کیانیان: مگر می توانم به مردم بگویم مرا دوست نداشته باشید؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 584
نویسنده : منو تو

همین مساله را با او در میان می گذاریم و می پرسیم: «در کیفیت و سوژه های ناب عکس های شما شکی نیست. اما چرا وقتی یک عکاس حرفه ای نمایشگاه می گذارد، آن قدر شلوغ نمی شود که رضا کیانیان گالری برپا می کند؟ آیا چهره بودن کیانیان به عکس هایش رونق می دهد»؟

او در پاسخ سوال می گوید: «من از چهره ام هم استفاده می کنم. مگر می توانم به مردم بگویم مرا دوست نداشته باشید؟! اما این همه ماجرا نیست مگر عکس های من بد است؟ همه عکس های من را دیده اید. خودتان و آنهایی که درباره عکس، اطلاعات دارند، بگویید قضاوت کنند».

کیانیان هم مثل همه سینماگران و سینمادوستان دغدغه فضای نابسامان این روزهای هنر هفتم را دارد. اما تنها راه حلی که به ما پیشنهاد می دهد دعا کردن است. وقتی از او می خواهیم راهکاری بگوید تنها حرفش این است: «یعنی من جلوی پای مسوولان راهکار بگذارم؟ من فقط می توانم بگویم همه با هم دعا کنیم».

او که این روزها مجموعه تلویزیونی «راه طولانی خانه» را به پایان برده، تصمیم دارد برای اولین بار در مجموعه شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین برود. «قلب یخی 3» نام تازه ترین کار این بازیگر است.
 


کیانیان مدتی است فعالیت سینمایی ندارد. چون عقیده دارد کاری تولید نمی شود که بخواهد در آن بازی کند. اگر فیلمنامه ای هم در خور توجه باشد در جاده ممیزی آن قدر درجا می زند که تا پروانه نمایش بگیرد ماه ها طول خواهد کشید.



رضا کیانیان علاوه بر بازیگری نامش در مقام عکاس، نویسنده کتاب، طراح صحنه و برگزارکننده ورک شاپ هم ثبت شده است. اما هنوز کارگردانی کاری را قبول نکرده. چون فکر می کند هنوز قسمت نشده.



او که از سال 1345 بازیگری تئاتر را آغاز کرد و در نمایش های آنتیگونه، خرده بورژوا، چهره های سیمون ماشا، ازدواج آقای می سی سی پی و یادگار سال های شن بسیار خوش درخشید، خیلی با تله شدن تئاتر موافق نیست.



او درباره خبری که به تلویزیونی شدن تئاترها مربوط می شد، می گوید: «در تمام عمرم از تله تئاتر متنفرم. چون تئاتر زنده است و باید با تماشاگران زنده ارتباط برقرار کند. می گویند تله تئاتر وسیله ای است که علاقه مندان شهرستانی هم از آن بی بهره نباشند. اما تئاتر شهرستان ها خیلی قوی است و ما اگر بخواهیم شهرستانی ها را با تئاتر آشتی دهیم، بهتر است فعالیت های زنده را گسترش دهیم».




می پرسیم شما برای گسترش این فعالیت حاضرید به شهرستان ها بروید؟ او در جواب می خندد و به طعنه می گوید: «اصلا بگذارند من در تهران کار اجرا بکنم شهرستان هم روی چشمم. می روم».



یکی از مولفه هایی که کیانیان به آن مشهور است بازی با پزهای روشنفکری است. اما او در «یه حبه قند» ثابت کرد پتانسیل بالایی در اجرای نقش های متفاوت دارد. این روزها هم حضور او در سریال شبکه نمایش خانگی «قلب یخی» قطعی شده است.



به این ترتیب کیانیان، با دو سریال سر از تلویزیون درخواهد آورد. از او درباره پروژه «قلب یخی» می پرسیم. می گوید زیاد در جریان اتفاقاتی که قرار است بیفتد، قرار ندارد اما: «تجربه کار در شبکه نمایش خانگی است دیگر. باید صبر کرد و دید».



 کیانیان درباره خبر تعطیلی «قلب یخی» هم می گوید: «فعلا که چنین خبرهایی نیست، کسی هم قراردادش را با من فسخ نکرده است». مجموعه «قلب یخی» فعلا یک ماه متوقف شده تا تیم نویسندگان بتوانند با طیب خاطر فیلمنامه این کار را به اتمام برسانند. رضا کیانیان هم در کنار مهران مدیری، هدیه تهرانی، هانیه توسلی و علی قربانزاده در فصل سوم قلب یخی بازی خواهد کرد.



کیانیان در آخرین روز همین ماه در تهران به دنیا آمده است. اما در سه سالگی با خانواده راهی مشهد شد. او سال 1368 فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم تمام وسوسه های زمین (حمید سمندریان) آغاز کرد. کیانیان برای بازی ماندگارش در فیلم خانه ای روی آب، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین جشنواره بین المللی فیلم به دست آورد.





:: موضوعات مرتبط: چهره ها , ,
:: برچسب‌ها: رضا کیانیان , قلب یخی , سینما , تلویزیون ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: