مجله خانه داری، ویژه خانوم ها و دخترخانوم ها (2)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 955
نویسنده : منو تو

.:: روشهای آسان برای سفره آرایی ::.

اگر دستورالعمل های خوب و مناسب داشته باشید، هنر سفره آرایی برای میز شام خیلی راحت تر خواهد شد. چه شامتان خیلی رسمی باشد یا معمولی، چند راهبرد اصلی هستند که باید حتماً یاد بگیرید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دستورالعمل ها

1. اول ببینید چه تعداد مهمان دارید. اگر تعداد بچه ها زیاد باشد، می توانید یک میز مخصوص فقط برای بچه ها بچینید. اما اگر می خواهید که بچه ها هم سر همان میز اصلی بنشینند، اگر بچه های خیلی کوچک هم در جمع وجود داشته باشد، باید از صندلی های مخصوص کودکان استفاده کنید.

2.
تعیین کنید که چه تعداد از مهمانان می نشینند. برای راحتی بیشتر پدر و مادرها بهتر است پیش فرزندانشان بنشینند. اگر مهمان مرد هم باشد، مطابق اصول باید سمت راست میزبان زن بنشیند و اگر مهمان زن در بین مهمانان باشد باید سمت راست میزبان مرد بنشیند. برای مهمانی های بزرگ باید ببینید چه کسانی بهتر با هم ارتباط دارند و آنها را پیش هم بنشانید. خیلی ها دوست دارند مردها و زن ها یکی درمیان بنشینند اما لازم نیست.

3.
تصمیم بگیرید که می خواهید از رومیزی استفاده کنید یا خیر. اگر رومیزیتان سفید و جنس آن لیز باشد لازم است که زیر آن حتماً چیزی بیندازید که روی میز لیز نخورد. رومیزی باید تقریباً به اندازه 30 سانتیمتر از میز آویزان باشد. اگر شامتان بوفه است، رومیزی باید تا زمین باشد.

4.
وقتی رومیزی را تنظیم کردید می توانید میز را بچینید. با تا کردن دستمال ها شروع کنید و آنها را در وسط جای نشستن هر مهمان قرار دهید.

5.
چنگال بزرگ را در سمت چپ دستمال و چنگال کوچک سالاد را در سمت چپ چاقوی بزرگ قرار دهید.

6.
یک بشقاب مخصوص سالاد در سمت چپ چاقوها بگذارید. بشقاب غذا وقتی مهمانان می نشسنند نباید روی میز باشد.

7.
یک چاقو در سمت راست دستمال بگذارید طوریکه قسمت برش دهنده آن به سمت بشقاب باشد. اگر غذایتان استیک یا مرغ است می توانید از چاقوی استیک هم استفاده کنید.

8.
اگر سوپ و سالاد هم دارید تعداد قاشق هایی که روی میز می گذارید باید دو عدد باشد. قاشق کوچک دسرخوری باید در سمت راست چاقو و قاشق سوپ خوری باید در سمت راست قاشق دسرخوری باشد. همچنین می توانید قاشق دسرخوری را درست موقع سرو دسر روی میز بگذارید.

9.
بشقاب نان را با یک چاقوی کره خوری در فاصله 5 سانتیمتری بالای چنگالها بگذارید.

10.
لیوان آب را در فاصله 5 سانتیمتری بالای چاقوها بگذارید. در سمت راست این لیوان می توانید گیلاس نوشیدنی را قرار دهید.

11.
اگر قهوه یا چای هم سرو می کنید، یک فنجان در سمت راست همه این وسائل و یک قاشق چای خوری در سمت راست فنجان قرار دهید.

نکات و هشدارها
هیچوقت دو نفر از میهمانان را که همیشه کارشان به بحث های طولانی و بد می کشد را کنار هم ننشانید.
 

.:: خانه را با رایحه‌های طبیعی معطر کنیم ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بدون استفاده از اسپری‌های خوشبو‌کننده، با ترکیب موادی که خودتان تهیه می‌کنید خانه را معطر و پاکیزه کنید و به رایحه دلخواه دست پیدا کنید. با توجه به نقش حس بویایی، تاثیری که خانه تمیز و معطر در سلامت فکری و جسمی ما دارد بر کسی پوشیده نیست. طبیعت را دوست داشته باشیم و از مواد طبیعی برای این منظور استفاده کنیم.

با ترکیب مساوی آب لیمو و آب و ریختن آن‌ها داخل یک اسپری تمیز و خالی‌، می توانید یک یا دو بار در هفته برای ایجاد رایحه‌ای خوش آن را در جاهای مختلف خانه ریخته یا هنگام آشپزی برای خلاص شدن از بوی غذایی که حتی به نسوج پرده و فضای آشپزخانه نفوذ می‌کند، استفاده کنید.

روش دیگر استفاده از کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی‌های معطر است که داخل کمی آب ریخته و آنها را حرارت می دهیم. برای آن که رایحه‌ای خنک و تابستانی داشته باشید، چند برگ نعنا نیز به ۸ پیمانه آب اضافه کنید، بعد از آن که مخلوط کمی جوشید حرارت را کم کنید. می‌توانید روغن‌های خاصی به آن اضافه کرده یا به تنهایی استفاده کنید.

برای معطر کردن فوری اتاق‌ها، گلوله‌های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه فرو ببرید. آن‌ها را داخل ظرفی زیبا قرار داده و در هر جایی که دوست دارید، بگذارید.

هر درخت، اکسی‍ژن لازم برای دو نفر را تولید می کند. طبق تحقیق ناسا، برخی گیاهان آپارتمانی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک زیادی می‌کنند. به طور کلی کیفیت هوای داخل خانه به دلیل وجود دودهای دست دوم که دارای سولفور دی اکسید هستند و لوازم خانگی معمول که موجب انتشار مواد شیمیایی به هوای مورد تنفس ما می‌شود، نگران‌کننده است. یکی از این مواد شیمیایی فرمالدهید است که در لباس‌ها، چوب‌های چند لایه و فرش است و منجر به سردرد و مشکلات تنفسی می‌شود.
مطالعات ناسا سه نوع آلوده‌کننده داخل خانه یعنی تری کلرواتیلن، فرمالدهید و بنزن را تایید و ضرورت نگه‌داری به طور متوسط ۱۵ گیاه را تایید می‌کند. کار گیاه که در واقع فیلتر طبیعت است، تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده‌ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم و جذب آلودگی‌هاست.
 

.:: خرید کفش و ۱۳ توصیه مفید ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. سعی کنید خرید کفش را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده‌روی پا ورم می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود.

2.
از خرید کفش‌های با کفی بسیار ضخیم یا پاشنه بلند پرهیز کنید.

3.
کف زیر کفش نباید صاف باشد بلکه باید آجدار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند. کفشی که کف آن لغزنده و سُر است، کفش مناسبی نیست.

4.
قالب کفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین به صرف سایز کفش، آن را نخرید.

5.
بهترین قالب کفش مدلی است که یک تا ۲‌سانتی‌متر پاشنه داشته و قسمت جلویی آن گرد باشد.

6.
بدترین مدل کفش مدلی است که بیش از ۳‌سانتی‌متر پاشنه داشته و نوک‌تیز باشد.

7.
کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن مانع راه رفتن طبیعی شده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.

8.
هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.

9.
صندل‌های لاانگشتی که در فصل تابستان بسیار متداول می‌شود، انتخاب بسیار بدی است زیرا پوشیدن این مدل‌ها باعث تغییر در نحوه حرکات عادی و طبیعی شده و در نهایت به پاها و زانو آسیب می‌رسانند.

10.
کفش‌های روباز، مچ پا را نگه نمی‌دارد. این کفش‌ها به خصوص برای کودکان ایمنی چندانی ندارند.

11.
قسمت جلویی کفش که فضای لازم برای حفظ انگشتان را تامین می‌کند، باید گرد باشد. مدل‌های به اصطلاح نوک تیز فضای کمی‌ را برای انگشتان تامین می‌کنند و به همین علت توصیه نمی‌شود.

12.
توجه داشته باشید فضای اضافی جلوی کفش باعث می‌شود که پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بین نوک ‌بلندترین انگشت پا و نوک کفش حدود یک سانتی‌متر فاصله باشد.

13.
جنس رویه کفش بسیار مهم است. بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است. چرم طبیعی، به علت دارا‌بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم می‌کند. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد آن می‌‌شود.


.:: کباب کوبیده به روش سنتی ::.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مواد لازم برای ۴ تا ۵ نفر :

گوشت گوسفند 2 بار چرخ شده : یک کیلوگرم
پیاز : ۲ عدد متوسط
نمک و فلفل : به مقدار کافی

روش تهیه :

ابتدا پیازها را با رنده خورد کرده آنها را در یک صافی بریزید و آب پیاز را از آن بگیرید.

گوشت چرخ کرده را به همراه نمک و فلفل به پیاز رنده شده اضافه میکنیم و این مخلوط را کاملا ورز میدهیم تا زمانی که گوشت ما حالت چسبندگی پیدا کند گوشت را حدود ۴-۵ ساعت در یخچال قرار میدهیم تا حالت خود را بگیرد و به سیخ نچسبد چون هر چه گوشت سردتر باشد از روی سیخ نمیریزد. فراموش نکنید که خوب ورز دادن کباب کوبیده یکی از رازهای نریختن آن است.

نکته:

- گوشت کباب کوبیده را ۲بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید چون لذیذتر و نرم تر میشود و روش سنتی آن از گوشت گوسفند خالص است. یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید که میتواند هم برایتان به صرفه تر باشد هم از درصد ریختن کباب از روی آتش بکاهد.

- پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به ‌تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت‌های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

اکنون که گوشت کباب آماده برای سیخ کشیدن است باید به نکاتی مهم توجه کرد:

کاسه کوچکی که درون آن مقداری آب سرد است را کنار دستتان بگذارید، حال پیش از برداشتن گوشت ابتدا دستهایتان را در آب خیس کنید بعد یک مشت از مایه کباب را بردارید به صورت دوک درآورید و به همین صورت که مایع در دستتان قرار دارد سیخ را بر روی آن قرار دهید و گوشت را در سطح سیخ بپوشانید. در این حالت دوباره دست خود را با آب خیس کنید و روی سیخ به اندازه های مشخص و تکراری فشار میدهیم تا اثر انگشت مان روی کباب بماند. باید توجه کنید که اول و آخر هر گوشت روی سیخ را باید کاملا فشار دهیم که به سیخ حسابی بچسبد در واقع گوشت را از ۲ طرف سیخ کاملا میچسبانیم که نریزد. حال کباب های سیخ کشیده را کنار میگذاریم و آتش را آماده میکنیم.

کباب ها را روی آتش میگذاریم نکته مهم این است که در ابتدا کباب ها را مرتب باد میزنیم که گوشت خودش را بگیرد و نریزد. بعد از آنکه کمی خودش را گرفت و کمی برشته شد دیگر باد نمیزنیم تا با حرارت ملایم بپزد و مغز پخت شود. در ضمن کباب نباید زیاد برشته و خشک شود.

میتوانید در کنار کباب ها گوجه نیز کباب کنید اگر کمی گوجه ها نرم تر باشد راحتتر کباب میشوند. در ضمن زمان پخت گوجه از کباب بیشتر است پس میتوانید زودتر گوجه ها را کباب کنید و در کنار منقل بگذارید تا گرم بماند. میتوانید اگر فلفل سبز هم در دسترس داشتید، کباب کنید زمان پخت فلفل سبز کم است و زود آماده میشود. معمولا همراه با این کباب، مصرف سبزی خوردن به خصوص ریحان و پیاز حلقه شده بسیار مطبوع و مناسب است. این کباب را میتوانید هم با نان نوش جان کنید هم با برنج.

نکاتی که نباید در تهیه کباب کوبیده انجام دهید:

از آرد یا تخم مرغ نباید استفاده کرد چون وجود آرد و یا خرده نان باعث خمیری شدن کباب میشود و وجود تخم مرغ باعث سوختن سریع روی سطح کباب میشود.
 

.:: برگر گیاهخواران ::.

این برگر غذایی مناسب برای گیاهخواران و تمام کسانی است که به سلامتی خود اهمیت می دهند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مواد لازم برای 2 نفر

سیب زمینی: 315 گرم
هویج: 125 گرم
برگ موسیر یا پیازچه: 7 گرم
سیر: 1 پر
روغن آفتابگردان: 3 قاشق سوپ خوری
کره: یک تکه کوچک
کرفس: 125 گرم
پیاز متوسط: 1 عدد
تخم مرغ: 1عدد
آرد ذرت: 4 قاشق غذاخوری
تخمه پوست کنده آفتابگردان: 1 قاشق غذاخوری
برگ موسیر یا پیازچه برای تزئین: به مقدار لا زم

روش تهیه :

سیب زمینی ها را شسته، پوست بگیرید و تکه تکه کنید. سپس آنها را زیر آب سرد گرفته و در قابلمه ای بزرگ بریزید. مقداری نمک به آنها افزوده و روی آن را با آب بپوشانید. سپس آنها را تا زمانی که نرم و مغز پخت شوند بپزید. بعد سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و در حالی که هنوز داغ است، پوست بگیرید و بکوبید. کرفس و هویج ها را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز را نیز پس از پوست کندن ریز خرد کنید. موسیرها را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس تمام این مواد را به سیب زمینی های کوبیده شده اضافه کنید. تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کف کند. سپس آن را با مقداری نمک به سیب زمینی اضافه کنید. سیر را نیز پوست کنده، بکوبید و به مخلوط اضافه کنید. کل مواد را با چنگال یا دست کاملا مخلوط کنید. آرد ذرت را به میزانی که مواد به هم بچسبند اضافه کنید. مخلوط سیب زمینی را به 4 برگر به ضخامت 2/5 سانتی متر تقسیم کنید. روغن را در ماهیتابه ضخیم تفلون، روی حرارت متوسط داغ کنید. برگرها را در روغن بگذارید و شعله را کم کنید. بگذارید هر طرف آنها به مدت 6 دقیقه سرخ شود. دانه های آفتابگردان را با یک تکه کوچک کره سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. حرارت را کم کنید و تخمه ها را مرتب هم بزنید. برگرها را با ساقه موسیر یا پیازچه و تخمه های سرخ کرده تزئین کنید.
 

.:: آموزش پخت مرصع پلو ::.

این غذا، لذیذ و دارای رنگ و طعم متنوعی است. در این پلو، از مواد گیاهی مثل هویج، بادام، کشمش استفاده شده است. بادام و کشمش منابع خوب کلسیم هستند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

مواد لازم برای 5  تا 6 نفر :

برنج : 6 پیمانه
مرغ پاک کرده : 1 عدد
خلال هویج : 1 پیمانه
خلال بادام : 100 گرم
خلال پسته : 100 گرم
کشمش : 1 پیمانه
زرشک : 1 پیمانه
زعفران : به میزان لازم

منظور از پیمانه، 1 عدد پیمانه پلوپز می باشد

روش تهیه :

برنج را قبلاً خیس می کنیم. مرغ را هم تمیز کرده و پوست آن را کاملاً جدا می کنیم. با آب و پیاز می پزیم. گوشت مرغ را بعد از پختن تکه تکه می کنیم. برای پخت برنج، یک قابلمه پر از آب روی حرارت گذاشته و یک قاشق روغن در آن می ریزیم. بعد از به جوش آمدن آب، برنج را در آن ریخته و به موقع آن را آبکش می کنیم. زرشک را با کمی روغن، دو قاشق آب و کمی زعفران، مقداری تفت می دهیم. کشمش و خلال هویج را هم در مقداری روغن تفت می دهیم. خلال هویج را بعد از تفت، با شکر وآب لیمو می پزیم. بعد از پخت برنج، آن را در یک ظرف می کشیم و یک لایه از مواد پخته شده فوق که با هم مخلوط کرده ایم را روی آن می ریزیم و به همین صورت، یک لایه برنج و یک لایه از مواد تهیه شده می ریزیم. خلال پسته احتیاجی به تفت دادن، ندارد.

نکات تغذیه ای :


این غذا، لذیذ و دارای رنگ و طعم متنوعی است. در این پلو، از مواد گیاهی مثل هویج، بادام، کشمش استفاده شده است. بادام و کشمش منابع خوب کلسیم هستند که برای تقویت استخوانها مفید می باشند. همچنین بادام و پسته سرشار از منیزیم بوده که باعث پیشگیری از بیمارهای قلبی - عروقی می شوند. هویج پخته شده هم حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند از وقوع سرطان ها و بیماریهای قلبی- عروقی پیشگیری کند. این غذا در کل حاوی 4413 کالری انرژی است. اگر این مقدار غذا توسط 15 نفر خورده شود سهم هر فرد از انرژی به طور متوسط 295 کالری خواهد بود.


 
.:: نوشیدنی های دلچسب و پرخاصیت ::.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

 

درست است که می گویند هیچ چیزی در طبیعت جای آب را نمی گیرد و بدن برای حفظ سلامت خودش به روزی هشت لیوان آب نیاز دارد ولی علاوه بر آب نوشیدنیهای مفید دیگری هستند که از عصاره ی گلها و میوه ها ی مفبد درست می شوند و خواص بسیاری برای بدن دارند. از همه مهمتر اینکه گاهی با این نوشیدنیها میتوان بعضی از امراض بدن را درمان کرد. الان هم که فصل فصل گل و گیاه است پس از فرصت استفاده کرده و از ترکیب عرقیات و میوه ها نوشیدنی های گوارا و مفیدی برای بدن خود و خانواده تان درست کنید. گوارای وجودتان ...


شربت زعفران و بیدمشک

بهارنارنج و گلاب دو سوغات گرم و خشک بهاری هستند که خاصیت گرمی آنها با وجود هل و زعفران دو چندان میشود. البته با توجه به اینکه عرق بیدمشک خاصیت سرد و تر دارد، به متعادل شدن آن کمک میکند. این نوشیدنی، آرامبخش و ضد اضطراب است. در ضمن بیدمشک قند خون را پایین می آورد و ضد سردرد و درد های عضلانی هم هست.

مواد لازم:

عرق بهارنارنج : ۳ قاشق سوپ خوری
گلاب : ۱/۲ قاشق سوپ خوری
عرق هل : ۱/۲ قاشق سوپ خوری
عرق بیدمشک : ۱/۲ قاشق سوپ خوری
پودر زعفران : ۱/۲ قاشق مرباخوری
شکر : 2 قاشق سوپ خوری
آب : به مقدار لازم
یخ : به مقدار لازم

روش تهیه :


زعفران را در کمی آب جوش ریخته و حل کنید. شکر، آب و تکه های یخ را هم درون مخلوط کن بریزید و چند بار روشن خاموش کنید تا یخ ها خرد شوند. عرق بهار نارنج، گلاب، عرق هل، عرق بید مشک و زعفران آب کرده را در مخلوط کن به مواد قبلی (شکر، آب و یخ) اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط کنید. حالا شربت را در لیوان ریخته و سرو کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 

شربت نعنا با طعم بهاری

 

 

 

 

 

 

 

 

عرق نعنا را همه به عنوان یک عرق ضد نفخ و تقویت کننده ی معده میشناسند فارغ از اینکه این عرق برای تقویت حافظه هم مفید شناخته شده است؛ البته با ترکیب عرق نعنا و بهار نارنج خاصیت آرام بخشی و ضد اضطرابی هم به دیگر خواص این نوشیدنی اضافه می شود.

مواد لازم:

عرق بهار نارنج : 2 قاشق سوپ خوری
عرق نعنا و خاکشیر : 2 قاشق سوپ خوری
شکر : 2 قاشق سوپ خوری
آب : به مقدار لازم
یخ : به مقدار لازم

روش تهیه :

شکر، یخ و آب را داخل مخلوط کن ریخته و یخها را خرد کنید تا محلولی یکدست بدست آید. عرق بهارنارنج و عرق نعنا را هم به شربت شیرین اضافه کرده، دوباره کمی مخلوط کنید. خاکشیر شسته شده و تمیز را هم به آنها افزوده و مخلوط را در لیوان مخصوص سرو کردن بریزید. برای تزیین هم میتوانید از برگ تازه نعنا هم استفاده کنید.

 

 

 

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

معجون توت فرنگی و لیمو ترش

ترکیه ای ها نوشیدنی خوشمزه و عطش زدایی با ترکیب توت فرنگی و لیمو ترش درست میکنند که طعم بی نظیری دارد. این نوشیدنی بعد ار خستگی روزانه یک روز گرم بسیـــار می چسبــد.

مواد لازم:

سس توت فرنگی : 4 قاشق سوپ خوری
لیمو ترش : ا عدد
توت فرنگی تازه : 4 عدد
آب : به مقدار لازم
یخ : به مقدار لازم

روش تهیه :

نکته : سس غلیظ توت فرنگی (سیروپ) در سوپر مارکتها موجود است.
سس توت فرنگی را به همراه آب لیمو ترش و توت فرنگی های تازه با آب و یخ درون مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید بطوریکه یخ خورد و ریز شود. مواد آماده را درون لیوان ریخته و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید. در این مدت لایه های شربت از یکدیگر جدا شده و شربتی ۴ لایه خواهد داشت که می توانید با توت فرنگی و برشی از لیمو آن را تزیین کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

آبمیوه هاوایی

قرار نیست از اینجا تا هاوایی سفر کنید تا یک نوشیدنی خوشمزه، مقوی و پرخاصیت بخورید. چراکه با مخلوط چند میوه شما را به سواحل زیبای هاوایی می بریم. این نوشیدنی سرشار از ویتامینهای سی، کلسیم و پتاسیم است. بچه ها هم آن را خیلی دوست دارند.

مواد لازم:

موز : ۱/۴
آناناس کنسروی یا تازه : ۲ حلقه
شیر : ۱ پیمانه
یخ : به مقدار لازم
سس توت فرنگی : 2 قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای تزیین :
مقداری ترافل رنگی
۱/۲ موز
یکعدد توت فرنگی
یک حلقه آناناس

روش تهیه :

ابتدا موز، آناناس، سس توت فرنگی و شیر را با تکه های یخ درون مخلوط کن ریخته و مایعی یکدست درست کنید، بطوری که تکه های یخ و میوه ها درون شربتتان دیده نشوند. برای سرو کردن هم مواد را درون لیوانی بلند ریخته و با تکه های میوه تزیین کنید. در انتها هم می توانید چند ترافل رنگی روی آبمیوه بریزید.
نکته : سس توت فرنگی را در بسته بندی های شبیه سس گوجه فرنگی در سوپر مارکتها و یا قنادی ها می توانید پیدا کنید. ترافل های رنگی هم همینطور.


:: موضوعات مرتبط: خانه و خانواده , بانوی ایرانی , ,
:: برچسب‌ها: مجله خانه داری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: