برای تضمین سلامت خود خانواده تشکل دهید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
برای تضمین سلامت خود خانواده تشکل دهید
نوشته شده در یک شنبه 9 بهمن 1390
بازدید : 619
نویسنده : منو تو

عشق از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می کند
محققان امریکایی ثابت کرده اند زمانیکه خوک ها از جفت شان جدا می شوند سیستم دفاعی و ایمنی بدن شان ضعیف می شود. همچنین نتایج پژوهشی که محققان در مرکز اپیدمولوژی سرطان ملبورن(استرالیا) در سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ روی ۱۰۷۹ مرد انجام داده اند، نشان می دهد هر اندازه که میزان انزال در مردان ۲۰ تا ۴۰ بیشتر باشد احتمال ابتلای آنها به سرطان پروستات کمتر خواهد بود. داشتن زندگی عاشقانه باعث می شود زوج ها کمتر در معرض خطر ابتلا به  بیماری های قلبی عروقی قرار بگیرند. همچنین محققان در سال ۲۰۰۲ ثابت کرده اند که برقراری روابط جنسی سالم خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

عشق بدن را قوی می سازد
داشتن همسر، دیدن چهره ایی آشنا و مهربان باعث تحریک ترشح هورمون بسیار خاصی به نام اوسیتوسین می شود. این هورمون در بدن زنهای شیرده ترشح می شود اما زوج هایی که روابط احساسی و جنسی مطلوبی دارند نیز از ترشح این هورمون بی بهره نیستند. هورمون اوسیتوسین قدرت نیروزایی بالایی دارد. همچنین هورمون های آندورفین که در زمان رسیدن به اورگاسم ترشح می شود نیز دردهای بدن را تسکین می دهد.

خانواده میکروب ها را ناکار می کند
از زمان تولد هر نوزادی، خانواده و کیفیت روابط مادر-فرزندی نقش موثری در رشد کودک ایفا می کند. در واقع خانواده به کودک قدرت مقابله با آسیب ها را داده و او را در برابر باکتری ها و ویروس ها مقاوم می سازد. مطالعات دکتر رنه اسپیتز نشان داده است نوزادانی که از مهر و توجه مادری محروم اند، بیشتر به بیماری های مختلف مبتلا می شوند. البته بعد از دوران کودکی نیز همچنان نقش خانواده در رشد فرزندان بسیار موثر است. در واقع این خانواده است که زمینه ی رسیدن به بالندگی و ثبات فکری را در جوانان فراهم می سازد. چهارچوب خانوادگی امن از ابتلا به بیماری های روحی روانی و اختلالات رفتاری پیشگیری به عمل می آورد.

 

برای سلامتی خود عاشقانه زندگی کنید...



:: موضوعات مرتبط: کالکشن عاشقانه , دانستنی های عاشقانه , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , برای تضمین سلامت خود خانواده تشکل دهید , خانواده , خانواده و سلامت , عشق ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: