پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گـزارش تصویـری از کاخ و مـوزه نیــاوران
نوشته شده در دو شنبه 24 آبان 1391
بازدید : 665
نویسنده : منو تو

گـزارش تصویـری از کاخ و مـوزه نیــاوران

کاخ نیاوران، واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران، کاخ اصلی در مجموعه نیاوران به حساب می‌آید که در میدان نیاوران تهران واقع شده است. به نقل از ویکی پدیا؛ عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷ﻫ.ش، با طرحی ایرانی آغاز گردید و با وقفه‌ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید. در زمان فتحعلیشاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران قرار داشت که در زمان محمدرضا پهلوی تخریب و کاخ نیاوران بجای آن ساخته شد.

این بنا با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه احداث و در ابتدا به عنوان محلی برای پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شد، اما پس از پایان ساخت به محل سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش اختصاص یافت. بنای کاخ نیاوران را که بیشتر از معماری ایرانی و تلفیقی از هنر پیش و پس از اسلام الهام گرفته بود را محسن فروغی طراحی کرده است. همچنین گچبری توسط استاد عبداللهی، آینه‌کاری توسط استاد علی‌اصغر و کاشی‌کاری نمای خارجی توسط استاد ابراهیم کاظم‌پور انجام شده است.




 



:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: گـزارش تصویـری , کاخ , مـوزه نیــاوران , عکس های کاخ پهلوی ,



تـوصیـه هایی برای زوج های تـازه کـار
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1391
بازدید : 765
نویسنده : منو تو

تـوصیـه هایی برای زوج های تـازه کـار

اگر به ‌تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می‌توانید از زندگی‌تان لذت‌ برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید.



- به‌یاد خدا باشید و از او کمک بخواهید. با یاد خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد و مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد.

- هدفی مشترک را در نظر بگیرید. با هم‌فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

- خودخواه و خودرأی نباشید تا بتوانید لذت‌های معنوی را درک کنید.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , ازدواج , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: تـوصیـه عروس و داماد , زندگی لذت بخش , نامزدی , عاشقانه ,



زنـدگی واقـعی شخصیـت های کارتـونی دیـزنی
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1391
بازدید : 684
نویسنده : منو تو

زنـدگی واقـعی شخصیـت های کارتـونی دیـزنی




 



:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس کودکان , ,
:: برچسب‌ها: زنـدگی واقـعی , شخصیـت های , کارتـونی دیـزنی , برنامه کودک ,



دهکـده ای فوق العـاده زیبـا در شـمال ایـران
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1391
بازدید : 642
نویسنده : منو تو

دهکـده ای فوق العـاده زیبـا در شـمال ایـران

اگر در طول تابستان فرصت نکردید به یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا سفر کنید، فرصت را از دست ندهید و تا پاییز به پایان نرسیده، به سراغ ییلاق مازیچال بروید. مازیچال منطقه ای است در 17 کیلومتری کلاردشت که تا اواخر شهریور سکونتگاه ییلاقی روستاییان و دامداران منطقه است. در مازیچال این فرصت را دارید که در نبود آب لوله کشی، برق و حتی آنتن تلفن همراه یک زندگی بسیار متفاوت از زندگی شهر را تجربه کنید. به همین دلیل بهتر است برای یک اقامت حداقل یک روزه در منطقه برنامه ریزی کنید.

می‌گویند نامگذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. بدینصورت که در گویش مردم محلی، مازی به معنی درخت بلوط است و چال هم اشاره به گودال یا دره ای دارد که محل رویش درختان ماز و یا بلوط بوده است. بنابراین مازیچال به گودال‌ها و دره‌هایی مملو از درختان بلوط اشاره دارد که از قدیم در منطقه وجود داشته اند.

مازیچال منطقه ای است ییلاقی در شمال غرب کلاردشت که شامل روستاهای دراسرا، سی بن و کاظم کلا می شود. قسمت های پایین دست مازیچال جنگلی و ارتفاعات آن کوهستانی است. دهکده مازیچال در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از قدیم مازیچال محلی بوده که دامداران روستاهای عباس آباد تنکابن دام هایشان را از مسیرهای خاکی جنگلی برای چرای ییلاقی به مازیچال می آوردند. به همین دلیل در ماه های گرم سال مسیرهای منتهی به مازیچال پر از گوسفند می شود.

اگر شب در مازیچال بمانید، می توانید روشنایی های دشت عباس آباد و نشتارود را به راحتی از اینجا ببینید. جغرافیای خاص آن منطقه باعث شده در زمان بارندگی مازیچال پر از ابر شود. این ابرها گاهی تا نیمه جنگل هم پایین می آیند و به همین دلیل وقت بارندگی مازیچال، زیباترین زمان ها برای سفر است. در مازیچال در طول شبانه روز چندین بار هوا دگرگون می شود؛ از آفتاب بسیار تند تا باران های شدید ...

چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه‌ها و کوه‌ها در این منطقه به گونه‌ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می‌شود که هر لحظه شکل‌های زیبایی به خود می‌گیرند. در یک نگاه کلی آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی از آفرینش خدا را نمایش می‌دهد. در سفر به این منطقه لباس و تجهیزات کامل برای هر گونه هوایی همراه داشته باشید. منطقه مازیچال جزء مناطق شکار و تیراندازی ممنوع سازمان محیط زیست استان مازندران است.


زیبایی‌های چشم‌نواز این روستا را از نگاه دوربین سروش خطابی تماشا کنید:








:: موضوعات مرتبط: تفریح و سرگرمی , گردشگری , ,
:: برچسب‌ها: دهکـده ای فوق العـاده , شـمال ایـران , عباس آباد , نشتارود ,



بازدید : 753
نویسنده : منو تو

تصاویـر کمیـاب و منتـخب از

هنـرمندان پیـشکسوت ایـران

 


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , تفریح و سرگرمی , سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر کمیـاب , منتـخب هنـرمندان , بهروز وثوق , امید , فردین , گوگوش , ,



گالـری تابـلوهای بـاب راس در آستـانه تـولدش
نوشته شده در پنج شنبه 11 آبان 1391
بازدید : 698
نویسنده : منو تو

گالـری تابـلوهای بـاب راس در آستـانه تـولدش

کمتر کسی است که تا اندازه ای به هنر نقاشی علاقمند باشد و نام باب نورمن راس، نقاش آمریکایی و مجری تلویزیون به گوشش نخورده باشد. او که متولد ۱۹۴۲ و درگذشت 1995 میلادی بود، با آرامش و شکیبایی‌ای که داشت، سازنده و مجری برجستهٔ برنامهٔ معروف تلویزیونی "لذت نقاشی" شد بطوریکه که این برنامه دوازده سال ادامه داشت و مارک تجاری باب راس برای کتابها و وسایل هنری اش موفقیت هایی را برایش به ارمغان آورد. وی زاده اورلاندو فلوریدا در امریکا بود. پس از ده سال کار در نیروی هوایی امریکا، به کار جنبی خود که نقاشی تجاری بود پرداخت و سبک عامه پسند موفقی را ارایه کرد، که نقاشی رنگ خیس روی خیس بود.

او در برنامه هایش به همه ثابت کرد که همه می توانند مانند او نقاشی بکشند! باب راس با شخصیت شکیبا و فروتن خود و با کلام شیوا و استفاده از استعاراتی مانند: "این ابر کوچولو داره اونجا شادی می کنه"، "شاد باشی کوه کوچولو" و ... قدم بقدم ما را با روح آرام و دیدگاه زیبای خود از زندگی آشنا می کند. او با گفتن "این مخلوقات کوچک خدا دارن اونجا برای خودشون زندگی می کنن" بما یاد آوری می کند که هر چیزی و هر کسی به دوست نیاز دارد، حتی یک بوته یا درخت. برنامه های تلویزیونی باب راس در ایران از سال 1380 در صدا و سیما آغاز به پخش شدند و در این مدت بینندگان بسیاری را با خود همراه کردند و عملا سطح هنر نقاشی ایران را بالا بردند. هر چند که باب در سن ۵۲ سالگی در گذشت اما می توان تصور کرد که او با همان موهایی که مانند برگهای یک درخت بر سر او سایه انداخته، آرام و با همان صدای آرام، به فرشتگان تعلیم نقاشی می دهد!

سایت گوگل در آستانه ی هفتادمین سال تولد باب راس لوگوی خود را به تصویری از او اختصاص داد. در ایران هم گرچه چند سالیست دیگر برنامه های این هنرمند توانا از تلویزیون پخش نمی شود اما کاراکتر او در قالب طنز برنامه خنده بازار هنوز هم یادآور شخصیت جالب و دوست داشتنی اوست ...

با هم تعدادی از تابلوهای زیبای او را می بینیم :


:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , نقاشی های فوق العاده , ,
:: برچسب‌ها: گالـری , نقاشی , بیوگرافی , باب راس ,



چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !
نوشته شده در دو شنبه 8 آبان 1391
بازدید : 702
نویسنده : منو تو

چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !


گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم. شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم.

1. غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید "پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.


:: موضوعات مرتبط: روانشناسی , سلامتی روح , ,
:: برچسب‌ها: تعصب , کم رویی , پیشرفت , ترس , نوآوری , مانع ,



تصاویـری از دفتـر شـرکت بی‌بی‌سی در لنـدن
نوشته شده در دو شنبه 8 آبان 1391
بازدید : 651
نویسنده : منو تو

تصاویـری از دفتـر شـرکت بی‌بی‌سی در لنـدن


شرکت رسانه ای بی‌بی‌سی (British Broadcasting Corporation) در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۲۲ بنیان گذاشته شد و در ۱۹۲۷ تحت عنوان "بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا" با دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد. بی‌بی‌سی قدیمی‌ترین و بزرگترین بنگاه پخش خبر در سراسر دنیاست. بی‌بی‌سی هم اکنون یک بنگاه دولتی نیمه‌خودمختار است که توسط هیأت امنای بی‌بی‌سی اداره می‌شود، بطوریکه این رسانه در هفته گذشته 90 سال از فعالیت خود را پشت سر گذاشت.

فعالیت اصلی بی‌بی‌سی تولید برنامه و سرویس‌های خبری است. تماشاگران بی‌بی‌سی در حدود 240 میلیون نفر هستند. بودجه سالیانه بی‌بی‌سی بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند است. بودجه تمامی بخش‌ها غیر از بخش جهانی بی‌بی‌سی از هزینه ماهیانه‌ای که هر یک از خانواده‌های صاحب تلویزیون در بریتانیا باید بپردازند، تامین می‌شود. بودجه بخش جهانی این رسانه نیز هم اکنون توسط وزارت امور خارجه بریتانیا پرداخت می‌شود. برنامه‌های این بنگاه در تلویزیون، اینترنت و رادیو به ۳۳ زبان پخش می‌شوند.

تصاویر زیر فضای داخلی ساختمان جدید بی‌بی‌سی که شامل استودیوها، اطاق های خبر، سالن های گردهمایی، سلف سرویس و ... این شرکت می باشد را نشان می دهد که به سبکی مدرن طراحی و ساخته شده اند.









:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: عکس بی‌بی‌سی , دفتر بی بی سی لندن , شبکه بی سی سی ,



سوژه های جـالب و دیـدنی از شـکار لحـظه ها
نوشته شده در دو شنبه 8 آبان 1391
بازدید : 714
نویسنده : منو تو

سوژه های جـالب و دیـدنی از شـکار لحـظه ها




:: موضوعات مرتبط: کالکشن عکس , عکس جالب , ,
:: برچسب‌ها: سوژه های جـالب , شـکار لحـظه ها , عکس های دیدنی ,



بایـدها و نبایـدهای عاشقـی کدامنـد ؟!
نوشته شده در دو شنبه 1 آبان 1391
بازدید : 768
نویسنده : منو تو


بایـدها و نبایـدهای عاشقـی کدامنـد ؟!


سال اول ازدواج می‌تواند برای شما یک ماجراجویی پر حادثه باشد، زندگی زناشویی‌تان پر از تجربه خواهد بود و تمام این تجربیات نو با کسی است که او را بسیار دوست دارید و می‌خواهید سالها در کنارش باشید. ازدواج پنجره‌ای نو به زندگیتان باز می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که شادی‌هایی را تجربه کنید که در هیچیک از رابطه‌های دیگر نداشته اید. اما از نگاهی دیگر سال اول ازدواج پر از کشمکش است تا بیاموزید چگونه باید یک همسر خوب باشید.

گاهی این کشمکش‌ها باعث می‌شود شما و همسرتان با هم درگیر شوید. بنابراین هر دوی شما نیاز دارید راهکارهایی برای سو تفاهم‌ها و بی‌تجربگی‌هایتان پیدا کنید. یادتان باشد که بسیاری از زوج‌ها حتی بعد از گذران سال‌های طولانی در زندگی زناشویی شان بی‌مشکل نخواهند بود و شما که در ابتدای این راه هستید نباید تصور کنید می‌توانید همه تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرها را از بین ببرید و یک رابطه بی‌نقص داشته باشید. با این حال می‌توانید یک رابطه ایده آل بسازید آن هم وقتی که به درک درستی از تفاوت‌هایتان برسید و با وجود آن یک رابطه زناشویی شاد داشته باشید. همچنین سنگ‌بنایی که شما برای خود و همسرتان در ابتدای ازدواج می‌گذارید برای هر دوی شما مهم است بنابراین باید توجه زیادی به افکار و رفتارتان داشته باشید.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , ازدواج , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: بایـدها عاشقـی , عشق , زناشویی , هدیه ,



تعداد صفحات : 116