مجله پزشکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مجله پزشکی
نوشته شده در شنبه 20 اسفند 1390
بازدید : 712
نویسنده : منو تو

.:: آسیب های تماشای تلویزیون توسط کودکان ::.

تماشای تلویزیون توانایی صحبت کردن کودکان را به تاخیر می اندازد و باعث کند شدن آنها در امر تحصیل می گردد. طبق نظر کارشناسان پس از کشیدن سیگار، تماشای تلویزیون مخرب ترین اثرات را بر روی کودکان دارد.
این کار توان صحبت کردن آنان را مختل می کند و باعث می شود با سختی بیشتری از پس تکالیف مدرسه بربیایند. آکادمی آمریکایی آسیب شناسی کودکان در مورد خطرات تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال هشدار داد.
به گزارش این آکادمی اخیرا والدین برای سرگرم کردن کودکان و نوزادان به استفاده ی بی رویه از تلویزیون روی آورده اند. اما اینطور که تحقیقات نشان می دهد تماشای تلویزیون بیشتر از آنچه برای بزرگسالان، برای کودکان مضر است. به گفته ی محققین تماشای تلویزیون به جای بازی های مفرح، توان تمرکز کودکان را کم می کند.

 

 

.:: نوشیدنی های مفید برای کودک شما ::.

تغذیه سالم در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، زیرا هر نوع ماده غذایی که مصرف شود به طور مستقیم روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. پس از تولد نوزاد که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نیز تغذیه همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.

از آنجا که بیشتر وزن نوزاد از آب تشکیل شده، لازم است نوزاد آب کافی دریافت کند. شیر مادر یا شیر معمولی، حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت نوزاد مفید است. البته ثابت شده است که شیر مادر علاوه بر رفع تشنگی و تامین میزان مفید لاکتوز، چربی لازم را تامین می کند. در ۶ ماه اول شیر مادر برای تغذیه نوزاد کافی است. پس از ۶ماهگی می توان غذاهای جامد و مایعات دیگری به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. اما غذای اصلی کودک باید همچنان شیر باشد.

بیشتر نوشیدنی ها به جز آب دارای قند است که برای سلامت کودک مضر است. همچنین نباید برای مدت طولانی از پستانک استفاده شود، زیرا به پوسیدگی دندان و اختلال گفتاری منجر می شود. آب که بهترین جایگزین مایعات است از بروز یبوست و اسهال نیز پیش گیری می کند. کمبود آب باعث معده درد و بروز عفونت های شدید در کودک می شود.

بنابراین مصرف بالای آب کودکان را در مقابل بیماری های متعدد محافظت می کند. اما در صورتی که تمایل دارید آب میوه به برنامه غذایی آن ها اضافه کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید تا از عوارض جانبی آن پیش گیری شود.

- از آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی دارای قند طبیعی استفاده شود. هر یک قسمت از آب میوه تازه را با ۱۰ قسمت آب جوش مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.
- نوشیدنی های حاوی شیرین کننده غیرطبیعی مانند ساکاروز برای کودکان زیر ۳سال توصیه نمی شود.
- آب میوه های بازاری را که سرشار از مواد شیرین کننده، نگه دارنده، طعم دهنده و رنگ است، از رژیم غذایی کودک حذف کنید.
- از نوشیدنی های گازدار که باعث پوسیدگی دندان می شود، پرهیز کنید.
- قبل از یک سالگی، از شیر گاو برای تغذیه کودک استفاده نکنید.
- آب جوشانده و خنک شده را بین وعده های غذایی به کودک بدهید.
- نوشیدنی های شیرین را هرگز در شیشه به کودک ندهید.
- از دادن شیر در حالی که کودک دراز کشیده است، بپرهیزید.
- پس از ۱۲ماه، شیشه را از او بگیرید.
- آب میوه تازه را با صبحانه یا بین وعده های غذایی به کودک بدهید.

منبع : سلامت نیوز

.:: ماهی های خورموسی را نخورید ::.

یک کارشناس محیط زیست گفت: با توجه به استفاده صنایع پتروشیمی از جیوه، خور موسی به دلیل نزدیکی به مجتمع پتروشیمی یکی از آلوده ترین نقاط دریایی ایران محسوب می شود و ما به مردم توصیه می کنیم از ماهی هایی که در این منطقه صید می شود به هیچ وجه استفاده نکنند.

دکتر سیدمحمدرضا فاطمی گفت؛ جیوه دومین آلاینده خطرناک دنیا بعد از قلع به حساب می آید و در میزان بسیار کم، تاثیرات بسیار زیادی را ایجاد می کند و متاسفانه در مناطق ساحلی از جیوه به میزان زیاد در برخی صنایع به ویژه صنایع پتروشیمی به عنوان کاتالیزور استفاده می شود که با ورود به آب، محیط را به شدت آلوده می کند. وی با اشاره به تاثیر شدید جیوه بر انسان ها به خصوص افراد سالخورده و زنان حامله افزود؛ اندازه گیری میزان آلودگی جیوه بسیار مشکل است و راه کاهش جیوه در دریا حذف آن از صنعت است.

منبع : خبرگزارى مهر

.:: نجات از تیغ ماهی با زیتون ::.

خیلی ها خوردن ماهی را دوست دارند اما از گیر کردن تیغ ماهی در گلو میترسند ...

اگر خدای ناکرده تیغ ماهی در گلویتان گیر کرد با کمال آرامش و بدون اینکه گلویتان را تحریک کنید، چند حبه زیتون را در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید بعد آب را صاف کرده و کم کم اب را بخورید (قاشق قاشق) چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید کرد.

یک آزمایش کوچک بکنید: چند حبه زیتون بجوشانید و در آبش چند تا تیغ ماهی بگذارید، چند دقیقه بعد تیغها نرم خواهد شد مثل ماکارونی ...

 

.:: کف پایم ترک ترک است! ::.

یك متخصص پوست و مو گفت: برخی از ترك های پاشنه پا به خاطر زمینه های ارثی و برخی دیگر نیز به دلیل عفونت های قارچی مزمن ایجاد می شود.

مسعود داوودی افزود: خـطر ابتـلا به عفونت قارچی به خاطر استفاده از كفش های تـنگ، وجود رطوبت طولانی مدت پوست یا انجام جراحـات كوچك پوست یا ناخن افزایـش می یابد. وی اضافه كرد: هر چند بسیاری از پوتین ها، پا را گرم می كند اما این كفش ها مقدار عرق پا را افزایش می دهد درحالی كه در این شرایط نپوشیدن جوراب باعث می شود كه هیچ چیزی برای جذب این عرق وجود نداشته باشد.

داوودی خاطر كرد: پوست قسمت پاشنه پا ضخیم است و به دلیل خشكی در آن ترك ایجاد می شود، برای برطرف كردن این حالت لازم است از نرم كننده ها مانند وازلین طبی استفاده شود و در كنار آن با پوشاندن پاها، آن ها را از آسیب ها حفظ كرد. این متخصص پوست و مو تصریح كرد: در این شرایط پوست كف پا، كلفت و ترك ترك می شود و موقع راه رفتن آزار و اذیت فرد را به دنبال دارد كه در این صورت افرادی كه دچار این بیماری هستند باید به ریشه بیماری توجه كرده و بیماری را درمان كنند. داوودی افزود: تشخیص اینكه ترك پاشنه پا به دلیل بیماری است یا خیر با پزشك است و برای تشخیص این بیماری، آزمایش قارچ و یا نمونه برداری بافتی انجام می شود.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , توصیه های پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: نوشیدنی های مفید برای کودک شما , آسیب های تماشای تلویزیون توسط کودکان , راه های مراقبت از پوست خشک , ماهی های خورموسی را نخورید , نجات از تیغ ماهی با زیتون , کف پایم ترک ترک است , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: