تو

اپل تولید مک بوک را متوقف کرد!

خداحافظ مک بوک

اپل تایید کرد که تولید مکبوک ها را متوقف کرده است. بنابراین اگر مکبوک اپل با بدنه پلاستیکی و پلیمری دارید خوب است بدانید که اپل دیگر مدل جدیدی از آن را تولید نخواهد کرد.
 
 
بعد از اپدیت سایت اپل، ورود او اس اکس جدید لاین و معرفی مک بوک ایر به همراه مک مینی نکته جدیدی در آن جلب توجه می کرد: ‏
مک بوک از لیست محصولات ناپدید شده بود. دقایقی بعد اپل تایید کرد که تولید مک بوک ها را متوقف کرده است. بنابراین اگر مک بوک اپل با بدنه پلاستیکی و پلیمری دارید خوب است بدانید که اپل دیگر مدل جدیدی از آن را تولید نخواهد کرد و از این پس لپ تاپ های اپل فقط شامل سری مک بوک پرو و مک بوک ایر خواهد بود. ‏
البته شاید نمایشگر ۲۷ اینچی جدید اپل بتواند ناراحتی شما را کمتر کند. Cinema Display جدید دارای پورت تاندربولت برای اتصال است و با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل سرعت اتصالی ۲۰ برابر سریع تر از یو اس بی 2‪.‬0 در اختیار شما قرار میدهد. ‏
 
این نمایشگر از نوع IPS است و به همراه خودش اسپیکر و وب کم HD به همراه پورت شبکه گیگابیتی و فایروایر 800 دارد. جالب است که این نمایشگر می تواند مک بوک شما را شارژ هم بکند. ‏
 
 
نکته جالب دیگر این است که این نمایشگر می تواند به صورت زنجیری به نمایشگر دیگر متصل بشود. و در نهایت یک کابل خروجی از نمایشگر آخر به مکبوک شما وصل می شود. یعنی کابل کشی کمتر و این به خاطر سرعت بالای تاندربولت است.
 
این نمایشگر با قیمت ۹۹۹ دلار از امروز وارد بازار می شود. ‏
 
 
منبع : نارنجی

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: مک بوک , اپل ,



10 نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1119
نویسنده : منو تو

10 نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه


1- روی 40 درصد شارژ کنید
تصور عمومی این است که هر چقدر تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد شد. این تصور تا حدودی درست است اما باتری‌های امروزی محدودیت زیادی در تعداد دفعات شارژ ندارند اما نسبت به باقی‌مانده شارژ حساس هستند. بهتر است زمانی که 40 درصد از شارژ باقی‌ مانده گوشی را مجددا شارژ کنید.
 
2- لرزش را خاموش کنید
استفاده از لرزشگر(ویبره) گوشی، انرژی بیشتری نسبت به صدای زنگ مصرف می‌کند. معمولا افراد از این دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کنند که این‌کار باعث کاهش شارژ باتری خواهد شد. می‌توانید ویبره را فقط برای حالت سکوت انتخاب کنید و در شرایط عادی از زنگ استفاده کنید.
 
3- نرم‌افزارهای پس زمینه، انرژی می‌خواهند
در تلفن‌های هوشمند توانایی اجرای نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که همیشه مورد استفاده نیستند. برخی از این نرم‌افزارها در حالت آماده باش باقی می‌مانند و همین عامل باعث افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا اجرای این برنامه‌ها نیاز به فعالیت پردازنده، رم و حافظه دارد. برخی از این برنامه‌ها ضروری هستند اما برخی دیگر را می‌توانید غیرفعال کنید. با این کار سرعت گوشی هم بیشتر می‌شود.

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: شارژ تلفن همراه , تلفن همراه , باتری , عمر باتری ,



اولين برخورد با مادرشوهر آينده‌تان
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1177
نویسنده : منو تو

چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهید

اولين برخورد با مادرشوهر آينده‌تان

هميشه اولين برخورد، مهم‌ترين برخورد است؛ شما چقدر در برخوردهاي اول خود مهارت داريد؟ براي نزديك‌شدن به يك فرد و گرفتن نتيجه مثبت بيش از يك راه وجود دارد. راهي را انتخاب كنيد كه براي‌تان راحت‌تر است.


قرار است براي اولين‌بار مادر‌شوهر آینده، پدر زن آینده يا رئيس‌تان را ملاقات كنيد و چون مي‌خواهيد تاثيرگذار باشيد، سعي مي‌كنيد شوخ‌مزاج بوده‌، سوالات متفكرانه كرده و مودبانه بخنديد. وقتي آن‌ها را ترك مي‌كنيد اميد داريد كه دل آن‌ها را به‌دست آورده باشيد اما آيا واقعا توانسته‌ايد؟ اگر اولين تاثير شما روي ديگران خوب باشد راهكاري كليدي در زندگي اجتماعي و حرفه‌اي در دست داريد به‌خصوص اگر این موضوع در مورد اتفاقی مهم و حیاتی مثل برخورد با همسر آینده‌تان باشد در غير اين صورت بد به حال‌تان! تحقيقات جديد نشان مي‌دهد با ياد گرفتن يكسري اصول مي‌توانيد در اولين برخورد موثر باشيد، فراموش نكنید اولین برخورد درصد زیادی از قضاوت اولیه فرد مقابل را به همراه دارد.





   نترسيد، اقدام كنيد

معمولا كسب تجربه در اين زمينه بسيار مفيد است ضمن اين‌كه حضور در گروه‌هاي متعدد اجتماعي مثل يك مدرسه عمل مي‌كند. تاثير روي گروه مهم‌تر است، چون اگر فقط با يك‌نفر روبه‌رو شويد شايد او منفي‌نگر يا تدافعي باشد كه در اين صورت مشكل از شما نيست. از آدم‌ها دوري نكرده و ارتباطات جديد را هر چه بيشتر تجربه كنيد. به ارتباطات مختلف خوب دقت كنید مثلا ببینید همسران با هم چه رفتاری دارند و كدام‌یك از رفتارها روی روابط‌شان تاثیر مثبت یا منفی داشته است. با برقراری ارتباط بیشتر با افراد می‌توانید تجربیات آن‌ها را بشنوید و نكات كلیدی زیادی را یاد بگیرید.




 


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: موفقیت , اولین برخورد , تاثیرگذاری , ازدواج ,



سه راز شرکت‌های موفق
نوشته شده در شنبه 29 مهر 1390
بازدید : 1143
نویسنده : منو تو

رهبری بازار را به دست بگیرید

سه راز شرکت‌های موفق

برخی شرکت‌ها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. این امر می‌تواند به خاطر شناخته شدن و معروفیت نام شرکت، نوآوری، سهم بازار یا شماری دیگر از ویژگی‌هایی باشد که یک شرکت خوب را در میان سایر شرکت‌ها برجسته می‌کند. نکته مهم برای سرمایه‌گذار این است که قادر باشد برندگان احتمالی را تشخیص دهد قبل از اینکه آنها تبدیل به نام‌های مشهوری شوند.
 
در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به سه مشخصه اصلی که باعث موفقیت یک شرکت می‌شود. سعی کنید آنها را به کار بگیرید، خواهید دید که شما هم با رديابي آنها به موفقیت دست پیدا می‌کنید.
 
سه راز موفقیت
بنابراین چه عواملی موجب موفقیت یک شرکت می‌شود، و آیا این شرکت مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟ پاسخ این سوال بستگی دارد به اینکه این سوال را از چه کسی می‌پرسید، یک حسابدار، اقتصاددان، بازاریاب یا کارشناس منابع انسانی، به هر حال با کنار هم گذاشتن همه این پاسخ‌ها، می‌توانید یک شرکت موفق را با این مشخصات تعریف کنید:
 
1. مزیت رقابتی
2. مدیریت بالاتر از حد متوسط
3. رهبری بازار 
 
 

:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , موفقیت , ,
:: برچسب‌ها: رهبری بازار , موفقیت , بازار یابی , قیمت گذاری , نوآوری , سهم بازار ,



عجیب ترین و سخت ترین مشاغل دنیا
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1161
نویسنده : منو تو

عجیب ترین و سخت ترین مشاغل دنیا

 
 www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com
 
 www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: شغل های مختلف , دنیا , عجیب ترین شغل ها , سخت ترین شغل ها ,



سفری مهیج به 10 زندان مشهور جهان!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1142
نویسنده : منو تو

سفری مهیج به 10 زندان مشهور جهان!

معمولاً، زندان‌ها را اماکن ومناطقی می دانیم که اقامتگاه و محل زندگی مجرمان و گناهکارانی است که برای سپری کردن مدت زمان محکومیت خود در آن به سر می‌برند. آمار نیز نشان داده است سالانه هاران گردشگر جهان، تحربه اقامت در زندان‌ها را به دلیل مختلف در کشوری بیگانه لمس می کنند، اما آنچه درادامه مورد اشاره قرار می‌گیرد، سفرهایی تفریحی به زندان‌هایی است که به نوعی بازنشسته شده‌اند!


1. زندان جزیره آلکاتراز (آمریکا)

بازدید‌کنندگان می‌توانند «صخره» یا یکی از معروف‌‌ترین زندان جهان را در وسط خلیج سانفرانسیسکو مشاهده کنند. گفته می‌شود «آلکاتراز» زندانی بود که کسی قادر به فرار کردن از آن نبوده است، به نحوی که در جریان فرار دو تن زندانی، هر دو نفر آنها در دریا ناپدیدشده و هرگز پیدا نشدند. این زندان که نزدیک به 29 سال متهمان و مجرمان فراوانی رادر خود حبس کرده بود، امروزه میزبان گردشگران و بازدیدکنندگانی شده است که حالا خاطرات سخت و هراس انگیز آن دوران سخت رااز زبان زندانیانی می شنوند که سال‌ها دراین جزیره زیسته و بارها اقدام به فرار کرده‌آند. زندانیانی که خاطرات خود ار درگیری‌های صف غذا و تحمل سلول‌های انفرادی را برای بازیدکنندگان بازگو می‌کنند.






2. جزیره روبن (آفریقای جنوبی)

جزیره «روبن» که امروزه آن را موزه و منطقه‌ای فرهنگی می‌شناسند، در فاصله قرن هفدهم تا بیستم میلادی مکان و نقطه‌ای دورافتاده و مخصوص زندانی کردن، منزوی کردن و شکنجه متهمان و یا بیگانگان به شمار می‌رفت. یکی از معروف‌ترین حبس کشیده‌های این زندان، نلسون ماندلا است که 27 سال از عمر خود را در آن گذراند، اما حالا این جزیره که فاصله چندانی نیز از آفریقای جنوبی ندارد، یادآور کشوری دموکراتیک است که بهای سنگینی را برای آزادی خود پرداخته است. این جزیره که توسط زندانیان اسبق خود از گردشگران پذیرایی می کند، هنوز هم مانند زندانی است که می توان حراستی همه جانبه را در تمام زوایای آن مشاهده کرد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , تفریح و سرگرمی , مطالب جالب , ,
:: برچسب‌ها: زندان , عکس زندان های مشهور , معروف ترین زندان ها , مخوف ترین زندان ها , آلکاتراز , جزیره شیطان ,



طراحی های جالب و خلاقانه تختخواب
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1237
نویسنده : منو تو

طراحی های جالب و خلاقانه تختخواب




:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: تختخواب , خلاقیت , طراحی تختخواب , مدل های مختلف تختخواب ,



آینه هایی که شما را سحر می کنند
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1021
نویسنده : منو تو

مدرن ترین آینه ها برای خانه شما

آینه هایی که شما را سحر می کنند


هم آينه هم MP3 پلير با صفحه لمسي

 

اين آينه كه داراي جلوه‌اي لوكس و مدرن است، تنها يك آينه نيست؛ بلكه يك وسيله پخش موسيقي نيز محسوب مي‌شود. اين آينه سطحي بسيار صيقلي و درخشان دارد و در قابي از جنس آلومينيوم بر ديوار نصب مي‌شود. با نصب اين آينه در سرويس بهداشتي خانه خود، مي‌توانيد در عين حال كه فضاي سرويس بهداشتي خود را كاملا مدرن و شيك مي‌كنيد، از امكانات ديگر اين آينه يعني پخش موسيقي و راديو نيز استفاده كنيد. قسمت دكمه‌هاي مخصوص عملكرد MP3 پلير اين آينه به صورت لمسي است و اين ويژگي بر زيبايي و مدرن بودن آن افزوده است.  ابعاد اين آينه 90 در 200 سانتي‌متر است. 

 


 
 

 

 

آينه‌هاي روشن

 

اين آينه كه توسط سئورا طراحي شده، نمونه‌ای‌ از اوج خلاقيت و نوآوري در طراحي است. بي‌شك وجود اين آينه در دكوراسيون مدرن هر فضا مي‌تواند نقطه كانوني دكوراسيون آن فضا باشد. در اطراف اين آينه لامپ‌هاي LED تعبيه شده كه داراي تنوع در رنگ نورهاست و شما مي‌توانيد بر حسب تمايل خود، رنگ‌هاي رنگين كماني اين لامپ‌ها را تغيير دهيد و هر بار جلوه‌اي جديد براي رنگ نور اين آينه انتخاب كنيد. ميزان و شدت نور منتشر شده از اطراف اين آينه نيز قابل تنظيم است. براي مثال مي‌توانيد براي شب، نوري ملايم و نرم را در نظر بگيريد كه تا صبح به عنوان نور شب‌تاب روشن بماند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: آینه , آینه های جدید , آینه های مدرن ,



لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 853
نویسنده : منو تو

لايه برداري از پوست چه اهميتي دارد؟

لايــه لايــه ... تا زيبايــــي!


اگر پوست شما خشك و بدون طراوت به نظر مي‌رسد و احساس مي‌كنيد، سطح پوست‌تان به لطافت گذشته نيست و دوست داريد كمي رنگ آن روشن شود و دوباره مثل گذشته جوان و شاداب به نظر برسد حتما استفاده از لايه‌بردارها را جزو مراقبت‌هاي پوست خود قرار دهيد. بسياري از افراد گمان مي‌كنند، تنها در صورتي بايد از لايه‌بردارها استفاده كنند كه مشكلات حاد پوستي مثل آكنه، لك‌هاي فراوان و ... دارند. ولي بايد بدانيد كه با لايه‌برداري از پوست‌ جا براي سلول‌هاي جوان و تازه باز مي‌شود و در نتيجه پوست شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر مي‌رسد. پوست شما به طور طبيعي نمي‌تواند سلول‌هاي مرده را دفع كند و براي از بين‌بردن اين سلول‌ها، نياز به كمك دارد. براي اين كار استفاده از مرطوب‌كننده‌ها و كرم‌هاي مغذي فايده‌ چنداني نخواهد داشت.





لايه‌برداري يعني چه؟

فرآيندي كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشته مي‌شوند را لايه‌برداري مي‌گويند. اما گاهي بعد از لايه‌برداري‌ها در پوست احساس ناراحتي به وجود مي آيد و به اصطلاح پوست ملتهب مي‌شود، مي‌دانيد چرا؟ بعد از اين‌كه سلول‌هاي پوستي شكل مي‌گيرند به مرور روي سطح پوست يعني لايه اپيدرم مي‌آيند و خشك مي‌شوند و مي‌ميرند. وقتي سلول‌هاي مرده روي سطح پوست قرار مي‌گيرند، باعث مي‌شوند كه پوست شما ضخيم، زبر و مرده به نظر برسد. وقتي سن فرد از 30 سال مي‌گذرد، اين سلول‌هاي مرده بيشتر روي پوست او تجمع مي‌كنند چون قدرت پوست براي دفع اين سلول‌هاي مرده با افزايش سن كاهش مي‌يابد در نتيجه حتما بايد با يك عامل خارجي اين سلول‌هاي مرده را از روي پوست برداشت. لايه‌برداري باعث مي‌شود كه سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشت شوند و جا براي سلول‌هاي نو و جوان باز شود تا پوست با اين سلول‌هاي جوان، ظاهري جوان‌تر پيدا كند. معمولا لايه‌برداري پوست به 3 روش مكانيكي، شيميايي و لايه‌برداري با ليزر انجام مي‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: لایه بردار , لایه برداری , پوست خوب , پوست , زیبایی ,



این 7 حركت طلايي
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1126
نویسنده : منو تو

چند حركت ساده براي رسیدن به زيبايي

این 7 حركت طلايي

اگر تصميم داريد وزن كم‌كنيد، رژيم غذايي مناسبي را هم در پيش گرفته‌ايد، اين حركت‌ها براي شما بسيار موثر خواهند بود؛ با اين حركات بسيار ساده عضلات و ماهيچه‌هاي بدن خود را تقويت كرده و به فرم دلخواه‌تان برسيد.

ورزش‌هايي كه در شماره پيش و اين شماره آموزش داده شده، براي صاف شدن شكم، متناسب شدن ران‌ها و در كل متناسب كردن استيل بدني شما انتخاب شده‌اند. انجام منظم اين حركات در طول 3 ماهه تابستان، باعث مي‌شود بالاتنه و پايين‌تنه شما به تعادل رسيده و بدني با عضلات ورزيده و زيبا داشته باشيد.تنها وسيله‌اي كه براي انجام برخي از اين حركات نياز داريد، يك جفت دمبل 2 تا 5 كيلويي است كه بستگي به آمادگي فيزيكي شما دارد.
 



 نكته: در صورتي كه قبلا با دمبل‌هاي سبك كار كرده‌ايد، دمبل 5-6كيلويي به دست بگيريد اما اگر مبتدي هستيد، همان دمبل 2 كيلويي براي‌تان كافي خواهد بود.




 
   2 دست و يك پا، بالا!

ماهيچه‌هاي هدف: شانه‌ها، پشت، بازوها، شكم، عضلات سريني و پاها

 پاها را به اندازه عرض لگن باز كرده، در هر دست يك دمبل بگيريد. بازوها در طرفين باشند.



 زانوي چپ را خم كرده و تا حد لگن، در مقابل خود بالا بياوريد. بازوها و آرنج‌هاي خم كرده را به پشت برده، طوري‌كه كف دست‌ها رو به جلو بوده و دمبل‌ها مماس با عضلات سريني قرار گيرند. اگر حفظ تعادل براي‌تان سخت است، روي هر 2پا بايستيد.



 بازوها را كشيده و به آرامي از طرفين تا حد شانه بالا بگيريد. كف دست رو به جلو باشد و بعد آنها را بالاي سر ببريد.



 بازوهاي كشيده را در طرفين پايين آورده، بعد دمبل‌ها را پشت‌تان نگه داريد.



 اين حركت را در 2 يا 3 سري 12 تايي تكرار كرده و در طول انجام حركت، پاي چپ بايد بالا باشد؛ همين حركت را براي سمت ديگر بدن‌تان تكرار كنيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی ,



توصیه هایی عجیب برای زمان سکته
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1059
نویسنده : منو تو

یک پروفسور چینی پیشنهاد داد

توصیه هایی عجیب برای زمان سکته

اگر کسی در حالت سکته قرار گرفت قبل از حمل به بیمارستان، با سوزنی تمیز سر ۱۰ انگشت او را زخمی کنید تا دو قطره خون بیاید و از لخته در مغز جلوگیری شود.

توصیه های یک پروفسور چینی درباره فردی که دچار سکته شده است جالب و مفید است:

متحیر کننده است. توصیه های بسیار خوبی هستند . چند دقیقه صرف مطالعه آن بکنید هرگز تصور نمی کنید که ممکن است زندگی یک نفر بستگی به شما داشته باشد.

پدر من بر اثر سکته فلج شد و سپس مرد. کاش من چیزی در باره این نوع کمک های اولیه می دانستم . هنگامی که حمله صورت می گیرد مویرگها به تدریج در مغز پاره می شوند.

هنگامی که سکته اتفاق می افتد، آرامش خود را حفظ کنید. مهم نیست قربانی کجاست . او را حرکت ندهید چون مویرگهایش پاره خواهند شد. برای جلوگیری از سقوط قربانی ، کمکش کنید تا بنشیند

۱- سوزن یا سنجاق را روی آتش استریل کنید بعد با آن سر هر ۱۰ انگشت مریض را خراش دهید.
۲- این طب سوزنی نیست فقط یک خراش یک میلی متری است روی سر انگشتان.
۳- خراش بدهید تا خون خارج شود.
۴- اگر خون خارج نشد، با انگشت خودتان سر انگشت مریض را فشار دهید.
۵- وقتی از هر ۱۰ انگشت خون خارج شد چند دقیقه صبر کنید تا بیمار هشیاری خود را باز یابد.
۶- اگر دهان قربانی کج شد لاله گوشهایش را آنقدر بکشید تا سرخ شوند.
۷- بعد هر لاله گوش را دو بار بخراشید تا از هر کدام دو قطره خون خارج شود.

بعد از چند دقیقه قربانی باید هشیاری خود را بدست بیاورد. منتظر بمانید تا بیمار دوباره وضعیت طبیعی خود را بدون هر گونه علامت غیر عادی به دست بیاورد. سپس او را به بیمارستان برسانید. حرکت سریع آمبولانس در راه بیمارستان و افتادن در دست اندازها با عث پارگی مویرگها می شود.


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سکته , پیشگیری از سکته ,



تاثير عطردرماني بر روي پوست
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1097
نویسنده : منو تو

تاثير عطردرماني بر روي پوست

در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند.


در شيوه «عطر درماني»، درمانگران از عطر، اسانس و عصاره گياهان دارويي كه به‌صورت طبيعي و بدون تماس با كودهاي شيميايي پرورش يافته‌اند، براي درمان بيماري‌هاي مختلف مانند بيماري‌هاي پوست و مو استفاده مي‌كنند. يكي از پرطرفدارترين كاربردهاي اين شيوه درماني در بهبود سلامت پوست، مو و زيبايي آن‌هاست.

 درمان آكنه با عصاره يا روغن گياهي، يكي از رايج‌ترين شيوه‌هاي درماني عطردرماني است. در اين شيوه درمانگران با كمك عصاره طبيعي برگ درخت ليمو، عصاره اسطوخودوس و عصاره ميوه ترنج براي درمان جوش و آكنه اقدام مي‌كنند. اين درمانگران با كمك اين 3 عصاره يا روغن، تركيبي را تهيه مي‌كنند كه براي درمان جوش‌هاي دوران بلوغ بسيار مؤثر است.

 عصاره رزماري؛ امروزه يكي از شناخته شده‌ترين داروهاي گياهي است كه بسياري از خانم‌ها از آن براي پيشگيري از ريزش موي سر و ابرو استفاده مي‌كنند. درمانگران «عطردرماني» معتقدند، اسانس اين گياه تاثير زيادي بر رشد مو داشته و به استحكام ريشه موها كمك مي‌كند. اين درمانگران استفاده از اين اسانس يا عصاره را براي افرادي كه تار موي نازك دارند نيز توصيه مي‌كنند، زيرا ماساژ اين عصاره روي پوست و ساقه مو موجب افزايش قطر مو شده و آن را مستحكم مي‌كند.

 يكي از بهترين داروهاي شيوه «عطردرماني» براي پوست‌هاي چرب به‌ويژه در فصل تابستان، استفاده از تركيب 3روغن اسطوخودوس، ريحان و بابونه با عصاره ميوه ليموترش است. ماساژ اين تركيب روي پوست كمك بسياري در درمان چربي پوست و رسيدن آن به حد نرمال مي‌كند. براي استفاده از اين تركيب بهتر است آن را با كمك پنبه به روي صورت بماليد و به آرامي با سرانگشت پوست صورت را ماساژ دهيد.

 


:: موضوعات مرتبط: , مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: پوست , درمان پوست , عطر درمانی , عطر ,



ســوپر سـالادهــا!
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1146
نویسنده : منو تو

از خوردن سبزي‌هاي تكراري خسته شده‌ايد؟

ســوپر سـالادهــا!

هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست، اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند.


 هيچ كس نيست كه از فوايد سبزي‌ها غافل باشد. حتما خودتان مي‌دانيد كه هيچ‌چيز سالم‌تر، راحت‌تر و مفيدتر از يك سالاد پر از برگ‌هاي سبز نيست. اما بعضي اوقات همين برگ‌هاي مفيد هم حوصله آدم را سر مي‌برند. شايد خيلي‌ها باشند كه دل شان بخواهد سبزي‌هاي جديدي را داخل غذا يا سالاد بريزند و مزه‌هاي متفاوتي را تجربه كنند در عين اين‌كه مواد مغذي لازم و ضروري را هم از همين سبزي‌هاي تازه دريافت كنند؛ موادي كه مي‌توانند شما را لاغر و سالم نگه دارند. با سبزي‌هايي كه در اين‌جا معرفي مي‌كنيم، مي‌توانيد سالادهاي متفاوتي درست كنيد و از خوردن‌شان لذت ببريد.






 
  كلم قرمز

برگ بنفش رنگ با رگه‌هاي سفيد

طعم: تلخ و شيرين

 ارزش تغذيه‌اي:

غني از آهن. كمك به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و تقويت بدن با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف بدن.



 

سوپرسالاد:

«مايكل اسكلو»، سرآشپز معروف آمريكايي كه چند كتاب آشپزي بسيار پرفروش تاليف كرده توصيه مي‌كند، كلم قرمز را با كاسني فرنگي، پياز قرمز خرد شده، تكه‌هاي بادام و كشمش مخلوط كنيد. بعد روغن زيتون را به نسبت 3 به يك با سركه مخلوط كنيد، خردل، رزماري تازه و نمك و فلفل را مخلوط كرده و به‌عنوان سس استفاده كنيد.



 موارد مصرف به غير از سالاد:

اين هم يك دستور غذا از طرف «كاترين مك كورد»، محقق و آشپز معروف آمريكايي كه از كلم قرمز در طبخ بروشتا استفاده مي‌كند. پياز را در روغن زيتون سرخ كرده و سپس كلم خرد شده را به آن اضافه كنيد. سپس آن را با سركه بالزاميك پوشانده و مجددا حرارت دهيد. پنير بز را ورقه ورقه كرده و روي نان تست شده بماليد و روي آن مخلوط كلم، سركه و پياز گذاشته و ميل كنيد.



اين سبزي غني از آهن به كاهش احتمال ابتلا به زوال عقل كمك مي‌كند و بدن را با افزايش ميزان خون رساني به بخش‌هاي مختلف تقويت مي‌كند.

:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سالاد , وسایل سالاد , سوپر سالاد , دستور سالاد ,



با تصوير بدنی خود درگیر نشوید
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1129
نویسنده : منو تو

بررسی یک تفکر مخرب

با تصوير بدنی خود درگیر نشوید

تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان، نه تنها به دختران جوان به ارث رسيده بلكه مردان را هم گرفتار كرده است. مطالعات نشان داده این مشکل از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است



 

مطالعات نشان داده تفكر وسواسي خانم‌ها در مورد تصوير بدني‌شان از دهه 60 ، سال به سال بيشتر شده و حالا به يك اپيدمي تبديل شده است كه دختران جوان را نيز گرفتار خود كرده؛ در حقيقت دختران نوجوان از مادرهاي‌شان الگو مي‌گيرند؛ مادراني كه دائما نگران اندازه و شكل اندامشان هستند و همين باعث مي‌شود كه امروز شاهد دختران 13-14 ساله‌اي باشيم كه با وجود بلوغ و تكامل بدنشان، با رژيم‌هاي سخت غذايي سروكله مي‌زنند. اما در اين مطلب متوجه مي‌شويد كه اين تفكر فقط دخترانه نيست!






 
    وسوسه لاغري در ميانسالي هم بروز مي‌كند

قبلا همه فكر مي‌كردند كه« آنوركسيا» از آن بيماري‌هايي‌است كه فقط دختران نوجوان را درگير مي‌كند اما اخيرا مشخص شده كه «آنوركسيا»، «بوليميا» و ساير بيماري‌هاي وسواسي گوارشي مي‌توانند در هر دوره‌اي از زندگي افراد رخ دهند و هيچ ربطي به سن و سال ندارند.  تحقيقات جديدي كه در ماه‌هاي اخير انجام شده، نشان داده است كه خانم‌ها در سنين 20، 30، 40 و حتي بيشتر به همان اندازه دختران جوان و نوجوان، خود را براي لاغر شدن و لاغر ماندن تحت فشار قرار مي‌دهند. بدتر از همه اين است كه خانم‌هاي بزرگسالي كه دچار اين نوع بيماري‌هاي گوارشي مي‌شوند، كمتر به بيماري خود اقرار كرده يا به پزشك مراجعه مي‌كنند؛ چراكه اين بيماري‌ها معمولا دختران نوجوان را درگير مي‌كنند!



تحقيقات نشان داده كه ميانسالي در خانم‌ها به‌علت همراه بودن با طلاق احتمالي، ترك منزل فرزندان، ازدواج مجدد، بحث و جدل‌هاي معمول كه باعث ايجاد حس ناامني مي‌شود، سن حساسي در آن‌ها محسوب شده كه با احساس‌هايي مانند تنفر از خويش، بي‌ارزش بودن يا اعتماد به نفس پايين و تلاش براي لاغر شدن و زيبا ماندن فشار زيادي به آنها وارد مي‌كند.


 


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , دانستنی های گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , کاهش وزن , زیبایی , ,



گرجستان، مقصد جدید گردشگران ایرانی
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1094
نویسنده : منو تو

باتومی ارزانتر از چالوس!

گرجستان، مقصد جدید گردشگران ایرانی

لختی آرامش در کنار سواحل خزر برای یک ایرانی حدود 600 تا 800 هزار تومان آب می‌خورد. حال همین استراحت چند روزه در برخی کشورهای همسایه کمتر از این عدد تمام می‌شود. گرجستان از این دست مقاصد است که برنامه ویژه‌ای برای جذب گردشگران ایرانی تدارک دیده است.

در شرایطی که واحدهای خدماتی گردشگری در ایران میلی به رقابت با هم ندارند که در نهایت به کاهش قیمت و افزایش کیفیت خدمات شود؛ همسایگان غربی و شمال‌غربی ما، در رقابت برای جذب گردشگران ایرانی گوی سبقت از هم ربوده‌اند و هر روز مقاصدی جدید با امکاناتی بیشتر و قیمتی ارزانتر ارائه می‌کنند.

از مقاصد ارزان‌قیمت جدیدی که در عرصه رقابت برای جذب گردشگران ایرانی وارد شده، کشور گرجستان در همسایگی ارمنستان و ترکیه است. مقصد عمده مسافران ایرانی نیز که عازم گرجستان می‌شوند بندر باتومی در جنوب غربی گرجستان و هم‌مرز با ترکیه است.
بندر باتومی با داشتن حدود 140000نفر جمعیت در کنار دریای سیاه قرار دارد و مرکز خودمختاری آجاریا در گرجستان است. در دوره رومی ها بندر تجاری مهمی بود که "باتوسی" خوانده می شد، باتوسی به معنای جای ژرف است و دلیل نام گذاری، وجود آب‌های ژرف در این لنگرگاه بوده است.
 


در دوره هخامنشی بخشی از یک ساتراپ هخامنشی بود، یوستی نیانوس آن جا را تصرف کرد و بخشی از روم شرقی شد، در سده 7 حبیب بن مسلمه آن را به خلافت اسلامی اضافه کرد، در سده 10 گرجی ها آن را تصرف کردند، در سده 15 به تصرف عثمانی درآمد، در 1878 روس ها عثمانی را در باتومی شکست دادند و آن را به قلمرو تزاری اضافه کردند، از 1900 میلادی که نخستین خط لوله نفتی جهان یعنی باکو- باتومی کشیده شد توسعه بیشتری پیدا کرد، در 1918 عثمانی ها و در 1919 انگلیسی ها آن را تصرف کردند، از 1921 تا فروپاشی اتحاد شوروی مرکز جمهوری سوسیالیستی آجارستان شد


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: گرجستان , چالوس , مازندران , گردشگری ,



زندگي شما هم سرد شده است؟
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1061
نویسنده : منو تو

دكتر كاظم فروتن و نکاتی كه هيچ كس به زنان و مردان ياد نمي‌دهد

زندگي شما هم سرد شده است؟

شايد شنيده‌ايد درخبرها كه يكي از مقامات قوه قضائيه گفته، شبكه فارسي «وان» باعث افزايش آمار طلاق شده است. البته ايشان عدد و رقم هم گفته ولي مشخص نكرده در كدام مطالعه و با چه مستنداتي اين آمار را به دست آورده.


 «آنچه من مي‌بينم اين است كه به هيچ وجه زن و مرد از روابط زناشويي آگاهي ندارند؛ يعني يك مرد نمي‌داند نيازهاي او چيست و بايد با او چگونه رفتار كند. نمي‌داند چطور رفتار كند تا همسرش به لذت برسد.» اينها جملات دكتر سيدكاظم فروتن، رئيس‌كلينيك سلامت خانواده بيمارستان شهيد مصطفي خميني است. تنها كلينيك تخصصي بخش دولتي كه در حوزه سلامت جنسي فعاليت مي‌كند. شايد بهتر است بگوييم تنها كلينيك فعال در ايران كه به‌طور تخصصي و همه جانبه به درمان بيماراني مي‌پردازد كه گرفتار مشكلات جنسي هستند. دكتر فروتن در اين گفت‌وگو از فراموش شدن نكته‌هايي مي‌گويد كه براي حفظ كانون خانواده ضرورت دارند؛ ضرورت آموزش‌هايي كه مي‌توانند جلوي فروپاشي خانواده‌ها را بگيرند. افسوس كه كمتر كسي گوش شنيدن اين حرف‌ها را دارد...
 


 

فارسي وان مقصر است ما چطـور؟

 

شايد شنيده‌ايد درخبرها كه يكي از مقامات قوه قضائيه گفته، شبكه فارسي «وان» باعث افزايش آمار طلاق شده است. البته ايشان عدد و رقم هم گفته ولي مشخص نكرده در كدام مطالعه و با چه مستنداتي اين آمار را به دست آورده.  نتيجه چيست؟ باز هم فحش مي‌دهيم و پارازيت‌ها را سنگين‌تر مي‌كنيم. مشكل حل مي‌شود؟ واقعا اگر فارسي وان نبود همه زوج‌هاي ايراني به‌خوبي زندگي مي‌كردند؟ آيا اين همه كه براي مقابله انرژي مي‌گذاريم، به فكر اقدامات مثبت هم هستيم؟

 

 اگر اعتقاد داريم، در عرصه فرهنگ هم جنگ است، نشنيده‌ايم كه بهترين دفاع حمله است؟ اگر سريال‌هاي فارسي وان خانواده‌ها را از هم مي‌پاشد، ما چند سريال ساخته‌ايم كه خانواده‌ها را مستحكم كند؟ در مدرسه، در دانشگاه، در رسانه‌ها، كدام آموزش‌ها را به زوج‌ها داده‌ايم كه انتظار داشته باشيم خانواده‌ها همه سعادتمند و خوشحال زندگي كنند؟

 

 

ما تا ياد نگيريم پدر و مادر خوبي باشيم، نمي‌توانيم فرزندان خوبي تربيت كنيم. تا زن و شوهر خوبي نباشيم و با هم درست رفتار نكنيم، فرزندان‌مان هم نخواهند آموخت كه چگونه با هم رفتار كنند. چه كسي رفتارهاي صحيح را به ما ياد داده كه ما به فرزندان‌مان ياد بدهيم؟ در جامعه ما فضايي براي مشاوره پيش از ازدواج وجود دارد؟  ما براي تحصيل فرزندمان به انواع و اقسام روش‌ها و كمك گرفتن از مشاوران مختلف متوسل مي‌شويم اما براي ازدواج فرزندمان چطور؟ غير از اين است كه اصلا خودمان اين مسائل را آموزش نديده‌ايم و براي همين هم ضرورتي براي آن نمي‌بينيم؟

 

براي زندگي خوب و صميمي بايد به زن و شوهر آگاهي داد. والدين بايد به دختر يا پسرشان آموزش‌هاي لازم را بدهند تا براي همسر آينده‌شان، همراه و همسر خوبي باشند. به اين ترتيب، فرزندمان را واكسينه كرده‌ايم. فراموش نكنيم كه حتي بعضي از واكسن‌ها هم بايد چند سال يك بار تكرار شوند. بنابراين علاوه ‌بر آموزش‌هاي اوليه بايد اين آموزش‌ها تكرار شوند. حالا كدام از اين‌ها را انجام مي‌دهيم؟ اگر آموزش‌هاي صحيح داده مي‌شد، باز هم فارسي وان زندگي‌هاي‌مان را اين قدر به هم مي‌ريخت؟

 


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , فارسی وان , زندگی مشترک , خصوصیات زندگی مشترک , روابط در زندگی مشترک ,



بازدید : 1020
نویسنده : منو تو

زیبایی های خلیج فارس را از دست ندهید

تنها جزیره ایرانی با مزرعه پرورش کروکودیل!

جزیره مرجانی هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که آبادی‌های کوچکی با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است.

جزیره مرجانی هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که آبادی‌های کوچکی با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است.

جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم قرار دارد. فاصله آن از بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی است. جزیره پر از ارتفاعات پست آهکی است و بلندترین نقطه آن کوه ناکس است.
 


تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که تقریبا همه اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری است.البته درحال حاضر مردم محلی به مسافران هم خدمات ارایه می‌کنند و این هم از جمله شغل‌های مردم جزیره است.


تأسیسات بندری انگلیسی‌ها از دیدنی های بسیار جالب جزیره است و تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره از مهیج‌ترین تفریحات مسافران جزیره است. شنا و غواصی در سواحل جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی هم که جای خود را دارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: کروکودیل , جزیره , قشم , هنگام , خلیج فارس ,



دفاع لادن طباطبايي از حقوق زنان
نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390
بازدید : 1158
نویسنده : منو تو

دفاع لادن طباطبايي از حقوق زنان

او آخرين ميزبان نخستين گروه "بفرماييد شام" بود؛ از دكوراسيون‌‌ مدرن خانه‌اش بگيريد تا چيدمان منظم وسايل آشپزخانه‌اش، همه و همه نشان از كدبانوگري او مي‌داد.


 

لادن طباطبايي، آخرين ميزبان نخستين گروه بفرماييد شام بود؛ از دكوراسيون‌‌ مدرن خانه‌اش بگيريد تا چيدمان منظم وسايل آشپزخانه‌اش، همه و همه نشان از كدبانوگري او مي‌داد. وقتي از بازيگر شناخته شده تلويزيون و سينماي ايران‌ پرسيديم «اين‌كه مي‌گويند آشپزي تنها وظيفه خانم‌هاست درست است؟» يك جواب خوشحا‌ل‌كننده براي خانم‌ها داد و از حقوق همه خانم‌ها دفاع كرد: «مردانگي حكم مي‌كند، آقايان همه چيز را گردن خانم‌ها نيندازند.در نتيجه هم آشپزي و هم انجام كارهاي خانه، بايد بين زن و مرد تقسيم شود.»

 


 

كناردست مادرم آشپزي را ياد گرفتم

 

آشپزي را زماني آموختم كه در دوره دبيرستان تحصيل مي‌كردم؛ آن زمان تصميم گرفتم در كلاس‌هاي آموزشي خانم ايراندخت شركت كنم و يك دوره شيوه پخت غذاهاي فرنگي را بياموزم. وقتي در اين كلاس‌ها شركت كردم، يكي از مباني اصلي آشپزي كه هماهنگي كارها، هنگام پخت غذاها بود را ياد گرفتم؛ به‌طور مثال ياد گرفتم وقتي دارم پيازها را سرخ مي‌كنم، همزمان با آن، مي‌توانم مثلا برنج را هم آبكش كنم. البته قبل از آن، هميشه كنار دست مادرم مي‌ايستادم و با نگاه كردن به نحوه آشپزي كردنش، خيلي چيزها مي‌آموختم و علاوه بر همه اين‌ها، خودم هم علاقه زيادي به آشپزي داشتم ولي درحقيقت خاطرم نيست از چه زماني به‌صورت جدي شروع به آشپزي كردم.

 


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , بانوی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: بفرمایید شام , فرمایید شام ایرانی , لادن طباطبایی ,