کف پوش ها را جدی تر بگیرید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کف پوش ها را جدی تر بگیرید
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1191
نویسنده : منو تو

  كف‌پوش روشن‌تر از ديوارها

به کار بردن رنگ روشن برای کف سبب مي‌شود تا کف نورانی و درخشان بنمايد. انتخاب رنگی ساده، هماهنگ و روشن‌تر از ديوارها به کامل شدن اين حس کمک می‌كند.

 

·         اگر بخواهيم فضا بزرگ‌تر ديده شود.

انتخاب پوششی يک‌دست و با رنگی ساده، بدون طرح و با بافتی نرم سبب مي‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر آيد و اين تاثير با ادامه اين پوشش به ديگر راهروها و اتاق‌ها بدون انقطاع، بيشتر می‌شود.

·         اگر بخواهيم فضا کوچك‌تر بنمايد!

به کار بردن کف‌پوش‌هايی با طرح‌های بزرگ، يا استفاده از پوشش‌های متفاوت برای کف در يک فضا (استفاده از قالی و قاليچه، مخصوصا با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و با کنتراست با رنگ پوشش اصلی کف) فضا را کوچک‌تر از آنچه هست نشان مي‌دهد.

 

·         پوشش کف و ارتباط آن با ارتفاع فضا

به کار بردن کف‌پوشی با بافت درشت يا پرز بلند، سبب می‌شود اين پوشش در چشم بيننده نزديک‌تر ديده شود. همين تاثير سبب می‌شود تا فاصله کف تا سقف هم کمتر به نظر آيد.

 

·         تقسيم‌بندی فضاها

اگر فضايی که در اختيار داريد بسيار بزرگ و وسيع است، بهترين كار برای تقسيم‌بندی فضا استفاده از پوشش‌هاي متنوع در کف است. مي‌توانيد از انواع قالي و قاليچه براي مشخص کردن قسمت نشيمن، غذاخوری و ديگر فضاها استفاده کنيد.

·         کاربری كف‌پوش بنابر نوع فعاليت

يک فضا می‌تواند برای فعاليت‌های گوناگوني استفاده شود: از پذيرايي از ميهمانان رسمی تا خوردن غذا، خوابيدن، تفريحات و سرگرمی‌هايی مانند نقاشی، موسيقی و... . بنابراين بهتر آن است تا پوشش کف هر فضا را بنابر نوع فعاليتی که در آن انجام مي‌شود انتخاب كنيد. مثلا، پوششی که برای قسمت غذاخوری انتخاب می‌کنيد بهتر است قابليت شست‌وشوی مناسب داشته باشد.

اما نکته مهمی که در اين ميان بايد مورد توجه قرار گيرد، هماهنگ کردن اين پوشش‌ها از نظر رنگی است؛ چرا که قاعدتا جنس پوشش‌ها باهم متفاوت خواهد بود.

هم‌چنين می‌توان کف‌پوش‌ها را برای محافظت از سرما در مناطق سردسير، محافظت از گرما در مناطق گرمسير و جلوگيری از انتشار صدا انتخاب كرد.

·         هماهنگ کردن فضا بر اساس پوشش

يک فرش زيبای ايرانی با رنگ‌های متنوع، زمينه مناسبی برای انتخاب ديگر رنگ‌هاست. معمولا بهتر است تا سه رنگ غالب از رنگ‌های فرش را برای مبلمان، پرده‌ها و... انتخاب کنيد.

برای اين کار مي‌توانيد روش‌هاي زير را به كار گيريد:

-         نخستين رنگ غالب در فرش را در نظر بگيريد و ترکيب آن رنگ را با رنگ سفيد (Tint)، برای ديوارها به کار ببريد.

-         دومين رنگی را که در فرش نمود دارد، برای پرده‌ها و روکش مبلمان استفاده کنيد.

-         براق‌ترين رنگ موجود در فرش را برای اکسسوری‌ها (کوسن‌ها، گلدان‌ها، شمع‌ها، تابلوها و...) مورد استفاده قرار دهيد.

درنهايت آنكه انتخاب فرش يا کف‌پوشی غير متناسب، اشتباه بزرگی در دکوراسيون است. زيرا كف، سطح وسيعی از فضا را دربر می‌گيرد و بر روي چيدمان كل فضا تاثير مي‌گذارد.

:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , دکوراسیون , ,
:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , کف پوش , پوشش کف , هارمونی , هماهنگی فضا , تقسيم‌بندی فضا ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: