سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سرک کشیدن به زندگی مشترک سیندرلا
نوشته شده در شنبه 24 دی 1390
بازدید : 687
نویسنده : منو تو

گاهی اوقات ما فراموش می کنیم فرایند ازدواج به چه صورت است و همسران چگونه همدیگر را انتخاب می کنند. واقعیت این است که دو انسان بزرگسال که به حدی از رشد رسیده اند، دست به انتخاب زده و با هم ازدواج می کنند. شاید با خود فکر کنید این مسئله که امری بدیهی است، اما بگذارید کمی درمورد شرایط این افراد در زمان ازدواج دقیق شویم و ببینیم آنها در چه وضعیتی با همدیگر ازدواج کرده اند؟

از دو سیاره متفاوت؟

همسران از نظر سرشت و توارث قطعا با همدیگر تفاوت هایی دارند، چراکه پدر و مادر هرکدام از آنها جدا و سابقه ژنتیکی خانواده آنها نیز مختص خودشان است. از سویی یکی از این دو نفر خانم و دیگری آقاست و این موضوع ساده به آن معناست که تفاوت های جنسیتی بین آنها وجود دارد.

علاوه بر توارث و جنسیت، آنها در حوزه های دیگری هم با همدیگر تفاوت دارند. این دو نفر از دو خانواده متفاوت آمده اند و در نتیجه در سال های کودکی و نوجوانی و اوایل جوانی خود تجارب متفاوتی را پشت سر گذاشته ودر معرض روش های تربیتی متفاوتی بوده اند.

حتی زمانی که همسران از اقوام نزدیک هم هستند، اما باز تفاوت در این حوزه مشهود است. همین تفاوت در تربیت باعث می شود تا همسران اهداف و انتظارات متفاوتی را نیز برای خود تعریف کنند و تعریفی خاص خود از زندگی داشته باشند. حالا خودتان قضاوت کنید با این همه تفاوتی که میان همسران وجود دارد، آیا وجود اختلاف نظر میان آنها امری کاملا طبیعی نیست؟ اصلا اگر همسران با همدیگر اختلاف نظر پیدا نکنند، نباید به رابطه آنها شک کرد که شاید رابطه آنها نه رابطه ای برابر و اصولی، که رابطه ای است که چیزی در آن لنگ می زند؟

اختلاف یا دعوا
 


شاید با خود تصور کنید که قصد از بیان این مسائل، اثبات این موضوع است که پس وجود دعوا هم میان همسران امری طبیعی است و اصلا اینکه می گویند دعوا نمک زندگی است هم از همین جا ناشی می شود. باید در این زمینه توجه داشت که وجود اختلاف میان همسران به دلیل وجود تفاوت های بسیاری که میان آنها وجود دارد، کاملا طبیعی است. اما اینکه این همسران در مواجهه با این اختلافات چه برخوردی داشته باشند، داستان دیگری است.



هرچند متاسفانه به دلیل ناآشنایی با مهارت مدیریت اختلافات، در اغلب زندگی ها، همسران به سوی دعوا سوق پیدا می کند، اما واقعیت این است که دعوای میان همسران آن قدرها هم که ما تصور می کنیم، امری طبیعی و یا غیرقابل اجتناب نیست؛ چراکه به جای انتخاب دعوا با همسر، می توانیم برخوردهای دیگری در قبال این اختلافات داشته و البته از مزایای آنها نیز برخوردار شویم.



یادتان باشد تا زمانی که این اختلافات بیان نشوند، شما متوجه آنها نشده و البته شناخت دقیق و کاملی از همسرتان نخواهید داشت. از سویی زمانی که شما بتوانید برای کنارآمدن با این تفاوت ها و اختلافات راهکار درستی پیدا کنید، در آن صورت می توانید تجربه جدید و لذت بخشی از رابطه با همسرتان داشته باشید که تا به امروز از آن محروم بودید.



سیندرلا در دادگاه خانواده

و نکته آخر اینکه هرچقدر هم در حال حاضر عاشق همسرتان باشید و زندگی تان به نظر خوب و بدون مشکل باشد، اما فراموش نکنید که سیندرلا هم اگر همین ارموز فکری برای افزایش مهارت ها و دانش خود نکند، به زودی به مشکل برخواهد خورد و رابطه او نیز با همسرش دچار مشکلات فراوانی خواهد شد؛ مشکلاتی که شاید باعث شود پای آنها هم به دادگاه خانواده باز شود!



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , زندگی لذت بخش , ,
:: برچسب‌ها: دادگاه خانواده , اختلاف , مدیریت اختلاف , ازدواج , رابطه , عشق , همسر , زندگی مشترک ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: