پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تندر 90 بخرم یا لیفان 520؟
نوشته شده در شنبه 13 خرداد 1391
بازدید : 756
نویسنده : منو تو

تقابل فنی

موتور 1/6 لیتری 16 سوپاپ لیفان 106 اسب بخار ارایه می دهد. ضمن اینکه این چینی 1130 کیلوگرمی می تواند در مدت زمان 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و در نهایت نیز تا 170 کیلومتر سرعت بگیرد.



همچنین لیفان یک خودروی کم مصرف به حساب می آید. اما تندر 90 از موتوری 1/6 لیتری 16 سوپاپ نیرو می گیرد که 105 اسب بخار قدرت دارد. این موتور در سطح بهتری از لیفان 520 قرار می گیرد چراکه این دورگه فرانسوی – رومانیایی 1100 کیلوگرمی در مدت زمان 10/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می رسد؛ یعنی چیزی در حدود سه ثانیه زودتر از لیفان 520. تندر 90 می تواند تا 175 کیلومتر در ساعت نیز سرعت بگیرد که باز هم بهتر از لیفان است.




به طور کلی عملکرد موتور و گیبرکس تندر 90 بسیار مناسب است و کمترین تاخیر را در شتاب گیری دارد به خصوص اینکه تعویض دنده ها به نرمی و با کمترین فشار و صدا انجام می گیرد. از نظر فنی تندر 90 کاملا نسبت به لیفان برتر است این در حالی است که هر دو خودرو از موتوری هم حجم بهره می برند.





فضای داخلی و کابین




اگر به طور کلی بخواهیم به کابین دو خودرو نمره دهیم و آنها را با هم مقایسه کنیم، لیفان 520 وضعیت بهتری نسبت به تندر 90 دارد؛ چراکه هم از نظر کیفیت و هم از نظر ارگونومی کلیدها و طراحی نسبت به تندر 90 برتری دارد اما فضای کابین تندر 90 جادارتر از لیفان 520 بوده و صندوق بار هم فضای بیشتری را برای مسافرت در اختیارتان قرار می دهد.







بازار و نتیجه


تندر 90 به دلیل کیفیت بالا، مصرف سوخت کم و همچنین خدمات پس از فروش مناسب توانسته به خوبی در بازار موفق باشد به طوری که هم در بازار صفرکیلومتر و هم در بازار کارکرده با اقبال زیادی رو به رو است. این درحالی است که لیفان 520 خودرویی نه چندان مناسب به خصوص برای خرید و فروش است و در هنگام فروش صاحب خود را بیشتر از حد معمول متضرر می کند!



این خودرو حتی در نمونه صفر کیلومتر هم با افت قیمت زیادی در بازار نسبت به قیمت کارخانه مواجه است، پس می توان نتیجه گرفت که مولفه های همسان دلیل بر برابربودن دو خودرو نیست و تندر 90 نسبت به لیفان 520 برتری دارد.





:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , خودرو , ,
:: برچسب‌ها: خودرو , لیفان , تندر90 ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: