بــراي برق افتادن خــانه‌هاي شمــا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بــراي برق افتادن خــانه‌هاي شمــا
نوشته شده در پنج شنبه 21 مهر 1390
بازدید : 1009
نویسنده : منو تو
1 + 8 توصيه مارتوا استوارت
 
بــراي برق افتادن خــانه‌هاي شمــا
 
با به‌كار گرفتن اين نكات ساده مي‌توانيد حمام، آشپزخانه و اتاق پذيرايي‌تان را به راحتي تميز كنيد
 

1 - اگر در منزل حيوانات خانگي نگه مي‌داريد، حتما موي آنها در قسمت‌هاي مختلف خانه پخش مي‌شود. به‌منظور جمع‌كردن اين موها، دستكش لاستيكي ظرفشويي دست‌تان كنيد، آن را مرطوب‌ كرده و روي سطح موردنظر بكشيد. به اين ترتيب موها به دستكش مي‌چسبند.
2 - از نيروي جاذبه زمين كمك بگيريد! ابتدا از قسمت‌هاي بالا به سمت پايين شروع به گردگيري كنيد و استفاده از جاروبرقي را در مرحله آخر قرار دهيد. درصورتي‌كه پس از نظافت و جاروكردن اقدام به گردگيري كنيد،  گردوغبار، در هوا معلق مي‌مانند و بعد از مدتي روي سطوح و لوازمي كه تميز كرده‌ايد مي‌نشينند. مي‌توانيد ابتدا از يك دستمال مرطوب براي پاك كردن استفاده كنيد و سپس براي نظافت نهايي جاروبرقي بكشيد.
3 - براي تميز‌كردن پنكه‌هاي سقفي، براي اين‌كه گرد و خاك روي زمين نريزد، هر يك از پره‌هاي آن را داخل يك روبالشي كهنه قرار دهيد، سپس روبالشي را روي سطح پره‌ها به سمت بيرون بكشيد. به اين ترتيب، گرد و خاك، داخل روبالشي مي‌ريزد.
4 - قبل از شستن ديوارها، به جنس آن‌ها توجه كنيد. ديوارهايي كه با رنگ پلاستيك رنگ شده‌اند، نبايد با آب شسته شوند، زيرا آب به آن‌ها آسيب مي‌رساند. در عوض، مي‌توانيد از يك اسفنج براي اين‌كار استفاده كنيد. اما براي شستن رنگ‌هاي روغني حدود نيم‌ليتر آب را با يك قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي مخلوط كرده و روي ديوارها اسپري كنيد. بعد با دستمال آن را خشك كرده بعد از 5 دقيقه با اسفنجي كه در آب ولرم خيس كرده و آبش را گرفته‌ايد، ديوارها را بشوييد.
5 - تشك‌ها و رومبلي را هرگز بدون خواندن دستورالعمل آن‌ها نشوييد. بعضي از آن‌ها را مي‌توان با ماده شوينده‌ كاملا شست درحالي‌كه برخي ديگر فقط بايد با دقت زياد با جاروبرقي تميز شوند.
6 -
براي تميز‌كردن پنجره‌ها، كمي آب را با چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط كرده و با آن جرم‌هاي پنجره را پاك كنيد. مزيت ديگر اين نوع روغن‌ها اين است كه مي‌تواند حشرات مزاحم را دور كند. اگر از اين روغن‌ها در دسترس شما نيست، يك‌چهارم پيمانه سركه، 2 پيمانه آب و مقدار بسيار كمي صابون مايع را با هم مخلوط كرده و به شيشه‌ها اسپري كرده و بعد با يك تكه روزنامه پاك كنيد.
7 - براي اين‌كه پس از آشپزي‌كردن، نظافت آشپزخانه سريع‌تر و راحت‌تر انجام شود، قبل از تهيه غذا، روي پيشخوان و كابينت‌هاي آشپزخانه را با كاغذ روغني يا كاغذ معمولي بپوشانيد. با اين كار روغن و عصاره گوشت، مرغ و ماهي روي پيشخوان نمي‌ريزد و نيازي به شست‌وشوي آن نيست. بعد از اتمام آشپزي كاغذ‌ها را جمع كنيد و دور بيندازيد.
8 - يكي، دو تكه كاغذ خشك زير سطل  آشغال آشپزخانه بگذاريد تا آب حاصل از زباله‌ها را جذب كرده و از ايجاد بوي نامطبوع آن جلوگيري كند.
9 - اين تكنيك را امتحان كنيد تا بتوانيد در عرض 3 دقيقه توالت را تميز كنيد: 2 قرص‌جوشان مخصوص شست‌وشو را داخل توالت‌فرنگي بيندازيد، يكي، دو دقيقه صبر كنيد تا شروع به جوشيدن كند و سپس با برس مخصوص، داخل توالت را بشوييد و بعد سيفون را بكشيد.



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , بانوی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: تمیزی خانه , نکاتی برای تمیزی خانه ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: