پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجله ترفند(2)
نوشته شده در یک شنبه 1 آبان 1390
بازدید : 1218
نویسنده : منو تو

.:: کنترل کامپیوتر از راه دور با Remote Control ::.

خیلی وقت ها پیش میاد که آدم نیاز زیادی به فایلی تو کامپیوتر خودش داره ولی امکان دسترسی به اون رو نداره در واقع بهترین راه حل ممکن در این جور مواقع اینه که ویندوزتون را با کامپیوتر دیگه ای از راه دور کنترل کنید که برای این منظور نرم افزار های متفاوتی از شرکتهای بزرگ مثل نورتون ارائه شده ولی این قابلیت نیز به صورت کامل در خود سیستم عامل ویندوز XP هم وجود داره که اسمش هست Remote Control که من می خوام توی این مقاله بهش بپردازم.

برای این کار به چند مرحله تنظیمات نیاز داریم که به ترتیب زیر است :


تنظیمات کامپیوتر میزبان :


که در واقع در مثال من میشه کامپیوتر خودتون و یا سیستمی که می خواین بهش وصل شین رو این جوری تنظیم کنین :

1. در کنترل پنل به قسمت network connection برید.
2. بر روی Creat new connection کلیک کنید.
3. در پنجره Network connection type خط چهارم یعنی Setup an advances connection رو انتخاب کنین و به مرحله بعد برید.
4. گزینه ی Accept incoming connection رو انتخاب کنین و به مرحله بعد برید.
5. توی پنجره ی Divice for Incoming سخت افزار مودمتون رو انتخاب کنین.
6. گزینه ی Do not allow virtual … رو انتخاب کنین و برید مرحله بعد.
7. توی پنجره ی User permission یک نام کاربری بسازید و اون رو انتخاب کنید و برید مرحله بعد.
8. پنجره ی بعدی رو بدون تغییر رد کنید.
در آخر کار هم Finish و تمام.
9. خاصیت Remote Desktop را فعال کنید (به آدرس Control panel/systems/remote/remote control برید و گزینه ی Allow Users رو تیک بزنید).

تا اینجا تونستیم سیستم خودتون رو برای جواب دادن به تماسهای ورودی تنظیم کنیم.

تنظیمات سیستم مهمان :


اگه مراحل فوق رو درست انجام داده باشین دیگه هر وقت خواستین با سیستم دیگه ای به کامپیوترتون وصل شین باید روش این تنظیمات رو انجام بدین.

1. در کنترل پنل به قسمت network connection برید.
2. بر روی Creat new connection کلیک کنید.
3. توی پنجره Network connection type گزینه ی دوم رو انتخاب کنین.
4. گزینه ی دایل آپ کانکشن رو انتخاب کنین و به مرحله بعد برید.
5. مرحله بعد رو طبق معمول یه اسمی (دلخواه) برای کمپانی بزارید.
6. شماره تلفنی که کامپیوتر میزبان بهش وصل هست رو توی مرحله بعد وارد کنید.
بازم Finish کنید.

وصل شدن با سیستم مهمان :


در اینجا اول روی کانکشنی که توی مرحله قبل ساختیم کلیک کنید و به جای یوزر و پسوورد اونی رو که در مرحله ۷ کامپیوتر میزبان ساختید را وارد کنید و روی دایل کلیک کنید تا ارتباط برقرار شه.

کنترل کامپیوتر میزبان :


پس از اتصال نوبت میرسه به کنترل برای این کار برنامه Remote desktop رو از مسیر زیر اجرا کنین :

Start / Programs / accessories / communications / remote desktop connection

اسم کامپیوتر میزبان رو وارد کنید و روی connect کلیک کنید (برای به دست آوردن اسم کامپیوتر میزبان در کنترل پنل میزبان روی Systems کلیک کنید و سربرگ Computer Name رو اجرا کنید تا اسم رو ببینید). User name و پسوورد را وارد کنید اما توجه داشته باشید نام کاربری و کلمه عبور دقیقا همانی باشد که برای ورود به سیستم میزبان استفاده می کنید.

توجه : همونطور که حتما تا حالا متوجه شدید برای انجام کار باید سیستم میزبان حتما روشن باشه که دو راه داره یکی این که زنگ بزنی خونه یکی برات روشن کنه و یا اینکه مادربورد شما بتونه جوری تنظیم شه که بعد از زنگ خوردن تلفن کامپیوتر رو روشن کنه که این خاصیت در مادربوردهای جدید وجود داره.

نکته : این روش در روی خیلی از مودم ها عمل میکنه ولی بعضی از مدلهای قدیمی هستند که خاصیت پاسخگویی به تلفن رو ندارند که متاسفانه از چنین مودم هایی نمیشه برای کامپیوتر میزبان استفاده کرد.

 

.:: فوت و فن های خرید پرینتر ::.

هنگامی تصمیم به خرید یک پرینتر می گیرید، احتمالا زمان طولانی به فکر کردن درباره مشخصات و مقایسه می پردازید. به مواردی همچون تعداد صفحاتی که هر کارتریج پرینتر چاپ می کند و اینکه به صورت خودکار می تواند دو روی کاغذ چاپ کند، توجه می کنید. همیشه به اندازه کافی برای شناخت مشخصات پرینتری که فکر می کنید ارزان قیمت و به صرفه است وقت بگذارید، تا در آینده هزینه های گزاف روی دست شما نگذارد. در این مطلب به خصوصیاتی از پرینترها می پردازیم که باید مورد توجه قرار گیرند و خصوصیاتی را که توجه به آنها لزومی ندارد برای تان لیست می کنیم.

1. خصوصیاتی که نباید به آنها زیاد توجه کنبم


سرعت موتور (سرعت چاپ):

تصور می شود اعداد سرعت موتور که اغلب سازنده ها بر آن تاکید دارند، می تواند نشان دهنده این باشد که یک کار چاپی حجیم و پرصفحه چقدر طول خواهد کشید. اما پرینترسازها معمولا این اعداد را تحت شرایطی محاسبه می کنند که با کاربری واقعی تفاوت بسیار زیادی دارد. مثلا ممکن است این نتیجه ای که بر روی کارتن پرینتر می بینید، تست سرعت در حالت draft یا پیش نویس با سرعت بالا باشد. اما اغلب ما با کیفیت معمولی و پررنگ از پرینتر استفاده می کنیم که خیلی کندتر است. یا اینکه مدت زمان پردازش تا شروع چاپ اولین صفحه را در محاسبات لحاظ نمی کنند، اما متاسفانه این تاخیر پردازشی بخش جدایی ناپذیری از هر پرینت است.

2. خصوصیاتی که تا حدی قابل توجه اند

سیکل پرینت ماهیانه:

این عدد می تواند نشانگر میزان دوام پرینتر باشد، پس برای انتخاب های اداری و یا افرادی که کارهای چاپی سنگین دارند، باید به این عدد توجه ویژه ای داشت. البته پرینترهای ارزان قیمتی که برای کاربردهای خانگی استفاده می شوند، حتی ممکن است این عدد را در بروشور خودشان نداشته باشند. اگر پرینتری سیکل ماهیانه ۲۰ هزار داشته باشد، برای بیگاری در یک شرکت بزرگ یا مرکز چاپ و تکثیر ساخته شده، پول تان را بیهوده برای استفاده خانگی دور نریزید. توجه داشته باشید که شما به طور معمول تنها ۱۰ تا ۲۵ درصد سیکل چاپ پرینتر را در خانه و دفتر کار استفاده خواهید کرد، پس در مصارف کوچک زیاد دنبال این عدد نباشید.

رزولوشن چاپ:

رزولوشن واقعی یک پرینتر، آنقدرها که شرکت های تولیدی بر روی آن تاکید دارند، مهم نیست. زیرا شما در بهترین حالت، به کیفیتی بیشتر از ۶۰۰ در ۶۰۰ نقطه در اینچ (dpi) نیاز نخواهید داشت. عباراتی همچون optimized یا بهینه شده و up to قبل از رزولوشن تنها تبلیغاتی بوده و شما را از اعداد واقعی دور می کند. اگر هم به دنبال تصاویر و متن های زیبا و قابل توجهی هستید، بهتر است به دنبال رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ دی پی آی باشید.

رزولوشن اسکن:

همانند رزولوشن چاپ، رزولوشن اسکن هم می تواند با کمی فریب و تبلیغات همراه شود. به عنوان یک سنجش صحیح به دنبال رزولوشن نوری یا optical resolution باشید. البته زیاد سخت گیر نباشید، رزولوشن ۳۰۰ نقطه در اینچ (dpi) برای اسکن کافی است. کیفیت بالاتر همیشه به معنی مدت زمان اسکن بیشتر، اسکن کندتر و اندازه فایل بزرگتر است. حواس تان به عباراتی چون interpolated و optimized و up to باشید.

3. پرینترها: خصوصیاتی که باید مورد توجه قرار گیرند

چاپ دو روی اتوماتیک:

پرینترهایی که چاپ دو روی اتوماتیک (Automatic duplexing) دارند، صرفه جویی بسیار خوبی در کاغذ دارند. این هم خبر بسیار خوبی برای درختان و جیب ما است. اگر هم برای هزینه کمتر پرینتری ارزان تری خریده اید، بد نیست که برای لطف به جیب تان و ترحم بر درختان، کمی وقت گذاشته و به صورت دستی چاپ ها را دو رو انجام دهید.

خصوصیتی به نام Page yield:

همه کارتریج های جوهر پرینتر خصوصیتی به نام Page yield دارند که نشان دهنده تعداد صفحاتی است که یک کارتریج می تواند چاپ کند. این خصوصیت بر روی تمامی پرینترها قابل مشاهده است. اما استاندادهای صنعتی ISO‪/‬IEC باعث شده اند تقریبا اعداد ذکر شده روی اکثر کارتریج ها قابل اعتماد و نسبتا صحیح باشند.

کارتریج های استارتر:

برخی از پرینترهای لیزری ارزان قیمت، هنگام فروش به جای یک کارتریج با اندازه معمولی، اغلب با کارتریج های کوچکتری با نام Starter-size cartridge عرضه می شوند. با این کار قیمت تمام شده برای کارخانه و مشتری کمتر می شود. اما توجه داشته باشید که این کارتریج سریع تر از حد معمول تمام شده و هزینه خرید کارتریج زودتر از موعد را روی دست تان می گذارد.

با نقل از : نارنجی

 

.:: هفت ترفند مفید در نرم افزار Word ::.

1. اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7 را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.

2. اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض ورد برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای Ctrl + SpaceBar را فشار دهید.

3. وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید، میتوانید کلمه Alt را پائین نگه دارید و با ماوس Drag کنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4. با فشردن کلید Shift + F5 میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد.

5. در پنجره Print Preview (نمایش چاپ) شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید، کافیست روی آیکون Magnifier (بزرگنمائی) کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6. اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Document را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار Word باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

7. اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است، کافیست گزینه Document Map را از منوی View انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Document شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.

 

.:: تغییر حجم سطل زباله ویندوز ::.

مطلبی كه در این قسمت می خوانید درباره سطل زباله ویندوز یا همان RecycleBin است. RecycleBin ، به طور پیش فرض10 درصد از فضای هر پارتیشن از دیسک سخت شما را برای ذخیره فایلهای حذف شده، به خود اختصاص داده است. شاید دیسک سخت شما فضای زیادی داشته باشد و دلتان بخواهد مقدار فضای اختصاصی داده شده از دیسک سخت خود را برای RecycleBin افزایش یا کاهش دهید. برای اینکار، روی RecycleBin کلیک سمت راست کرده properties را انتخاب کنید؛ در پنجره ظاهر شده، در قسمت maximum size of Recyclebin می توانید با تغییر مکان لغزنده، مقدار آن را به اندازه مورد نظر خود تغییر دهید.

 

.:: لاگین شدن به یاهو مسنجر بدون نیاز به نصب نرم افزار یاهو مسنجر! ::.

در اینجا قصد داریم تا ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نصب نرم افزار یاهو مسنجر بتوانید به راحتی به ID خود در یاهو لاگین شوید و به چت کردن با دوستان خود بپردازید. در صورتی که در محل کار شما امکان استفاده از این برنامه نیست و یا یاهو مسنجر بر روی سیستم شما به خوبی اجرا نمیشود این ترفند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین میتوانید با این ترفند به MSN Messenger و AOL Messenger خود هم لاگین شوید، بدون نصب این دو نرم افزار!

بدین منظور میتوانید از سایت های مختص اینکار استفاده کنید:

http://webmessenger.yahoo.com
http://www.meebo.com
http://www.ebuddy.com
http://www.iloveim.com
http://www.koolim.com

با استفاده از سایت های فوق شما از یک محیط شبیه سازی شده به یاهومسنجر در مرورگر بهره مند خواهید شد. از نظر امنیتی نیز این سایتها، سایتهای مطمئنی هستند. در اکثر این سایتها، علاوه بر یاهو به مسنجرهای دیگر نیز میتوانید لاگین کنید. البته سایت اول، مسنجر آنلاین خود سایت یاهو است. با استفاده همزمان از چندین نوع از این سایتها، میتوانید با چند آی دی نیز لاگین کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , مجله ترفند , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای کامپیوتر , مجله ترفند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: