تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تسكين دردهاي قاعدگي با ماساژ
نوشته شده در جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 957
نویسنده : منو تو


 

گام  دوم

  • تقويت ايمني و توان بدن

در اين مرحله پس از اتمام ماساژ 2 نقطه مشخص شده در سر، سراغ دست‌ها برويد. براي ماساژ به سراغ هر 2 دست بيمار برويد و با كمك شست خود حد فاصل 2 انگشت شست و سبابه گيره ماساژ را ماساژ دهيد. بهتر است براي ماساژ اين نقطه از ماساژ فشاري استفاده كنيد به اين ترتيب كه 20 ثانيه نقطه موردنظر را فشار دهيد و 20 ثانيه آن را آزاد نگه داريد. فراموش نكنيد كه اين ماساژ را براي هر 2 دست راست و چپ تكرار كنيد. اين ماساژ كمك مي‌كند تا انرژي و جريان گردش خون در بدن فعال شده و سيستم ايمني بدن با قوت بيشتري فعاليت كند.






 
گام  سوم

  • عضلات كمر را فراموش نكنيد

پس از فعال كردن جريان گردش خون از دريافت‌كننده ماساژ بخواهيد كه به شكم بخوابد. در اين مرحله با كمك 2 انگشت شست در بخش پايين ستون فقرات به ماساژ 2 سوي ستون فقرات بپردازيد. بنابراين از آخرين مهره كمر آغاز كرده و اين ماساژ را بر 2 سمت 6 مهره پاييني ستون فقرات تكرار كنيد. بهتر است اين ماساژ را با قرار دادن هر 2 شست در 2 طرف ستون مهره‌ها تجربه كرده و آن را يك تا 3 دقيقه تكرار كنيد.






 
گام  چهارم

  • فشاردرماني استخوان خاجي

يكي از بهترين ماساژهايي كه به تسكين درد و كاهش آن در طول روزهاي قاعدگي كمك مي‌كند، ماساژ يا فشار درماني 2 نقطه در طرفين استخوان خاجي است. در اين مرحله با كمك شست‌ها اين 2 نقطه را در 2 سوي استخوان خاجي با فشارهاي متناوب و پيوسته به‌مدت 3 دقيقه ماساژ دهيد. پس از دريافت اين ماساژ تا حد قابل توجهي از درد بيمار در ناحيه رحم كاسته خواهد شد.






 
گام  پنجم

  • افزايش خون رساني به رحم

 در اين مرحله نقطه‌اي كه بين تخمدان‌ها و زير ناف قرار دارد، ماساژ بدهيد. به اين ترتيب با فشارهاي ملايم به‌گونه‌اي كه آسيب و دردي به بيمار وارد نشود با كمك سرانگشتان هر 2 دست به ماساژ نقطه مورد نظر پرداخته و به اين ترتيب موجب كاهش اسپاسم‌ها و انقباض‌هاي رحم و خون رساني بهتر به رحم و عضلات اطراف آن شويد. اين نقطه را مي‌توانيد از يك تا 3 دقيقه ماساژ دهيد.






 
گام   ششم

  • هدايت انرژي به سوي رحم

 در آخرين مرحله نقطه نزديك به زانو در بخش دروني ران را كه ابتداي عضله ران قرار دارد، پيدا كرده و با كمك هر 2 شست به‌طور همزمان ماساژ دهيد. ماساژ اين نقاط نيز بهتر است به‌صورت ضربه‌اي باشد. به اين ترتيب كه اين نقطه را به‌مدت 20 تا 30 ثانيه فشار دهيد و بعد آن را به همين ميزان آزاد بگذاريد. اين كار كمك مي‌كند تا انرژي و خونرساني بهتري به بخش رحم برسد و از ميزان و شدت دردها در طول اين دوران كاسته شود.





نكته

 ارائه اين ماساژ علاوه‌بر آن‌كه موجب كاهش درد و تسكين درد ناشي از اسپاسم‌هاي عضلاني مي‌شود به تقويت بنيه بيمار نيز كمك مي‌كند. خانم‌ها مي‌توانند با تكرار اين ماساژ در طول روزهاي دوران قاعدگي، بخش بزرگي از مشكلات خود از قبيل بي‌حالي، درد و عقب افتادن از كارهاي روزانه را جبران كنند. علاوه‌بر اين دريافت اين ماساژ در طول ماه نيز مي‌تواند به پيشگيري از بروز درد در دوران قاعدگي كمك كند. دريافت اين ماساژ 2 تا 3 بار در هفته در طول ماه بسيار كمك‌كننده است. تنها بايد توجه داشته باشيد كه هنگام ارائه ماساژ از وارد كردن فشار بيش از اندازه و آزار‌دهنده به بدن و اندام‌ها خودداري كنيد.



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تناسب اندام , ماساژ قاعدگی , قاعدگی , زنان , درد قاعدگی , اسپاسم , دوره ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: