انیمیشن جنجالی "تهران ۱۵۰۰" در راه اکران ...
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
انیمیشن جنجالی "تهران ۱۵۰۰" در راه اکران ...
نوشته شده در دو شنبه 17 بهمن 1390
بازدید : 697
نویسنده : منو تو


"بهرام عظیمی" کارگردان این فیلم در این رابطه گفت: "تهران ۱۵۰۰" صد در صد یک انیمیشن ایرانی است. حال و هوای فیلم، طراحی ها، وسایل، فضاهای مختلف، لباس ها، دیالوگ ها و از همه مهم تر داستان فیلم کاملاً ایرانی است. این انیمیشن با استاندارهای بین ‌المللی و با موضوع مسائل شهری ساخته شده، داستان آن روایت طنزی از زندگی شهری مردم تهران است که در سال ۱۵۰۰ برخلاف پیشرفت ‌هایی که صورت گرفته، هنوز خصوصیات اخلاقی‌‌ سابق را دارند و همچنان همان مردمند.

وی افزود: این فیلم اولین فیلم انیمیشن سینمایی ایران نیست ولی برای اولین بار است که به غیر از صدا از چهره بازیگران مطرح نیز برای یک انیمیشن سینمایی کاراکتر ساخته شده است. عظیمی ادامه داد: از تکنیک های مختلفی برای جان بخشی کاراکترهای فیلم استفاده شده است، یک تیم قدرتمند از هنرمندان تئاتر به سرپرستی "سیروس کهوری نژاد" تمام پلان های فیلم را در فضایی رئال بازی کردند و در حقیقت تایمینگ حرکات کاراکترهای فیلم بر اساس بازی آن ها شکل گرفته است.

فیلمنامه "تهران ۱۵۰۰" را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی حبیب رضایی و رضا رفیع نوشته‌اند. فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به‌نام اکبرآقا (مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است. در سال ۱۵۰۰ ربات‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و آدم‌های پولدار می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند.











نقش اول مرد این فیلم به عهده "بهرام رادان" است که او در این فیلم "جواد" نام دارد و راننده تاکسی است. نقش زن اول فیلم هم "هدیه تهرانی" در نقش "نازی" بازی می کند. "محمد رضا شریفی نیا" نقش "عنایت" را به عهده دارد که کارش فروش قبر است. "گوهر خیر اندیش" هم در دو چهره متفاوت ظاهر می شود که "گوهر" و "ملینا" نام دارد.

"حبیب رضایی" علاوه بر انتخاب بازیگران به پیشنهاد بهرام عظیمی یکی از نقش های اصلی این فیلم یعنی "نادر" را به عهده دارد که فردی روبات فروش است. "مهتاب نصیر پور" نقش مادر جواد را بازی می کند، او یک پیرزن ۸۷ ساله است. "حسام نواب صفوی" هم طبق معمول خوش تیپ فیلم است و نقش "پویا" را که یک خواننده زیر زمینی است ایفا می کند. "ماشاءالله شاهمرادی زاده" هم نقشی کوتاه ولی بسیار شیرین دارد، او یک پیرمرد نزدیک به مرگ است!

در کنار این ۹ بازیگر مطرح، شخصیت های فرعی زیادی وجود دارند که کاراکتر آنها از روی چهره تعدادی از عوامل اصلی فیلم ساخته شده و البته به یاد دوست هنرمندمان مرحوم "محسن رسول اف" یک کاراکتر نیز با چهره او ساخته شده است.

در مجموع یک و نیم میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده ضمن اینکه حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه صرف تأمین تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ساخت این انیمیشن شده است. به گفته بهرام عظیمی، کارگردان این انیمیشن، از آنجایی که "سال ۱۵۰۰ شمسی معادل با ۲۱۲۱ میلادی است"، این فیلم در نمایش ‌های بین‌المللی خود با عنوان "تهران ۲۱۲۱" به نمایش درخواهد آمد.

آنچه شما دوستان
پرشین استار در ادامه می بینید عکس برخی نماهای این فیلم است که به صورت بسیار محدود منتشر شده است ...


















هنرمندان در پشت میز دوبله انیمیشن "تهران ۱۵۰۰"


به گزارش روابط عمومی انجمن گویندگان جوان، هدیه تهرانی که گویندگی نقش "نازی" را در این انیمیشن بر عهده دارد، تغییرات نهایی دیالوگ‌های نقش‌اش را در حضور بهرام عظیمی، کارگردان و مهرداد رئیسی مدیر دوبلاژ این انیمیشن اعمال کرده است. رئیسی تجربه همکاری با هدیه تهرانی را به عنوان یک بازیگر مطرح سینما تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواند و گفت: ایشان با دقت بسیار زیاد به حالات و حرکات کاراکترش در انیمیشن و به‌کارگیری تجربه بازی در سینما و همچنین اجرا با شیوه‌ای خاص که تلفیقی از هوش، خلاقیت و حس به‌طور همزمان بود، به گویندگی و ایفای نقش‌اش پرداخته و با علاقه‌ای که به ژانر انیمیشن دارد، علاوه بر صرف انرژی ویژه، یکی از نقش‌های متفاوت و به‌یاد ماندی‌اش را خلق کرد.







رئیس انجمن گویندگان جوان با اشاره به پایان نهایی‌سازی دیالوگ‌های این انیمیشن اظهار کرد: طی روزهای گذشته افرادی چون بهرام رادان، مهران مدیری، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی نیز در استودیو انجمن گویندگان حضور پیدا کردند و با انرژی که گذاشتند کارشان را به بهترین شکل انجام دادند.







































:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار سینما ایران و جهان , ,
:: برچسب‌ها: انیمیشن جنجالی "تهران ۱۵۰۰" در راه اکران , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: