چینی ها ابرهای ایران را بارور می کنند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چینی ها ابرهای ایران را بارور می کنند
نوشته شده در پنج شنبه 14 مهر 1390
بازدید : 1106
نویسنده : منو تو

محمد ریاحی، رئیس موسسه تحقیقات آب، با اعلام خبر فراهم شدن زمینه همکاری میان دو کشور ایران و چین در زمینه بارورسازی ابرها گفت:‌ خوشبختانه با سفر هیات ایرانی به این کشور و آشنایی بیشتر دو کشور با سطح توانمندی‌های موجود در زمینه بارورسازی ابرها،‌ امکان همکاری‌های متقابل در این زمینه بوجود آمد.

وی افزود: با توجه به مذاکراتی که توسط هیات اعزامی در پکن صورت گرفت توافقاتی در خصوص همکاری‌های فی مابین جهت انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با این کشور در زمینه‌های مختلف باروری ابرها از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، خرید تجهیزات و مواد مصرفی بارورسازی ابرها و همچنین امکان تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی و عملیاتی حاصل شد.

رئیس موسسه تحقیقات آب با اشاره به توانمندی‌های کشور چین در حوزه باروری ابرها افزود: کشور چین بیش از نیم قرن در زمینه باروری ابرها سابقه فعالیت داشته و درحال حاضر این کشور با بکارگیری بیش از  33000 پرسنل  تمام وقت و پاره‌وقت، 42 هواپیما، بیش از 7000 توپخانه و 6000 پرتاب‌کننده راکت و تعداد قابل توجهی ژنراتورهای زمینی، اقدامات موثری را جهت اجرای بخش‌های مختلف عملیات باروری ابرها در 29 استان به انجام می‌رساند.

وی اختصاص بودجه مستقیم سالانه معادل 450 میلیون دلار در زمینه علمیات بارورسازی ابرها در کشور چین را بیانگر اعتقاد و اهتمام مقامات کشور چین به اجرای عملیات بارورسازی ابرها دانست و افزود: مطابق با نظر کارشناسان مربوطه در آن کشور، عملیات بارورسازی ابرها باعث افزایش 16 تا 20 درصدی بارش بوده و استحصال آب با این روش، یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های تأمین آب در آن کشور بشمار می‌آید. ایشان خاطر نشان کرد: بودجه فوق‌الذکر از بودجه تحقیقاتی در این زمینه مجزا بوده و در بخش مطالعات و تحقیقات، متناسب با پروژه‌های تعریف شده هزینه می‌گردد.

 ریاحی با اشاره به سابقه و ظرفیت‌های موجود آن کشور در زمینه فن‌آوری و تولید تجهیزات لازم برای اجرای عملیات تعدیل آب و هوا گفت:‌ ا با ادامه همکاری‌های فیمابین امکان انتقال تجربیات و فناوری، همچنین خرید تجهیزات مورد نیاز و بومی سازی‌ آنها وجود خواهد داشت.

منبع: خبر آنلاین




:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار روز , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای داغ روز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: